ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

رویترز: روحانی فرش قرمز پهن کرد ولی سرمایه‌گذاران خارجی به جای قرارداد فقط حرف زدند

رویترز طی گزارشی نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران زیر پای سرمایه گذاران جهانی فرش قرمز پهن کرده است اما مدیران شرکت های خارجی بیش از آنکه اقدام به انعقاد قراردادهای واقعی با ایران کنند، تنها در این باره حرف زده اند.

بازخبر / به نقل از رویترز، حسن روحانی رئیس جمهور ایران که نتوانسته نتایج ملموس برجام و لغو تحریم ها را به نمایش بگذارد، قبل از آنکه در انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده در معرض نظر رای دهندگان قرار گیرد، زیر پای سرمایه گذاران جهانی فرش قرمز پهن کرده است. اما مدیران شرکت های خارجی بیش از آنکه اقدام به انعقاد قراردادهای واقعی با ایران کنند، تنها در این باره حرف زده اند.

استفانه میشل، رئیس بخش اکتشاف و تولید شرکت فرانسوی توتال در خاورمیانه و شمال آفریقا ماه گذشته در نشست نفت و گاز ایران و اتحادیه اروپا گفت: «اگر در نهایت به جای واقعیت ها فقط حرف زده شود، مشکل وجود خواهد داشت.» وی در حاشیه این نشست گفت: «ما تلاش داریم تا (همکاری با ایران) را ممکن سازیم.»

شرکت توتال اولین شرکت انرژی اروپایی است که واقعا قصد دارد بعد از لغو تحریم ها ۲ میلیارد دلار در توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی ایران سرمایه گذاری کند.

شرکت های بین المللی انرژی در سال گذشته توافقاتی با ایران رای مطالعات میادین نفت و گاز منعقد کرده اند. اما هیچکدام از این شرکت ها این توافقات مطالعاتی را به قراردادهایی برای سرمایه گذاری در ایران تبدیل نکرده اند.

حداقل یک سرمایه گذار احتمالی تصمیم قطعی گرفته که سود فعالیت در ایران فعلا ارزش پذیرش ریسک همکاری با تهران را ندارد. شرکت خدمات میادین نفتی شلومبرگر، ماه گذشته اعلام کرد که به توافق خود با ایران برای مطالعه یک میدان نفتی خاتمه می دهد.

ایران عامل اصلی ناکامی اش در جذب میلیاردها دلار سرمایه بین المللی را، دشمن دیرینه اش، «شیطان بزرگ» یعنی آمریکا می داند.

کنگره از دولت آمریکا خواسته در هر ۹۰ روز یکبار تایید کند که ایران در حال عمل به توافق هسته ای است، وگرنه مجددا تحریم هایی علیه این کشور وضع خواهد کرد. واشنگتن همچنین برخی از تحریم های مالی علیه ایران را پابرجا نگه داشته و این موجب شده تا بانک های ایرانی نتوانند به سیستم مالی بین المللی بپیوندند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز توافق هسته ای را «بدترین توافق امضا شده در تاریخ» خوانده و موجب شده تا شرکت های مختلف نگران باشند که مبادا در صورت ورود به ایران به صورت ناگهانی ایران مجددا تحریم شود.

شرکت هایی که با ایران همکاری می کنند می گویند، آنها باید از بندهایی در قرارداد ها بگنجانند که تصریح می کند در صورت بازگشت ناگهانی تحریم ها، هرگونه توافقی لغو خواهد شد.

شرکت های نفتی خواستار مستثنی شدن از تحریم های واشنگتن شده اند تا این تضمین را به دست آورند که هرگونه سرمایه گذاری ای که اکنون در ایران انجام می دهند، در صورت وضع تحریم های مجدد در آینده، مصون از تعرض خواهند بود. میشل میشل انتظار برای صدور چنین معافیتی را یکی از مسائل مهمی می داند که مانع از سرمایه گذاری توتال در ایران شده است.

اما در نشست های خصوصی، مدیران شرکت های خارجی به ریسک های متعدد دیگری نیز اشاره می کنند که ریشه آن در داخل ایران قرار دارد از جمله: عدم وجود شفافیت، سیستم بانکی ضعیف و تشریفات دست و پاگیر اداری.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *