ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

این مرد باردارم کرد حالا مرا اخراج می کنید؟

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا با صدور رای به نفع یک زن ونزوئلایی که فرزندی هلندی دارد، دولت هلند را موظف به پذیرش درخواست اقامت وی کرد.

بازخبر / دیوان دادگستری اتحادیه اروپا با صدور رای به نفع یک زن ونزوئلایی که فرزندی هلندی دارد، دولت هلند را موظف به پذیرش درخواست اقامت وی کرد.

خانم چاوز ویلچز، شهروند ونزوئلا که نام کوچک وی اعلام نشده است، در جریان یک سفر تفریحی در هلند، از یک مرد تبعه این کشور باردار شد و فرزند خود را در همین کشور به دنیا آورد.

پس از تولد فرزند، وی به همراه آن مرد به آلمان رفت و در سال ۲۰۱۱ از وی جدا شد. وی پس از جدایی از دولت هلند درخواست استفاده از نظام تامین اجتماعی برای فرزندش را کرد. درخواست او به دلیل فقدان مدرک اقامت از سوی مقام‌های محلی و در مرحله بعد دادگاه داخلی رد شد.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا با اشاره به ماده ۲۰ معاهده لیسبون نتیجه گرفته است که اگرچه محاکم هلندی مسئول رسیدگی به پرونده های مهاجرتی و اقامت خارجی‌ها در این کشور هستند، اما وضعیت مادر و فرزند باید به صورت جداگانه مورد رسیدگی قرار گیرد.

با همین منطق امکان اخراج اعضای خانواده یک شهروند اتحادیه اروپا غیرممکن و مخالف معاهده اتحادیه اروپا تفسیر شده است.

براساس این حکم، دادگاه‌های کشورهای اروپایی باید در جریان رسیدگی به موارد مهاجرتی، مساله رشد سالم و رفاه کودکان را در نظر بگیرند.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا بالاترین مرجع قضایی این نهاد است و آرای آن در حکم رویه قضایی و برای همه ۲۷ کشور عضو این اتحادیه لازم‌الاجرا است.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *