چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب ثبت رکورد طولانی‌ترین مدت زندگی با قلب پیوندی در گینس

بندرلنگه در یکصد سال گذشته + تصاویر

بندرلنگه در یک صد سال گذشته به روایت تصویرهایی که توسط یک عکاس انگلیسی به ثبت رسیده است .

بازخبر به نقل از مروارید نیوز ، بندرلنگه در یک صد سال گذشته به روایت تصویرهایی از سفری به خلیج فارس توسط تیم انگلیسی ، این تصاویر متعلق به کتابخانه بریتانیا و دفتر بایگانی مدارک شرکت هند شرقی که سابقا ً دفترش در بندرعباس بود و بعدها به بوشهر نقل مکان کردند ، می باشد.

بندرلنگه در یکصد سال گذشته + تصاویر

linga01

لنگه : آبگیر قایق و بادگیرها
نمایی از بندرلنگه قدیم در اسکله . تعداد زیادی از مردم در سمت چپ روی دیواره اسکله مشخص هستند . تعدادی قایق بادبانی در سمت راست تصویر لنگر انداختند . تعداد ۶-۷ بادگیر را میتوان در امتداد تصویر از راست به چپ که سر به فلک کشیدند مشاهده کرد .

linga02

نمای سراسری از بندرلنگه . تصویر تنهایی از یک شخصی در مرکز تصویر میبینید که کنار یک سبد یا کیسه ای نشسته . در امتداد شهر بندرلنگه قدیم حداقل تصویر یک بادگیر قابل مشاهده است .

linga03

نمایی از ساحل بندرلنگه قدیم . در سمت راست ، دو شتر حامل بار سنگینی هستند و در امتداد ساحل حرکت میکنند . در کنار شترها ، شتربان و یک زن را میبینید ، در سمت چپ تصویر حداقل شش قایق چوبی ( لنج ) را میبینید که در ساحل بالا کشیده شدند . ساختمان ها را هم تا دور دستها در این تصویر میتوان دید .

linga04

نمایی از ساحل بندر لنگه قدیم . مردی در سمت چپ تصویر در آبگیر کوچکی ایستاده و در مرکز تصویر به سمت راست هم مدل کوچکی از قایق بادبانی در جلوی این مرد میبینید . در پس زمینه سمت راست دیوار مستحکم و بلندی از یک ساختمان قابل مشاهده است .

linga05

نمایی در امتداد ساحل بندر لنگه قدیم . سه مرد و دو پسر بچه در کنار ساحل ایستاده و در حال تماشای مدل کوچک قایق بادبانی که روی آب شناور است هستند . در پس زمینه تصویر قایق ( لنج ) بزرگی در ساحل احتمالا برای تعمیرات قرار گرفته است .

linga06

نمایی از شهر بندرلنگه قدیم از بلندی . در سمت راست تصویر ساختمانی به شکل تونل ( احتمالا ٌ برکه آب هست ) قابل مشاهده هستند ، در حالی که یک ساختمان سه طبقه بزرگ در مرکز سمت راست تصویر میبینید . تعدادی از اهالی بندرلنگه سابق را میبینید و همچنین مثل اکثر شهرهای جنوبی برجهای بادگیر در تصویر مشخص میباشد .

linga07

این هم تصویر بندرلنگه نمایی از بلندی که در سمت چپ لباس های شسته شده را روی بند رخت جهت خشک شدن زیر آفتاب قرار دادند . در پس زمینه هم ساختمان ها با بادگیرشان قابل مشاهده هستند .
این تصویر در ژانویه سال ۱۹۱۸ گرفته شده .

linga08

نمایی از کاروان شترها در شهر بندلنگه قدیم . شترها از سمت چپ تصویر به جلو از کنار دوربین عبور میکنند . حداقل یک مرد شتربان به همراه این شترها در حال حرکت است . در سمت چپ پس زمینه تصویر ، نمای برکه آب و در ورودی آن را میبینید .

linga09

بندرلنگه قدیم : غواصان مروارید سواحلی
نمایی از بندرلنگه و گروهی از غواصان مروارید – که به عنوان غواصان سواحلی معرفی شدند ، امکان هم دارد مردم شرق آفریقا باشند . گروهی از پنج زن بر روی حصیر روی زمین در پایین تصویر سمت راست نشسته اند . و در سمت دیگر گروهی از مردان و زنان ایستاده و نشسته اند ، اکثر آنها پشت به دوربین هستند . بنظر میرسه که مردان در بالاتر تصویر در حال اجرای موسیقی محلی خودشان هستند . احتمالا ً بعد از کار روزانه برای رفع خستگی …

linga10

نمایی از غواصان مروارید سواحلی – در تصویر گروهی از زنها پشت به دوربین مشخص هستند و گروه دیگر از مردها در حال نواختن موسیقی با طبل ها هستند .

linga11

نمایی از شهر لنگه با دو برکه آب ( البته در انتهای تصویر گنبدهای دیگری هم مشاهده میشود ) که مخزن های حفاری شده جهت نگهداری آب میباشند و در پس زمینه توصیر هم درختان نخل را در خط افق میتوان دید . و تصویر دو زن در امتداد صحنه در حال عبور هستند .

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:
ارسال شده توسط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *