ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
مدیر آموزش و پرورش قشم:

۱۶۵ کودک بازمانده از تحصیل قشمی جذب کلاس‌های درس شدند

مدیر آموزش و پرورش قشم گفت: در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ تعداد ۱۶۵ کودک بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۱ ساله در جزیره قشم شناسایی و جذب کلاس های درس شدند.

بازخبر / از بندرعباس، و به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش قشم، بهرام پوراشرف اظهار داشت: طرح مبانی انسداد بی‌سوادی از مهم‌ترین راهکارهای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور بوده که تلاش می‌کند از  ترک تحصیل و یا بازماندن کودکان از نعمت سواددار شدن در سنین ابتدایی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: مطابق این طرح، کودکان ورودی پایه اول و سنین ابتدایی از راه‌های مختلف از جمله گزارشات ثبت احوال و مراکز بهداشت شهر و روستاها شناسایی می‌شوند و آموزش وپرورش در آن مناطق افرادی که در این سنین هستند و به دلایلی در مدارس مشغول به تحصیل نشده‌اند شناسایی و پیگیری می‌کند و با رفع مشکلات آنها، مقدمات تحصیل این کودکان را فراهم می‌آورد.

پوراشرف تصریح کرد: به نظر می‌رسد عمده مشکلات کودکان بازمانده از تحصیل به مسائل مالی و اقتصادی خانواده ها، کودکان کار، کودکان بی سرپرست، کودکان طلاق و یا کودکان بد سرپرست، مسائل فرهنگی و معلولی‌ها بر می‌گردد.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۳۵۰ کودک ۶ تا ۱۱ سال از طرف اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان به این ناحیه آموزشی ابلاغ شده بود.

به گفته پوراشرف؛ از این تعداد،۱۶۵ کودک بازمانده از تحصیل در این جزیره شناسایی شد که با تدابیر اتخاذ شده به کلاس های درس روانه و یا باز گشت داده شدند.

وی مهاجرت خانواده ها را از اصلی ترین دلایل عدم پوشش کامل کودکان بازمانده از تحصیل دانست و اظهار داشت: مطابق گزارشات کارشناسان مربوطه در آموزش و پرورش قشم و با بررسی های متعدد میدانی،  ۱۸۸ کودک بازمانده از تحصیل دیگر که در لیست ابلاغی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان قرار داشتند، در این جزیره ساکن نیستند و از این جزیره به مکان های دیگر و حتی خارج از کشور مهاجرت کرده اند.

این مسئول نقش دستگاه های حمایتی از کودکان بازمانده از تحصیل را مهم عنوان کرد و خاطر نشان کرد: برای ریشه کنی بیسوادی در کشور باید راه های آن شناسایی و با خرد جمعی و ورود همه دستگاه های حمایتی نظیر دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی و دیگر ارگان های مربوطه، بتوان گام مؤثری را در این مسیر برداشت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *