آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

رشد و بالندگی دموکراسی در ایران کشورهای عربی خلیج فارس را به هراس انداخته است

سردبیر روزنامه السیاسه عراق در مصاحبه‌ای گفت که رشد و بالندگی دموکراسی در ایران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به هراس انداخته و آنها را به مقابله مجبور کرده است.

بازخبر / “عادل المانع” سردبیر روزنامه السیاسه عراق در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح عدم وجود هرگونه دموکراسی در کشورهای عربی و بررسی دموکراسی در ایران پرداخت.

سیستم حکومتی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از سوی استعمارگران تعریف شده است

وی در این مصاحبه گفت: هر آنکه مدعی است که در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دموکراسی وجود دارد، فردی متوهم است. سیستم حکومتی در این کشورها از سوی نظام‌های استعمارگر تعریف شده که در گذشته انگلیس این نقش را ایفا می‌کرده و امروز آمریکا این اقدام را انجام می‌دهد. شاهد آن هستیم که در تمامی این کشورها قدرت به صورت موروثی انتقال می‌یابد و حتی اگر درباره آزادی بیان و آزادی مطبوعات نیز صحبت شود تصمیم نهایی در دستان خاندان حاکم بر این کشورها است. در واقع تشکیل مجلس شورای همکاری خلیج فارس که با عضویت شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس شکل گرفته هدفی جز مقابله با محور مقاومت ندارد حال آنکه محور مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیستی ایجاد شده است. البته باید گفت که عمان در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس همواره مواضعی همراه با حکمت و تفکر داشته و اکثرا مواضعی متفاوت با ۵ کشور دیگر که شامل امارات، بحرین، قطر ، کویت و به سرکردگی عربستان بوده، داشته است.

رشد و بالندگی دموکراسی در ایران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به هراس انداخته است

المانع در ادامه این مصاحبه گفت: استعمار جهانی که بر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سیطره دارد این کشورها را به سوی دو موضوع مجبور کرده‌اند. از این کشورها خواسته شده تا در مقابل همسایه مسلمان خودشان که جمهوری اسلامی ایران است بایستند. این در حالی است که ایران دموکراسی آشکار و عیانی را ایجاد کرده و انتخاب‌های متعددی در این کشور برگزار می‌شود و سازمان‌ها و موسسات مختلفی وجود دارد. در نتیجه موفقیت ایران در این جنبه سیاسی و برخورداری ایران از حکمت سیاسی بالا، آمریکا را مجبور کرد که در برابر ایران و در موضوع برنامه هسته‌ای کوتاه بیاید. رشد و بالندگی ایران که در نتیجه انتخابات دموکراتیک در این کشور حاصل شده، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را مجبور کرده که با دیکتاتوری که دارند به مقابله با این دموکراسی بپردازند و اگر این اقدام را نکنند از سوی ملت‌های خود برای تشکیل دولتی دموکراتیک که برخواسته از رای ملت باشد تحت فشار قرار خواهند گرفت.

همکاری کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی کاملا آشکار شده است

وی افزود: موضوع دیگر که کم اهمیت نیز نمی‌باشد موضوع همکاری کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی است. این همکاری کاملا آشکار شده و دلیل آن را نیز می‌توان وجود سفارت اسرائیل در قطر بیان کرد. همکاری قطر با اسرائیلی‌ها کاملا به صورت مستقیم بوده و در این زمینه سعودی‌ها نیز وارد شده و با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند. دلیل آشکار بر این موضوع، سخنان “محمد بن سلمان” جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور بوده که گفته بود امکان ندارد که عربستان بتواند با ایران همکاری کند چون رویکردها کاملا متفاوت است. این سخنان در واقع دلیلی برای افزایش همکاری‌ها میان عربستان و اسرائیل است این در حالی است که این همکاری برخلاف چیزی است که ملت‌های عرب خواهان آن هستند.

سردبیر روزنامه السیاسه عراق اضافه کرد: هر آنکه گمان می‌کند که کشورهای عربی به سوی ثبات و استقرار پیش می‌روند متوهم بوده و این حکومت‌های دیکتاتوری به سوی تشدید طائفه‌گری پیش می روند و این حکومت‌های دیکتاتوری باعث ایجاد سازمان‌های تروریستی نظیر القاعده و داعش شدند. چه کسی داعش را ایجاد کرد و تسلیحات مورد نیاز آنها را تامین کرد. تردیدی وجود ندارد که این موضوعات به کمک پول‌هایی بود که از سوی عربستان و امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس تامین شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *