اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

امیر قطر درهای جهنم را بر روی عربستان گشود/ ائتلاف قطر و ایران

“برخی گفته اند که این سخنان امیر قطر از جنس مواضع سازمان اطلاعات ایران است. البته سخنان امیر قطر درباره ایران واقعیتی بیش نیست و نباید وی را در این رابطه تخطئه کرد.”

بازخبر / به نقل از رای الیوم، امیر قطر با سخنان اخیر خود درهای جهنم را برای عربستان و امارات گشود. آیا واقعا خبرگزاری قطریِ قنا هک شده بود یا اینکه این سخنان امیر قطر است که از وجود اختلاف میان وی و برخی کشورهای شورای همکاری حکایت دارد.

رای الیوم افزود: برخی گفته اند که این سخنان امیر قطر از جنس مواضع سازمان اطلاعات ایران است. البته سخنان امیر قطر درباره ایران واقعیتی بیش نیست و نباید وی را در این رابطه تخطئه کرد.

این روزنامه افزود: بعید نیست که قطر به ایران روی آورد بعد از آنکه آمریکا به خاطر میلیاردها دلار سعودی پشت دوحه را خالی کرد. از اینرو ائتلاف قطر با ایران موضوعی است که تحقق آن طبق مقوله “هر کس با ما نیست پس بر علیه ماست”، قابل تحقق است.

گفتنی است که شیخ تمیم، امیر قطر، از معامله تسلیحاتی میان عربستان و آمریکا و موضعگیری تند علیه ایران انتقاد کرده و وزیر خارجه هم سفیران کشورش را از عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس فرا خوانده است.

امیر قطر گفته بود ایران عامل ثبات در منطقه است؛ حزب الله نیروی مقاومت و حماس نماینده فلسطینی هاست و اینکه روی بقای دونالد ترامپ بر قدرت نمی توان حساب کرد.

منابع غربی بر آن هستند که این سخنان به معنای اعلام جنگ سیاسی علیه عربستان سعودی و زیر سوال بردن نشست اخیر ریاض است.

پسندیدم(11)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *