اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

آشوری : تلاش مضبوحانه رسانه‌های صهیونیستی برای ایجاد تقابل میان شیعه و سنی محکوم به شکست است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش مضبوحانه رسانه‌های صهیونیستی برای ایجاد تقابل میان شیعه و سنی به‌خصوص در حواشی حادثه منا محکوم به شکست است.

 باز خبر, محمد آشوری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شکی در این نیست که حادثه منا در سایه بی‌تدبیری و بی‌کفایتی دولت سعودی رخ داد چون در ابعاد و بخش‌های مختلف وقوع این حادثه، بی‌تدبیری سعودی‌ها مشهود است.

وی با بیان این که سعودی‌ها از ترس روشن شدن ابعاد تازه‌ای از بی‌کفایتی‌شان در برگزاری مراسم حج، اجازه تشکیل هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی را نمی‌دهند، افزود: در عین حال سکوت کشورهای اسلامی در برابر این وضعیت و کشته شدن حجاج بی‌گناه در حادثه سال گذشته در منا نشانه عمق وضعیت نامناسب کنونی جهان اسلام است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به تلاش دستگاه‌های تبلیغاتی صهیونیستی در طول یک سال اخیر برای جلوه دادن درگیری میان شیعه و سنی در سطح منطقه اشاره و گفت: بسیاری از شهدای حادثه منا اهل سنت بودند. حتی بسیاری از حجاج ایرانی شهید در این حادثه نیز از هموطنان اهل‌سنت کشورمان بودند و این نشانه آن است که جمهوری اسلامی فارغ از نگاه شیعه و سنی در حال پیگیری ابعاد مختلف این حادثه است.

آشوری اضافه کرد: شیعه و سنی در ایران همدل و برادر سال‌ها است که باهم و در کنار هم در مشکلات و مسائل مختلف ایستاده‌اند و هر تهدیدی بر علیه امنیت و اقتدار ایران اسلامی را با هوشیاری و هوشمندی دفع کرده‌اند و برنامه‌ریزی خطرناک رسانه‌های صهیونیستی که در مسیر منافع غربی قرار دارد نیز محکوم به شکست است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در پیگیری ابعاد مختلف حادثه منا جدی است و از طریق نهادهای بین‌المللی قضایی این مسئله را پیگیری خواهد کرد اما سران آل سعود باید بدانند که تاوان بی‌کفایتی و بی‌تدبیری آنان در حادثه منا را نباید حجاج بی‌دفاع و بی‌گناه کشورهای مختلف بدهند.

نماینده مردم بندرعباس خاطرنشان کرد: سران سعودی متأثر از سیاست‌های آمریکا و انگلیس در منطقه هستند و در مسیر تامین منافع آنان گام می‌دارند و همواره به مسائل منطقه‌ای به دید تهدید و یا تحقیر ملت‌ها نگریسته‌اند.

آشوری تصریح کرد: دامن زدن به بحران‌های منطقه‌ای و تشدید تنش در موضوعات بین‌المللی به بخشی از راهبرد سیاست خارجی عربستان تبدیل شده است و این مسأله امنیت و ثبات منطقه را تحت‌الشعاع قرار داده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *