آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
انتخابات 96

نظرسنجی جدید: رشد جهش‌گونه آرای رئیسی در رقابت با روحانی

برآورد معدّل دیدگاه طیف‌ها و اقشار گوناگون در قالب نظرخواهی و افکارسنجی، پدیده‌ای مرسوم و جذاب در ایام انتخابات است که به‌مثابه پیش‌نمایشی از سیر مشارکت سیاسی شهروندان، شَمایی متغیر به‌دست می‌دهد.

بازخبر / شمارش معکوس برای رسیدن به روز انتخابات ریاست جمهوری کشورمان آغاز شده است و مردم به‌زودی با حضور فعالانه پای صندوق‌های جمع‌آوری آرا، رئیس دولت دوازدهم را برخواهند گزید.

پایگاه اطلاع‌رسانی جام نیوز نیز با هدف ارائه تصویری کلی از برآیند سلایق و علایق سیاسی مخاطبان فراگیر خود، همچنین تشویق هموطنان ایرانی به مشارکت پرشورتر در حماسه انتخابات، اقدام به نظرسنجی و انتشار آنلاین نتایج آن نموده است.

متعاقب اعلام کناره‌گیری آقای قالیباف به نفع حجت‌الاسلام رئیسی در جناح اصولگرا، همچنین حمایت تمام‌قد آقای جهانگیری از حجت‌الاسلام روحانی در جبهه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان، در نظرسنجی جدیدمان از مخاطبان ارجمند پرسیده‌ایم:

«با توجه به اینکه رقابت جدی در انتخابات ریاست جهموری بین دو کاندیدای اصلی جریان دارد، انتخاب شما کدام گزینه است؟»

نتیجه نظرسنجی تا شامگاه دوشنبه ۲۵ اردیبهشت

طبق نتیجه‌ای که در ساعات اولیه بارگذاری نظرسنجی تا شامگاه دوشنبه ۲۵ اردیبهشت رقم خورده و کاملا محتمل است که به تبع افزایش میزان رأی‌دهندگان با مشرب‌های سیاسی مختلف در روزهای آتی دستخوش تغییر شود، جناب آقای “سیدابراهیم رئیسی” با فاصله‌ای نزدیک از آقای “حسن روحانی” پیشی گرفته است.

به‌نظر می‌رسد این رشد جهش‌گونه در آرای جناب رئیسی، محصول شارژ روحی ناشی از انصراف جناب قالیباف در حمایت از ایشان باشد.

گواینکه تا اینجای کار و بعد از ترک صحنه توسط آقای قالیباف، بخشی از آرای وی نیز به سبد آرای آقای روحانی منتقل شده و درصد اقبال به ایشان هم در قیاس با نظرسنجی قبلی افزایش یافته است.

در نظرسنجی فعلی، سایر گزینه‌ها حذف شده‌اند و تمرکز روی نام دو نامزد اصلی می‌باشد.

نتیجه نظرسنجی قبلی جام نیوز تا شامگاه یکشنبه ۲۴ اردیبهشت

بدیهی است جام نیوز ادعا نمی‌کند که خروجی نتایج این نظرسنجی با آنچه سرانجام در روز انتخابات پیرو اراده جمعی ملت رقم خواهد خورد مطابقت حداکثری دارد؛ اما به جامعه آماری شرکت‌کننده در نظرسنجی خود اطمینان می‌دهیم که در انعکاس دیدگاهشان امانتدار و فراجناحی خواهیم بود.

پسندیدم(1)نپسندیدم(2)
کلمات کلیدی: ، ، ، ،

1 نظر برای “نظرسنجی جدید: رشد جهش‌گونه آرای رئیسی در رقابت با روحانی”

  1. محمد گفت:

    به امید پیروزی مردم ایران ونظام جمهوری اسلامی ایران

    پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *