ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

کمتر از ۱۰ درصد جوانان هرمزگان در حوزه نفت مشغول به کار هستند/ برخی از مدیران در حق مردم هرمزگان ظلم می‌کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پتانسیل بالای نفتی در هرمزگان، کمتر از ۱۰ درصد جوانان استان در این حوزه مشغول به کار هستند و این بزرگترین جفا و بی‌عدالتی در حق جوانان این استان است.

 باز خبر ، احمد مرادی ظهر امروز در جمع مردم روستای کنخ با بیان اینکه بیشتر مشکلات مردم در هرمزگان شبیه به یکدیگر است، اظهار داشت: استان هرمزگان از پارسیان تا جاسک در طول نوار ساحلی قرار گرفته و بالطبع بیشتر مشکلات شهرها و روستاهای مردم استان مشابه یکدیگر است.

وی افزود: همه مسائل و مشکلاتی که از زبان مردم و شوراها بیان می‌شود، خواسته‌ها و انتظارات به حق آنان است و همه دستگاه‌ها اعم از اجرایی و قانون‌گذاری باید نسبت به رفع خواسته‌ها و مشکلات مردم بکوشند.

نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس گفت: اگر موضوع مهم و ریشه‌ای مانند نوسانات برق، بهداشت و درمان، ورزش و … در یک شهر وجود داشته باشد بالطبع در شهرهای دیگر استان نیز این مشکلات وجود دارد ولی آنچه که باید بر آن اهتمام بیشتری ورزیده شود تلاش و جدیت در کار است تا مسائل و مشکلات در هرمزگان رفع شود.

مرادی در خصوص برخی بی‌تدبیری‌ها از سوی بعضی از مدیران در به‌وجود آمدن مشکلات تصریح کرد: بنده بارها هم در مجلس و هم در جلسات استانی و در حضور تمامی مدیران استانی در خصوص بی‌تدبیری‌هایی که توسط  مدیران در هرمزگان صورت می‌گیرد هشدار داده‌ام چراکه این استان با تمامی ظرفیت‌های مهم و اساسی از جمله دریا با این پهنه طولانی و مرزهای دریایی نباید این‌گونه باشد.

وی ادامه داد: شغل اکثر مردم استان هرمزگان از قدیم‌الایام صید و صیادی بوده است و تنها همین شغل برای کسب درآمد مردم هرمزگان کفایت می‌کند و از باب همین شغل یک نفر هم در استان بیکار نخواهیم داشت.

این نماینده در ادامه گفت: در صورتی که همه کشورهای حوزه حاشیه خلیج فارس به‌خوبی از این منبع خدادادی استفاده می‌کنند ولی تنگ‌نظری‌ها و بی‌تدبیری‌ها و همچنین عدم همراهی بعضی از مسؤولان باعث شده که مردم نتوانند به شغل ابا و اجدادی خود دسترسی داشته باشند و به بهانه از بین رفتن ذخیره‌گاه‌های صیادی و آبزیان اجازه صید و صیادی نداشته باشند و باید وضعیت ما در این بخش بهبود یابد چراکه کشورهای همسایه از این خلاء استفاده می‌کنند همین طور که از میادین نفتی و گازی ما به نحو احسن استفاده کرده و ما در قدم‌های اولیه کار مانده‌ایم و اگر از این منبع خدادادی به نحو شایسته استفاده نشود وضعیت اشتغال جوانان هم حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات و مشکلات برخی مردم استان موضوع  تجارت است، اظهار داشت: بنده چندین بار در مجلس به این موضوع اشاره داشته‌ام چراکه مراودات تجاری با کشورهای همسایه امری بدیعی و طبیعی است و از قدیم از باب همسایگی مراودات دریایی و مبادله کالا در این مناطق مرسوم بوده است ولی متاسفانه در حال حاضر به‌دلیل همین تنگ‌نظری‌ها باعث شده مردم نتوانند به خواسته‌های دیرینه خود برسند و این بدان معناست که ما علاوه بر اینکه نتوانستیم شغلی برای مردم ایجاد کنیم به نوعی همان شغل ابا و اجدادی آنها را نیز خدشه‌دار کردیم و یک نگرانی به نگرانی‌های آنان اضافه کرده‌ایم.

مرادی در مورد خلا نمایندگی در حوزه غرب هرمزگان نیز گفت: به‌دلیل نداشتن نماینده مردم در حوزه غرب هرمزگان، این تعهد برای سایر نمایندگان سنگین‌تر و بیشتر می‌شود ولی امیدواریم با کمک شوراها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها بتوانیم تا حدودی مشکلات این حوزه را حل نموده تا مردم به خواسته نسبی خود برسند.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد نادیده گرفتن موضوع مالیات و عدم برگشت ۵۰ درصد آن به استان نیز تصریح کرد: متاسفانه سهم مازاد درآمد استان هرمزگان در بحث مالیاتی طی سنوات گذشته تاکنون، که باید سرازیر خزانه دولت گردد و پس از آن ۵۰ درصد به استان برگشت داده شود، نادیده گرفته شده است و این باعث فشار بر مردم استان می‌شود.

وی افزود: سالیانه مبلغی نزدیک به ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیارد تومان به استان هرمزگان برگشت داده نمی‌شود و اگر این مبالغ وارد استان شود تحول عظیمی در هرمزگان شکل خواهد گرفت و تمامی طرح‌ها و پروژه‌های استانی از این وضعیت بیرون خواهد آمد.

مرادی سهم اشتغال مردم استان هرمزگان از پروژه‌ها و کارخانجات را بسیار اندک دانست و گفت: نرخ بیکاری در استان هرمزگان نزدیک به سی درصد است در صورتی که مرکز، آمار نرخ بیکاری را یازده درصد اعلام کرده است که در صورت ارائه آمار واقعی و برنامه‌ریزی صحیح، وضعیت اشتغال نیز سر و سامان می‌یابد.

وی در خصوص اشتغال در پروژه‌های نفتی نیز گفت: در موضوع نفت با تمام ظرفیت‌های نفتی که در استان وجود دارد و با وجود تاکید دولت بر استفاده از ۵۰ درصد جذب نیروهای جویای کار از نیروهای بومی، کمتر از ده درصد جوانان استان در این حوزه  مشغول به کار هستند و این بزرگترین جفا و بی‌عدالتی در حق جوانان استان هرمزگان است بنابراین باید روحیه مطالبه‌گری را در بین مردم بالا برده تا استان از این وضعیت بیرون آید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت مدیریتی فولاد هرمزگان نیز افزود: امروز نگرانی مردم هرمزگان از نوع مدیرانی است که در استان وجود دارد و در این بین مدیرانی هستند که در طول هفته، کمتر از دو روز در استان حاضر می‌شوند و این ظلم بزرگ در حق مردم هرمزگان است.

مرادی در پایان تصریح کرد: ما مشکلی با نیروهای غیر بومی نداشته ولی اجازه نخواهیم داد حق مسلم جوانان ما در اشتغال نادیده گرفته شود و این مطلب باید تکرار گردد تا این قالب جایگاه اصلی خود را در استان هرمزگان پیدا نماید.

منبع : فارس

پسندیدم(4)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *