ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان:

طرح‌های پخش سیلاب هرمزگان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان از واگذاری طرح‌های پخش سیلاب در قالب ماده ۲۷ قانون به بخش خصوصی خبرداد.

بازخبر ،  معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان از واگذاری طرح‌های پخش سیلاب در قالب ماده ۲۷ قانون به بخش خصوصی خبرداد.

ابوالقاسم حسین پور با اعلام این خبر اظهار داشت: واگذاری طرح‌های آبخیزداری نظیر پخش سیلاب در سطح استان در راستای تحقق سیاست‌های اصولی دولت در تغییر رویکرد اقتصادی و واگذاری امور به بخش خصوصی، به استناد ماده ۲۷ قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب مجلس شورای اسلامی آماده اجراست.

وی بیان داشت: بر اساس اهداف برنامه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان و اولویت های کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در سال جاری، طرح های پخش سیلاب در هرمزگان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان با تشریح کارکرد اینگونه طرح های آبخیزداری و آبخوانداری اضافه کرد:  سیستم‌های پخش سیلاب با بهره برداری از سیلاب های فصلی مسیل ها و انتقال به عرصه های مستعد پخش سیلاب، بستر مناسبی جهت کاشت گونه گیاهی سازگار با اقلیم منطقه را فراهم می نمایند. پخش سیلاب الگوی مناسبی برای احیای عرصه های منابع طبیعی در مناطق خشک و نیمه خشک به شمار می رود که بهره برداران با بهره گیری از ظرفیت مهار سیلاب بدون نیاز به آبیاری و هزینه های مترتب بر آن می توانند از مزایای آن از قبیل برداشت محصولات فرعی و تولید چوب بهره‌مند شوند.

حسین پور در پایان از سرمایه گذاران بخش خصوصی، تشکل های مردمی و بهره برداران محلی دعوت کرد تا فرصت قانونی ایجاد شده را مغتنم شمرده و در راستای توسعه طرحهای اقتصادی متناسب با شرایط اقلیمی استان و منطبق با رویکردهای جدید مبتنی بر اصول علمی آب مجازی و الگوهای بهینه بهره برداری از سرزمین اقدام کنند.

شایان ذکر است در استان هرمزگان حدود ۳۵۰۰ هکتار عرصه پخش سیلاب احداث شده موجود است که واگذاری آن مطابق شیوه نامه شورای اقتصاد از روش بهره برداری و نگهداری (O&M) و همچنین عرصه‌های جدید مستعد اجرای طرح آبخوانداری و پخش سیلاب از روش ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT) انجام می‌گیرد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *