ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

صدای انفجار استخوان‌های داعش در بغداد

انجام حملات تروریستی و کور کورانه علیه غیرنظامیان به دست داعش زمانی که شکست‌های سنگین متحمل می‌شود به یک تاکتیک تکراری تبدیل شده است.

بازخبر / انجام حملات تروریستی و کور کورانه علیه غیرنظامیان به دست داعش زمانی که شکست‌های سنگین متحمل می‌شود به یک تاکتیک تکراری تبدیل شده است. درست زمانی که نیروهای مردمی و دولتی عراق در آستانه آزادسازی کامل موصل قرار دارند و شکست‌های سنگینی را در غرب استان نینوا بر داعش تحمیل کرده‌اند، بغداد شاهد یک حمله تروریستی در یکی از مناطق پرازدحام بود که بر اثر آن عده‌ای جان خود را از دست دادند.
شامگاه دوشنبه انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در محله الکراده، یکی از مناطق پررفت و آمد بغداد، شمار زیادی کشته و زخمی به جای گذاشت که برخی از آنها زن و کودک هستند. ظاهراً این حمله زمانی رخ داد که عده‌ای از شهروندان عراق پس از افطار در این منطقه جمع شده و مشغول خوردن بستنی بودند. بر اساس اعلام منابع عراقی در پی این انفجار بیش از ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۸۰ نفر دیگر زخمی شدند. علاوه بر انفجار شامگاه دوشنبه، منابع عراقی روز سه شنبه از انفجار دیگری خبر دادند که بر اثر آن ۱۵ تن کشته و ۳۲ تن زخمی شدند.  این انفجارها درست زمانی رخ دادند که نیروهای عراقی با بیرون راندن داعش از غرب استان نینوا موفق شدند به مرز سوریه برسند. در همین حال عملیات آزادسازی موصل در آخرین مراحل خود قرار دارد و اکثر مناطق این شهر از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی شده است. در همین حال، ارتش سوریه و نیروهای متحدین ۲۵ماه می جاری عملیات بسیار گسترده‌ای را تحت عنوان «الفجر الکبری» در بیابان‌های شرقی این کشور علیه «داعش» آغاز کردند.
در اولین مرحله از عملیات بزرگ «الفجر الکبری»، ارتش سوریه و نیروهای متحدین موفق شدند بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال داعش در شرق سوریه را آزاد کنند. جدیدترین گزارش‌ها تأکید می‌کند، پنج روز پس از آغاز این عملیات نیروهای ارتش سوریه و متحدان موفق به آزادسازی بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال داعش در شرق سوریه شوند. آزادسازی این مناطق به معنای توسعه کمربند امنیتی مناطق مرکزی سوریه و شرق استان دمشق و تأمین امنیت هرچه بیشتر این مناطق است. حالا داعش با انجام عملیات‌های تروریستی می‌خواهد شکست‌های خود را تحت پوشش قرار دهد و هم روحیه اعضای خود را بالا ببرد. اما نه این عملیات‌های تروریستی و نه تهدیدهای امریکا باعث نشده تا نیروهای عراقی از عملیات خود برای آزادسازی کامل کشورشان دست بردارند. هادی العامری در گفت‌وگو با تلویزیون المیادین گفت: قطع خطوط امداد رسانی به تروریست‌های داعش از سوریه به نیروهای ما در رسیدن به مرزهای مشترک عراق و سوریه کمک می‌کند و عملیات نظامی نیروهای بسیج مردمی عراق با هدف پاکسازی مناطق مرزی عراق با سوریه ادامه خواهد یافت.
رسیدن نیروهای حشدالشعبی به مرز سوریه در حالی است که امریکایی‌ها تلاش زیادی می‌کنند تا بین عراق و سوریه مناطق حائل ایجاد کنند و حتی به صورت صریح یا ضمنی نیروهای مقاومت را تهدید به اقدام مستقیم نظامی کرده‌اند. هادی العامری در واکنش به این اقدامات امریکا گفت: تصمیم آزاد‌سازی تمامی خاک عراق تصمیمی است که به وسیله دولت عراق اتخاذ شده و در این باره به نصیحت احدی گوش نخواهیم داد. وی تأکید کرد: امریکا چه بخواهد چه نخواهد ما همه خاک عراق و دور ترین نقاط مرزی کشورمان را آزاد خواهیم کرد و به امریکایی‌ها و غیرامریکایی‌ها اجازه دخالت در این امر را نخواهیم داد. العامری همچنین گفت: تمام طرح‌ها و برنامه‌های دشمن برای تقسیم کشور در سوریه نیز ناکام خواهد ماند و مطمئناً امنیت در این کشور هم به وسیله ارتش قهرمان سوریه برقرار خواهد شد. وی افزود: بخشی از اهداف ما از سیطره بر مرزهای کشور از بین بردن طرح‌های دشمن برای تقسیم عراق یا سوریه است و ما به امریکایی‌ها اجازه تسلط بر مرزهای کشور را نخواهیم داد و این پیام را هم به اطلاع آنها رسانده ایم. امریکایی‌ها هم اکنون گذرگاه مرزی تنف را به کنترل خود در آورده‌اند. این گذرگاه در مسیر بزرگراهی قرار گرفته که بغداد را به دمشق و سپس بیروت وصل می‌کند و به خاطر همین از اهمیت راهبردی زیادی برای محور مقاومت برخوردار است. امریکایی‌ها با آگاه بودن این مسئله درصدد هستند بین دو کشور عراق و سوریه منطقه حائل ایجاد کنند.
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *