اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
مسئول بسیج سازندگی استان هرمزگان:

اعزام ۱۶ تیم جهادی به نقاط مختلف هرمزگان شده‌اند

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از اعزام ۱۶ گروه جهادی از ۱۵ اردیبهشت ماه به نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: این گرو‌ه‌ها با هدف برطرف کردن غبار محرومیت از چهره مناطق محروم فعالیت می‌کنند.

بازخبر / از بندرعباس، محمد رضا آران امروز در نشست خبری با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حمایت از صنایع تولیدی تاثیر بسزایی در رونق و شکوفایی اقتصاد کشور دارد و اقتصاد مقاومتی در استان هرمزگان را در دو عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی پیش برده‌ایم.

وی بیان داشت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی در هرمزگان شامل پرورش مرغ بومی و محلی، پرورش شترمرغ ، دام‌های سبک و سنگین، پرورش قارچ، کشت علوفه هیدروپونیک، پرورش زنبور عسل و کشت داربستی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از اعزام ۱۶ گروه جهادی از ۱۵ اردیبهشت ماه به نقاط مختلف استان هرمزگان خبرداد و ضمن تشریح اهداف حضور این گروه ها در مناطق محروم هرمزگان تصریح کرد: رفع غبار محرومیت از چهره مناطق مزبور از اهم اهداف گروه های جهادی و ارائه خدمات رایگان به نیازمندان است.

آران ادامه داد: اکثر روستاهای استان از ضریب بالای فقر برخوردارند و گروه های جهادی با توجه ویژه به کلام گهربار مقام معظم رهبری مبتنی بر اینکه عید ما زمانی است که فقیر و مستمندی در جامعه وجود نداشته باشد

وی، خدمات‌رسانی به مردم، کمک به دولت، ایجاد اشتغال، توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی را ازجمله فعالیت‌های بسیج سازندگی ذکر و بیان کرد: اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و اعزام تیم پزشکی در هر شهرستان استان در مباحث عمرانی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی از جمله فعالیت‌های این گروه‌ها است.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان ابراز داشت: گروه های جهادی با هدف خودسازی، خدمت رسانی، کمک بهع نظام اسلامی در زمینه زدودن فقر از چهره جامعه اسلامی، حاکمیت یافتن اندیشه های اسلامی، تربیت مدیران کارآمد به مناطق کم برخوردار اعزام می شوند و اصول مهمی همچون گذشت و فداکاری، زهد و تقوا و همچنین عدالت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

آران اهدای ۵ هزار لولزم التحریر، ۳۲۰۰ جفت کفش، ۱۸۰۰ مترسجاده جهت تجهیز مساجد احداث شده توسط بسیج سازندگی، ۶ هزار متر فرش برای تجهیز خانه های مددجویی، توزیع ۵۰۰ بسته بهداشتی بین افراد نیازمند، توزیع اقلام بین افراد نیازمند، بی‌سرپرست، بدسرپرست و صعب‌العلاج در قالب کمک‌های اجتماعی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال، از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی هرمزگان است.

وی در پایان عنوان داشت: تفاهم‌نامه با ادارات مختلف در خصوص اقتصاد مقاومتی و برگزاری جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی استان هرمزگان است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به توزیع ۵۰۰ بسته کمک‌های اولیه در روستاهایی که فاقد امکانات بهداشتی هستند، عنوان داشت: به یک‌هزار و ۳۰۰ زوج از مددجویان کمیته امداد هم در قالب جهیزیه ازجمله یخچال، تلویزیون، لباسشویی، فرش، پتو، جاروبرقی، اتوبخار و غیره با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال اهدا شد.

آران با اشاره به تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوع اقتصاد مقاومتی، گفت: این مهم، رسالت‌ های بسیج سازندگی را دوچندان کرده و باید تلاش بیشتری برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.

وی گفت: در سال گذشته در حوزه‌های مهمی مانند پرورش ماهی، پرورش میگو، تولید قارچ، پرورش شترمرغ، پرورش دام سنگین، پرورش مرغ بومی، تولید کمپوست، اصلاح باغات و مراتع وارد شدیم و توانستیم که ضمن تقویت معیشت روستائیان در زمینه تولید نیز گام‌های بسیار خوبی برداریم.

مسئول بسیج سازندگی استان هرمزگان یادآور شد: از ابتدای سالجاری یک هزار و ۷۵ خانه مددجوی کمیته امداد در شهرستان‌های استان در حال احداث است که بخشی از آنها به اتمام رسیده و برخی در حال انجام است.

آران تصریح کرد: ۱۶ مرکز آموزشی در استان وجود دارد که هر کدام از متقاضیان تسهیلات باید ابتدا آموزش‌های لازم را طی کنند و ما در سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ نفر را در کل استان هرمزگان آموزش دادیم، همچنین ساخت ۱۰۰ مسجد، ۲۰ خانه عالم ، ۲۰ غسالخانه، ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام از جمله اقدامات بسیج سازندگی در سطح استان هرمزگان است.

وی گفت: علاوه بر اقدامات یادشده، کمک های اجتماعی نیز به میزان ۱ میلیارد ریال به ایتام، افراد بی سرپرست و یا برسرپرست، بیماران صعب العلاج پرداخت شده و همچنین ۱۳۰۰ زوج جوان نیازمند، هر کدام مبلغ ۶۰ میلیون ریال با هدف کمک هزینه تامین جهیزیه دریافت کردند.

مسئول بسیج سازندگی استان هرمزگان بیان کرد: اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم ، برپایی نمایشگاه عکس در دانشگاه ها وموسسئات آموزش عالی ونماز جمعه، ویزیت رایگان افراد نیازمند با اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، دیدار جهادگران با ائمه جمعه در شهرستان‌ها، حضور جهادگران بسیجی در نماز جمعه با لباس وآرم بسیج سازندگی از جمله برنامه های اجرایی در هفته بسیج است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *