آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

هاشمی پور :۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس هرمزگان مصوب شد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه در هرمزگان ۸۰۰کلاس درس تخریبی وجود دارد، گفت: منابع مالی نوسازی مدارس هرمزگان، بیش از ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

بازخبر ،  مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه در هرمزگان ۸۰۰کلاس درس تخریبی وجود دارد، گفت: منابع مالی نوسازی مدارس هرمزگان، بیش از ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

دانش هاشمی‌پور در حاشیه همایش خیرین درسه ساز در سواحل مکران اظهار داشت: برگزاری این همایش فرصت مناسبی را برای توسعه مشارکت های مردمی و همگرایی و همراهی خیرین نوع دوست فراهم کرده است.

وی بیان داشت: حضوربیش از ۲۰۰ خیر سراسر کشور و همچنین خیرین مقیم کشورهای منطقه و اعلام حمایت و همراهی و همکاری با دولت در توسعه زیرساخت‌های آموزشی،تامین تجهیزات وهمچنین حمایت از دانش آموزان بی بضاعت، نشان ازنوع دوستی بی نظیر خیرین نیکوکار و موفقیت دولت در ایجاد جو اعتماد و وفاق و همدلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: توجه خاص دولت یازدهم به رشد شاخص‌ها در مناطق کمتر توسعه یافته جنوب و جنوب شرق کشور،بیانگرعدالت گستری و نگاه همه جانبه دولت است.

هاشم پور ادامه داد: جامعه خیرین استان هرمزگان با مشارکت مثال زدنی اعضای خود در این همایش که با مدیریت رییس پرتلاش مجمع خیرین استان و راهبری اداره کل نوسازی مدارس استان انجام شد، بیانگراراده  این عزیزان در همراهی و همکاری با آموزش و پرورش استان است .

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به حمایت خیرین نوع دوست از برنامه های آموزش و پرورش، بیان داشت: کارنامه خیرین استان هرمزگان در حمایت از آموزش و پرورش هرمزگان خصوصا در دولت تدبیر و امید درخشان است که قطعا این سرمایه مهم پشتوانه قابل اتکایی برای پیشبرد شایسته برنامه های وزارت آموزش و پرورش در سراسر استان است.

این مسئول با تاکید براینکه استان هرمزگان به لحاظ محرومیت و شرایط خاص جغرافیایی،در بخش زیرساخت‌های استاندارد آموزشی نیازمند توجه مضاعف دولت و همراهی خیرین عزیز است، تاکیدکرد: با توجه به رویکرد دولت در صراحت گویی، شفافیت و صداقت در بیان واقعیت ها، بر وجود مشکلات زیرساختی فضاهای آموزشی، وجود مدارس تخریبی،کمبود امکانات و تجهیزات و منابع در استان هرمزگان تاکید داریم که این امر به معنی نادیده گرفتن دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید و حسن توجه و همکاری بی بدیل خیرین عزیز نیست.

هاشمی پور در همین راستا گفت: برای رفع چالش‌های آموزش و پرورش دولت با حمایت همه جانبه و توجه ویژه به منابع، در حوزه زیرساخت‌ها، تحولی جدی را در این بخش ایجاد کرده است به طوری که در سه سال گذشته بیش از ۴ میلیون مترمربع در کشور مدرسه ساخته شده است که سهم استان هرمزگان در این سه سال  ۳۳۷ پروژه استاندارد با یک‌هزار و ۴۰۰ کلاس درس بوده است.

وی ادامه داد: سهم مشارکت خیرین نیکوکار استان هرمزگان که  همراهی آنان با دولت در سطح کشور بی نظیراست، ۱۳۶ پروژه با ۶۰۱ کلاس درس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین با اشاره به دغدغه وجود کلاس‌های تخریبی در هرمزگان، اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته در دولت تدبیر و امید تعداد این کلاس‌ها به هزار و ۸۰۰کلاس درس کاهش یافته است.

وی منابع مالی نوسازی مدارس هرمزگان  را بیش از ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب اعلام کرد و بیان داشت: سیمای توسعه در آموزش و پرروش هرمزگان با نگاه خاص دولت و راهبری استاندارهرمزگان در جایگاه رئیس شورای آموزش وپرورش استان، در پیوند با مشارکت‌های مردمی و حمایت کم نظیرخیرین نیکوکار، دارای چشم‌انداز روشن است که امیدواریم بتوانیم خدمتگزارانی شایسته برای مردم شریف استان باشیم.

هاشمی‌پور همچنین از آموزش و پرورش به عنوان موتور محرک توسعه  یاد کرد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان تامین کننده سرمایه انسانی کشور نقش غیرقابل انکاری در توسعه همه جانبه دارد چرا که سرمایه انسانی شاخصه اصلی توسعه یافتگی است.

مدیرکل آموزش و پرروش هرمزگان در ادامه با اشاره به بازدیدهای انجام شده درحاشیه همایش خیرین مدرسه ساز سواحل مکران، افزود: با حضور فانی مقام عالی وزارت، حجه الاسلام والمسلمین ذوالقدر نماینده مردم هرمزگان و همچنین سایر مسئولان کشوری و منطقه‌ای، علاوه بر بازدید از برخی مدارس وشرکت در آئین آغاز عملیات اجرایی یک پروژه خیری مشارکتی، با فرهنگیان چابهار، کنارک و دشتیاری نیز دیدار داشتیم که در این دیدار فانی بر عدالت گستری به عنوان یکی از مباحث جدی آموزش و پرورش در دولت یازدهم است،تاکید کرد.

به گفته هاشمی پور؛ مقام عالی وزارت در این همایش با بیان اینکه ۴ استان سیستان وبلوچستان، آذربایجان غربی، کرمان و هرمزگان از فضای آموزشی خوبی برخوردار نیستند، بر توجه جدی دولت به توسعه یافتگی این بخش تاکیدکردند.

وی همچنین گفت: تبیین و تشریح راهبردها و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش توسط مقام عالی وزارت، تدابیر راهگشابرای رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت، تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امیددر بخش زیرساخت‌های آموزشی، توسعه مشارکت‌های مردمی و قدرشناسی از همراهی خیرین نیکوکار، از جمله دستاوردها این همایش بود که با هدف برقراری عدالت آموزشی و رفع کاستی‌ها و مشکلات برگزار شد.

شایان ذکر است؛ دومین همایش خیرین توسعه سواحل مکران با عنوان «خیرین مدرسه‌ساز در سواحل مکران» با رویکرد عدالت آموزشی با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار سیستان وبلوچستان،رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، نماینده مردم شرق هرمزگان، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس هرمزگان، جمعی از مسئولان کشوری و منطقه ای در ۲ استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان وهمچنین  ۲۰۰ خیر مدرسه ساز، در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *