چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

بهای حمایت دوحه از ایران/ اخراج قطر و عمان از شورای همکاری خلیج فارس

“این روزها عربستان و امارات از قطر بسیار خشمگین هستند چون امیر قطر در پی اظهارات خود به نفع ایران و متناقض با نشست ریاض، در حالی با روحانی تماس گرفت که رهبر ایران از رو به زوال بودن نظام عربستان سخن گفته بود.”

بازخبر /روزنامه رای الیوم نوشت: «اظهارات امیر قطر خارج از چارچوب مشخص شده در نحوه موضعگیری هایی بود که در شورای همکاری خلیخ [فارس] تعریف شده است. امیر قطر در سخنان اخیر خود با تنش افزایی با ایران مخالفت کرد و پیش بینی کرد که ترامپ برکنار خواهد شد.»

رای الیوم افزود: «امیر قطر به خاطر این سخنان آماج حملات شدید دیگر کشورها مانند امارات و عربستان قرار گرفت. به نحوی که رسانه های قطری اعلام کردند که خبرگزاری قطر هک شده است تا بلکه این حملات بخوابد.»

رای الیوم در ادامه به بهای حمایت از ایران توسط دوحه اشاره کرد و نوشت:  «گزارش راهبردی غربی حاکی از آن است که بحران به وجود آمده در کشورهای شورای همکاری در پی اظهارات امیر قطر، باعث می شود تا عمان و قطر از این شورا خارج شوند یا اینکه توسط دیگر اعضاء از این شورا اخراج شوند.»

این روزنامه افزود: «تماس تلفنی امیر قطر با روحانی باعث شد تا حمله به وی بیشتر شود به ویژه که دوحه اعلام کرده بود سفیران خود را از عربستان، امارات و کویت فراخواهد خواند.»

گفتنی است که روزنامه سعودی العرب در این رابطه نوشته است که این روزها عربستان و امارات از قطر بسیار خشمگین هستند چون امیر قطر در پی اظهارات خود به نفع ایران و متناقض با نشست ریاض، در حالی با روحانی تماس گرفت که رهبر ایران از رو به زوال بودن نظام عربستان سخن گفته بود.

وزیر خارجه عمان نیز در راستای مواضع اتخاذ شده توسط امیر قطر به بی بی سی عربی گفت: روابط ما  با ایران تا هم اکنون که با شما صحبت می کنم، قوی ترین روابط است. ما از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران تا به الان با این کشور اتفاق نظر داریم، روابط ما بر اساس محبت، دوستی و همکاری دوجانبه است  و هم زمان در برخی مسائل اختلاف دیدگاه هم داریم. ما توجهی به برخی اختلافات میان عربستان و ایران نداریم.

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان افزود: معتقدیم نه اختلافات عربستان با ایران دائمی است و نه اختلافات ایران با عربستان همیشگی است، اختلافات عقیده میان این دو کشور بارها آشکار و پس از مدتی حل شد، روابط ایران با عربستان در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی و مرحوم رفسنجانی بسیار خوب بود. در حال حاضر هم آنچه را که شاهدیم، نتیجه شرایطی است که منطقه شاهد بود. طییعی است  که کشوری با کشور دیگر در روند تعامل با اتفاقات و تحولات منطقه ای اختلاف نظر داشته باشد.

 

پسندیدم(6)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *