آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

بندرلنگه در یکصد سال گذشته + تصاویر

بندرلنگه در یک صد سال گذشته به روایت تصویرهایی که توسط یک عکاس انگلیسی به ثبت رسیده است .

بازخبر به نقل از مروارید نیوز ، بندرلنگه در یک صد سال گذشته به روایت تصویرهایی از سفری به خلیج فارس توسط تیم انگلیسی ، این تصاویر متعلق به کتابخانه بریتانیا و دفتر بایگانی مدارک شرکت هند شرقی که سابقا ً دفترش در بندرعباس بود و بعدها به بوشهر نقل مکان کردند ، می باشد.

بندرلنگه در یکصد سال گذشته + تصاویر

linga01

لنگه : آبگیر قایق و بادگیرها
نمایی از بندرلنگه قدیم در اسکله . تعداد زیادی از مردم در سمت چپ روی دیواره اسکله مشخص هستند . تعدادی قایق بادبانی در سمت راست تصویر لنگر انداختند . تعداد ۶-۷ بادگیر را میتوان در امتداد تصویر از راست به چپ که سر به فلک کشیدند مشاهده کرد .

linga02

نمای سراسری از بندرلنگه . تصویر تنهایی از یک شخصی در مرکز تصویر میبینید که کنار یک سبد یا کیسه ای نشسته . در امتداد شهر بندرلنگه قدیم حداقل تصویر یک بادگیر قابل مشاهده است .

linga03

نمایی از ساحل بندرلنگه قدیم . در سمت راست ، دو شتر حامل بار سنگینی هستند و در امتداد ساحل حرکت میکنند . در کنار شترها ، شتربان و یک زن را میبینید ، در سمت چپ تصویر حداقل شش قایق چوبی ( لنج ) را میبینید که در ساحل بالا کشیده شدند . ساختمان ها را هم تا دور دستها در این تصویر میتوان دید .

linga04

نمایی از ساحل بندر لنگه قدیم . مردی در سمت چپ تصویر در آبگیر کوچکی ایستاده و در مرکز تصویر به سمت راست هم مدل کوچکی از قایق بادبانی در جلوی این مرد میبینید . در پس زمینه سمت راست دیوار مستحکم و بلندی از یک ساختمان قابل مشاهده است .

linga05

نمایی در امتداد ساحل بندر لنگه قدیم . سه مرد و دو پسر بچه در کنار ساحل ایستاده و در حال تماشای مدل کوچک قایق بادبانی که روی آب شناور است هستند . در پس زمینه تصویر قایق ( لنج ) بزرگی در ساحل احتمالا برای تعمیرات قرار گرفته است .

linga06

نمایی از شهر بندرلنگه قدیم از بلندی . در سمت راست تصویر ساختمانی به شکل تونل ( احتمالا ٌ برکه آب هست ) قابل مشاهده هستند ، در حالی که یک ساختمان سه طبقه بزرگ در مرکز سمت راست تصویر میبینید . تعدادی از اهالی بندرلنگه سابق را میبینید و همچنین مثل اکثر شهرهای جنوبی برجهای بادگیر در تصویر مشخص میباشد .

linga07

این هم تصویر بندرلنگه نمایی از بلندی که در سمت چپ لباس های شسته شده را روی بند رخت جهت خشک شدن زیر آفتاب قرار دادند . در پس زمینه هم ساختمان ها با بادگیرشان قابل مشاهده هستند .
این تصویر در ژانویه سال ۱۹۱۸ گرفته شده .

linga08

نمایی از کاروان شترها در شهر بندلنگه قدیم . شترها از سمت چپ تصویر به جلو از کنار دوربین عبور میکنند . حداقل یک مرد شتربان به همراه این شترها در حال حرکت است . در سمت چپ پس زمینه تصویر ، نمای برکه آب و در ورودی آن را میبینید .

linga09

بندرلنگه قدیم : غواصان مروارید سواحلی
نمایی از بندرلنگه و گروهی از غواصان مروارید – که به عنوان غواصان سواحلی معرفی شدند ، امکان هم دارد مردم شرق آفریقا باشند . گروهی از پنج زن بر روی حصیر روی زمین در پایین تصویر سمت راست نشسته اند . و در سمت دیگر گروهی از مردان و زنان ایستاده و نشسته اند ، اکثر آنها پشت به دوربین هستند . بنظر میرسه که مردان در بالاتر تصویر در حال اجرای موسیقی محلی خودشان هستند . احتمالا ً بعد از کار روزانه برای رفع خستگی …

linga10

نمایی از غواصان مروارید سواحلی – در تصویر گروهی از زنها پشت به دوربین مشخص هستند و گروه دیگر از مردها در حال نواختن موسیقی با طبل ها هستند .

linga11

نمایی از شهر لنگه با دو برکه آب ( البته در انتهای تصویر گنبدهای دیگری هم مشاهده میشود ) که مخزن های حفاری شده جهت نگهداری آب میباشند و در پس زمینه توصیر هم درختان نخل را در خط افق میتوان دید . و تصویر دو زن در امتداد صحنه در حال عبور هستند .

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:
ارسال شده توسط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *