ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

بازدید کارشناسان اسپانیایی از سازه‌های گلخانه‌های استان هرمزگان

معاون اداره کل جهاد کشاورزی هرمزگان از بازدید کارشناسان اسپانیایی از گلخانه‌های استان هرمزگان خبرداد.

بازخبر / منطقه خلیج‌فارس، مسعود گرگیج با اعلام این خبر اظهار کرد: در این بازدید وضعیت موجود گلخانه‌ها، نوع سازه‌های بکار رفته در آن‌ها و دیگر مسائل فنی موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

این مقام مسئول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از بررسی وضعیت موجود گلخانه‌ها و ارائه سازه‌های گلخانه‌ای گرمسیری تحت عنوان “تروپیک” از دیگر اهداف مهم بازدید کارشناس اسپانیایی نام برد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوای مناسب هرمزگان از بهار سال گذشته تا بهار امسال این برای دومین بار است که کارشناسان اسپانیایی سازنده سازه‌های پیشرفته گلخانه‌ای ضمن بازدید از گلخانه‌ها با گلخانه داران و مدیران ارشد سازمان جهاد کشاورزی این استان نشست برگزار می‌کنند.

گرگیج تصریح کرد: وسعت گلخانه‌های فعال این استان ۱۶۱هکتار با تولید سالانه ۳۱ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی، خیار،توت‌فرنگی و فلفل عنوان‌شده که بیشترین سطح آن به شهرستان رودان اختصاص دارد.

معاون اداره کل جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: سابقه کشت گلخانه‌ای در هرمزگان به‌طور رسمی به حدود ۱۲ تا ۱۴سال قبل بازمی‌گردد که عملیات احداث یکی از گلخانه‌های پیشرفته و مجهز آن در۱۲کیلومتری شمال بندرعباس توسط یک شرکت اسپانیایی انجام شد.

گرگیج گفت: از هر هکتار گلخانه مجهز و استاندارد البته با کشت معمولی ( کشت بذر در خاک طبیعی) سالانه می‌توان افزون بر ۳۰۰تا ۴۵۰تن انواع محصول ازجمله گوجه‌فرنگی و خیار برداشت کرد که این ۱۰برابر میزان تولید کشت سنتی و غرقابی این محصولات از هر هکتار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان‌های رودان، بندرعباس و حاجی‌آباد را به‌عنوان مناطق مستعد کشت گلخانه‌ای و داربستی در این استان معرفی کرده‌اند، در پایان گفت: از دیگر مزایای کشت گلخانه‌ای می‌توان از صرفه‌جویی در مصرف آب و دیگر نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود و سم اشاره کرد، این در حالی است که با احداث هر هکتار گلخانه برای ۱۲نفر به‌طور مستقیم شغل مستمر ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، پاسکال سانس اردیبهشت‌ماه سال قبل و گونزالزهیپولیتو نیز دوم خردادماه سال جاری از کارشناسان خبره اسپانیایی ساخت سازه‌های نوین گلخانه‌ای از گلخانه‌های این استان بازدید و آمادگی خود را برای همکاری با سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان برای ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای پیشرفته و مجهز تولیدکننده محصولات سبزی و صیفی اعلام کرده‌اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *