آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
در دومین اجلاس اتاق اصناف هرمزگان مطرح شد

آمادگی اصناف هرمزگان برای فروش فوق‌العاده کالاهای اساسی ماه رمضان

دومین اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز هرمزگان با محوریت بررسی موانع توسعه خدمات به فعالان تشکل‌های صنفی برگزار و اتحادیه‌های صنفی هرمزگان برای فروش فوق‌العاده کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان اعلام آمادگی کردند.

بازخبر / از بندرعباس،عبدالمجید جلالی ظهر امروز در دومین اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز استان با اشاره به نقش پر رنگ اصناف در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر اظهار‌داشت: حضور چشمگیر و مثال‌زدنی مردم در پای صندوق‌های رای حماسه‌ای جاودان را برای پایداری ایران اسلامی رقم زد.

وی در ادامه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان اشاره داشت وافزود: اصناف هرمزگان امسال نیز همانند سال‌های قبل در راستای تهیه وتامین اقلام مورد نیار برای تکمیل سبد کالای حمایتی نیازمندان جامعه اقدام کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان با بیان اینکه اتاق هرمزگان ۵ سال متوالی رتبه برتر کشوری  را به خود اختصاص داده است بیان‌داشت: با توجه عملکرد دور از انتظار سال گذشته بایستی اعضای هیات مدیره در بخش مسئولیت‌پذیری تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران در ادامه با انتقاد از معایب ونواقص موجود در سایت اصناف گفت:  بارها اعلام شده که برای ثبت کد و رسته در سایت با مشکل مواجه هستیم و اگر قرار است این مشکلات مرتفع نشود، برای ارائه خدمات به مردم از طریق سنتی استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر برگزاری به روز انتخابات در اصناف هرمزگان گفت: تعویق در برگزاری انتخابات اتحادیه‌های امور صنفی در حقیقت بی‌توجهی به حقوق مردم است.

رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان همچنین بر اجرای قانون در اعمال ماده ۲۷ و ۲۸ قانون امور صفی، تاکید کرد و افزود: اجرای این قانون در هرمزگان نیازمند جدیت بیشتری است.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران اضافه کرد: طبق قانون مصوب هیات وزیران در سال ۱۳۶۳ ، پدید آمدن مشاغل جدید در اصناف مستلزم تائیدیه هیات وزیران است که متاسفانه امروز شاهد فعالیت رسته‌های جدید بدون لحاظ این بند قانونی هستیم.

ستاد اربعین هرمزگان با محوریت اتاق اصناف تشکیل می شود

اسدالله عباسی رئیس امور اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز  با اشاره به برگزاری ارزیابی عملکرد اتحادیه‌های صنفی بیان داشت:  متاسفانه در آخرین ارزیابی انجام شده،  تنها یک الی ۲ اتحادیه موفق به کسب نمره قابل قبول شدند.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی انجام شده در این خصوص اظهار داشت: عدم دقت در ضوابط صدور و تمدید پروانه کسب و عدم استقبال از آموزش تخصصی و محقق نشدن اعتبارات بخشی از مهمترین دلایل عدم توفیق اتحادیه‌ها در کسب نمره قبولی است.

رئیس امور اصناف هرمزگان در ادامه تشکیل ستاد اربعین را یکی از مباحث قابل پیگیری اعلام کرد و افزود: با توجه به تاکیدات استاندار هرمزگان در این خصوص این ستاد با محوریت کمیسیون فرهنگی اصناف هرمزگان برنامه‌ریزی و با جمع‌آوری نذورات و کمک‌های نقدی اعضای تحت پوشش، عملیاتی می‌شود.

عباسی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان گفت: هرساله قبل از ماه مبارک، اصناف با ارائه کالاهای اساسی اقدام به فروش فوق العاده می‌کنند.

 وی همچنین از پیگیری‌های صورت گرفته از طریق فنی حرفه‌ای استان برای برگزاری آموزش‌های لازم در محل کار با هماهنگی اتحادیه‌های امور صنفی خبرداد و گفت: این دوره‌های آموزشی با محوریت اتاق اصناف برگزار می‌شود.

دبیر کمیسیون نظارت اصناف با اشاره به برگزاری تورهای صنعتی برای اعضای اتاق اصناف هرمزگان ابراز داشت: تلاش شود تا در این تورها در کنار انجام بازدیدها، شاهد بازخورد و گزارش آن از طریق اتحادیه‌ها نیز باشیم.

اصناف هرمزگان شئونات اسلامی را در ماه رمضان رعایت کنند

سرهنگ حمید رضا مصطفایی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی هرمزگان نیز در ادامه ضمن تشریح قوانین فعالیت اصناف در ماه رمضان گفت: اصناف هرمزگان در ماه رمضان در زمینه رعایت شئونات اسلامی با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان توجه داشته باشند.

وی در ادامه بیان داشت: واحدهای اغذیه فروشی در ماه مبارک رمضان بایستی فعالیت‌های خود را از اذان صبح تا اذان مغرب به احترام روزه داران تعطیل کنند.

نیازمند برگزاری دوره‌های تخصصی و فراهم‌سازی امکانات بیشتری هستیم

مسعود محمد شاهی نائب رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان نیز در پایان آموزش را یکی از بندهای درآمدی اتحادیه‌ها دانست و گفت: متاسفانه در چند سال اخیر در حوزه آموزش،بیشتر هزینه شده تا در آمدزایی و البته نیاز است در این بخش حرکت بهتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: البته نقدی هم بر این موضوع وجود دارد که اکثر آموزش‌ها در اتحادیه‌های امور صنفی کلیشه‌ای شده و مستلزم برگزاری آموزش‌های تخصصی و فراهم‌سازی امکانات آموزشی بیشتری هستیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *