آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
واشنگتن اگزمینر؛

آنچه ترامپ باید در مورد انتخابات ریاست جمهوری ایران بداند

«اکنون وقت آن است که از اتفاقات گذشته درس بگیریم. هر چند ممکن است تفاوت هایی در تاکتیک های دولت های مختلف ایران وجود داشته باشد اما ذات و جوهر نظام ایران ثابت و بی تغییر است.»

بازخبر / پایگاه آمریکایی “واشنگتن اگزمینر” (Washington Examiner) با انتشار گزارشی تحت عنوان “آنچه واشنگتن و ترامپ باید درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران بفهمند”، عنوان کرده است که سیاست های کلی نظام تحت هر دولتی ثابت خواهد بود و مقامات واشنگتن نباید به تغییر نظام اسلامی با تغییر دولت های ایران دل خوش کنند.

در این گزارش آمده است:
«در حالی که دولت ترامپ در حال بررسی و تغییر سیاست های آمریکا در قبال ایران است، مقامات ارشد آمریکایی باید این حقیقت را به خوبی درک کنند که انتخابات ریاست جمهوری ۱۹ می ایران هیچ تغییر اساسی و یا حتی غیر اساسی در رفتارهای نظام ایران ایجاد نخواهد کرد.»

این پایگاه آمریکایی در ادامه به اظهارات برخی از اعضای سازمان منافقین اشاره کرده و ضمن معرفی آن ها به عنوان کارشناسان و متخصصان برجسته به نقل از آن ها عنوان می کند که اوضاع اقتصادی و اجتماعی ایران پس از انتخابات تغییری نخواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: «با وجود دستیابی به توافق هسته ای با قدرت های جهانی، دولت ایران نتوانسته است مشکلات اقتصادی و اجتماعی را حل کند. واشنگتن نباید هیچ گونه همکاری با تهران داشته باشد چرا که نتیجه هر گونه همکاری تنها کمک به ترویست ها از سوی ایران خواهد بود.

نباید انتظار هیچ گونه تغییر عمده ای در سیاست های تهران پس از انتخابات را داشت؛ چنین برداشت هایی، حماقت است و هرگونه امیدواری به نتایج انتخابات ایران، رویکردی کاملا گمراه کننده است.

غرب و بویژه دولت قبلی آمریکا، به اشتباه میان تندروها و میانه روها در صحنه سیاسی ایران اختلاف قائل شدند؛ اما به روشنی پیداست که چنین تمایزی اساسا اشتباه است. اکنون وقت آن است که از اتفاقات گذشته درس بگیریم. هر چند ممکن است تفاوت هایی در تاکتیک های دولت های مختلف ایران وجود داشته باشد اما ذات و جوهر نظام ایران ثابت و بی تغییر است.»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *