ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

خبر نوبخت از افزایش حقوق فرهنگیان

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش حقوق فرهنگیان از سال۹۲ تاکنون ، تأکید کرد: اجرای طرح رتبه بندی و همسان سازی حقوق بازنشستگان برای ارتقای وضعیت فرهنگیان است.

بازخبر.محمدباقر نوبخت ظهر پنج شنبه در سی و سومین مراسم بزرگداشت شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و تجلیل از معلمان نمونه استان گیلان که در دهکده ساحلی شهرستان انزلی برگزار شد با اشاره به برخی اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش، اظهارکرد: در سال گذشته دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به حقوق و پاداش فرهنگیان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این مبلغ بیش از آن چیزی بوده که باید پرداخت شود، افزود: متاسفانه در یک فاصله زمانی در پرداخت مطالبات و پاداش های فرهنگیان وقفه ای به وجود آمد که ضمن عذرخواهی از تمام فرهنگیان تلاش می کنیم تا مشکلات برطرف شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره افزایش ۵۴ درصدی بودجه کل کشور، گفت: متوسط حقوق دریافتی فرهنگیان در سال ۹۲ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده که این مبلغ امروز به دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده و انتظار می رود این روند افزایشی ادامه یابد.

نوبخت با اشاره به نقش تأثیرگذار و غیرقابل انکار فرهنگیان در سطح جامعه، تأکید کرد: یکی از برنامه های در دست اقدام طرح رتبه بندی فرهنگیان و همسان سازی حقوق بازنشستگان  بوده که این طرح در راستای ارتقای وضعیت فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

ضرورت ایجاد ۹۵۵ فرصت شغلی سالانه در کشور

وی در ادامه به برخی از عملکردهای دولت طی چهارسال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد:در مجموع سه میلیون بیکار در کشور وجود دارد.

نوبخت با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون دو میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است، تأکید کرد: این میزان معادل ۷۶۵ هزار شغل به صورت سالانه بوده که باید به رقم ۹۵۵ هزار فرصت شغلی برسد.

وی با تأکید برتلاش بیشتر برای رسیدن به نقطه ایده آل در این زمینه، یادآورشد: هنوز با این نقطه فاصله داریم که نیازمند تعامل، همکاری و تلاش بیشتر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز نسبت به گذشته در کل کشور وضعیت بهتری را شاهد هستیم، افزود: اوراق فروش، مالیات و نفت سه منبع درآمدی دولت بوده که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

وی همچنین به سرمایه گذاری خارجی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیت این دولت سرمایه گذاری خارجی در حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده که امروز این مبلغ به بیش از ۱۳ میلیارد دلار رسیده است.

به گفته این مسئول این فعالیت ها و آمار نشان از تلاش دولت برای بهبود وضعیت در حوزه های مختلف بوده که باید برای بیان آن انصاف رعایت شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *