اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

رئیسی در جمع مردم بندرعباس: برای مقابله با فساد هیچ خط قرمزی در کشور وجود ندارد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای فساد و مقابله با آن هیچ خط قرمزی در کشور وجود ندارد، گفت: تمامی ساختارهای فسادزا در کشور در مدت شش ماه قابل اصلاح است و تنها نیازمند شناسایی منافذ فسادزاست که با تجربه نظارت و بازرسی بنده قابل‌حل است.

بازخبر / نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای فساد و مقابله با آن هیچ خط قرمزی در کشور وجود ندارد، گفت: تمامی ساختارهای فسادزا در کشور در مدت شش ماه قابل اصلاح است و تنها نیازمند شناسایی منافذ فسادزاست که با تجربه نظارت و بازرسی بنده قابل‌حل است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مردم بندرعباس، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، اظهار کرد: ابراز محبت شما نسبت به بنده به خاطر شخص بنده نیست بلکه به این دلیل است که بنده را خدمتگزار نظام، مردم و آستان مقدس امام هشتم (ع) می‌دانید.

رئیسی با بیان اینکه حضور در جمع مردم و این صفا و صمیمیت می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات و معیشت این مردم باشد، اضافه کرد: به برکت حضور سرداران سرافراز نیروهای جان در کف دفاع از وطن قدم‌های بسیاری در جهت کسب اقتدار برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه امنیت و اقتدار در جای‌جای کشورمان و منطقه قابل‌درک است، تصریح کرد: آنچه از امنیت و اقتدار داریم را مدیون حضور مقتدرانه مردم در صحنه‌ها هستیم و مطمئناً آنچه سایه جنگ را از سر کشور برداشته است حضور آگاه مردم در صحنه‌هاست.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با شرایطی که کشور دارد و نیروی انسانی فرهیخته و کارآمدی که دارد این فقر و بیکاری زیبنده کشور و جوانان ما نیست، عنوان کرد: برای نظام اداری این کشور چنین فسادهایی زیبنده نیست و آنچه امروز مردم را نگران می‌کند، هر روز یک تیتر از فسادهای اداری در روزنامه‌هاست.

رئیسی با اشاره به اینکه هرمزگان استان بسیار ثروتمندی است، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در ارتباط با دریا هستند ۵۰ درصد از درآمد ناخالص ملی خود را از اقتصاد دریا کسب می‌کنند اما استفاده ما تنها دو درصد است.

وی با بیان اینکه باید با مدیریت صحیح اقتصاد دریا بتوانیم در حوزه صیادی، افزایش بهره‌وری در کشاورزی و صنایع بسیاری کارها در این زمینه انجام دهیم، ابراز کرد: هرمزگان استان ثروتمندی است و متأسفانه فقر چهره زیبای کشور ما را مخدوش کرده است و بسیاری از خانواده‌ها از فقر و از اینکه معیشتشان را نمی‌توانند تأمین کنند و جوان‌های تحصیل‌کرده‌شان بیکار هستند، رنج می‌برند.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج داریم، بیان کرد: فضای کشور به‌گونه‌ای است که هر شخصی با هر سلیقه سیاسی به آن بنگرد مشکلات فضای کشور را می‌فهمد.

رئیسی با بیان اینکه نه‌تنها جوانان تحصیل‌کرده‌مان بیکار هستند بلکه پدرانشان هم که در کار بوده‌اند هم بیکار شده‌اند و بسیاری از کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و تولیدی‌ها و ۵۰ درصد ظرفیت صنایع کشور تعطیل شده است، اظهار کرد: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس سال ۹۲ با ۷۴ درصد پیشرفت تحویل این دولت داده شد و باید در سال ۹۳ بهره‌برداری می‌شد اما این اتفاق با سه سال تأخیر محقق شد.

وی با اشاره به اینکه اگر پالایشگاه را زودتر تحویل می‌دادند و کشور مجبور به واردات بنزین نمی‌شد می‌توانستند هزار میلیارد صرفه‌جویی کنند، خاطرنشان کرد: مسکن مهر در همین شهر راکد مانده و بسیاری از مردم که چشم امیدشان به آن بود و طلا و زندگی خود را به امید مسکن دار شدن فروخته بودند چهار سال است که انتظار می‌کشند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه با مدیریت جهادی و امکانات موجود کشور می‌توان فقر اقتصادی را ریشه‌کن کرد، تصریح کرد: با عدد و رقم و برنامه این موضوع را ثابت خواهم کرد و با ایجاد شغل میلیونی بحران بیکاری قابل از بین رفتن است.

رئیسی با اشاره به اینکه در کشور می‌شود سالی یک‌میلیون شغل ایجاد کرد گرچه توان تولید بیشتر از این تعداد هم وجود دارد، اظهار کرد: به جای آنکه ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی که پول نقدینگی در چهار سال گذشته بوده است به‌عنوان تسهیلات در اختیار تعدادی افراد قرار بگیرد، می‌توانست گره‌گشای مشکلات اشتغال جوانان باشد.

وی با بیان اینکه اگر واردات برای خرید تجهیزات کارخانه بود یا برای مواد واسطه‌ای مشکلی وجود نداشت اما واردات کالاهایی که امکان تولیدش در کشور وجود دارد به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست، اضافه کرد: درحالی‌که در انتخابات سال ۹۲ به واردات کالایش چینی خرده گرفته می‌شد و در دولت سابق ۵ میلیارد دلار واردات کالای چینی به کشور داشتیم در دولت یازدهم این رقم به ۱۰ میلیارد دلار رسید که مشخص نیست کسانی که خود به واردات کالای چینی انتقاد داشتند چرا تلاشی برای کاهش آن نکردند.

رئیسی با اشاره به اینکه صادرات نفتی کشور که اساس اقتصاد کشور بوده که امری اشتباه است در این مدت با کاهش ۱۰ درصدی همراه بود، اضافه کرد: وقتی می‌بینیم واردات افزایش و صادرات کاهش یافته است، افسوس می‌خوریم.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا توشه یک کوله‌بر و ته‌لنجی نیست بلکه مربوط به قاچاقچیانی است که میلیاردی قاچاق کرده و جز پول هیچ‌چیز دیگر را نمی‌شناسند، افزود: این موضوع قابل‌ حل شدن است و برای مبارزه با تخلفات و فسادها راهکار وجود دارد و باید شفاف‌سازی در دستور کار قرار بگیرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اگر یک سامانه جامع اطلاعاتی در کشور به وجود آید که تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در آن حضور داشته و تمامی دادوستدها در آن قرار بگیرد هیچ‌گونه فرار مالیاتی به وجود نمی‌آید، اضافه کرد: چرا نباید کسانی که درآمدهای نجومی کسب می‌کنند یک ریال هم مالیات نپردازند اما کارمندان هنوز حقوقشان را دریافت نکرده‌اند مالیات از آن‌ها کسر گردد.

وی با بیان اینکه برای فساد و مقابله با آن هیچ خط قرمزی در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: تمامی ساختارهای فسادزا در کشور در مدت شش ماه قابل اصلاح است و تنها نیازمند شناسایی منافذ فسادزاست که با تجربه نظارت و بازرسی بنده قابل‌حل است.

رئیسی با انتقاد از خام فروشی نفت، اضافه کرد: می‌توان با جلوگیری از فروش نفت خام هم اشتغال ایجاد کرد و هم به ارزش افزوده دست یافت زیرا خام فروشی نفت به‌هیچ‌وجه برای کشور مناسب نبوده و منافع کشور را در بر نمی‌گیرد.

این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری با انتقاد از نحوه واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزال، تصریح کرد: اینکه باید صنایع و بنگاه‌ها خصوصی‌سازی شوند، مورد قبول همگی است اما آیا باید به هر شکلی این موضوع محقق شود و با خصوصی‌سازی کارگران بیکار شوند.

وی با اشاره به اینکه تمامی این موارد بدون نیاز به دست خارجی‌ها قابل‌حل است، تصریح کرد: برای گشودن گره‌های زندگی مردم هیچ نیازی به خارجی‌ها نبوده و نیست بلکه با اتکا به نیروهای توانمند و کارآمد داخلی محقق می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه فردی به بانک مراجعه می‌کند و تسهیلات میلیاردی دریافت می‌کند اما آیا کسی نظارت می‌کند این تسهیلات در تولید استفاده شده است یا خیر، عنوان کرد: اما یک زوج جوان برای دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی باید در انتظار صف بیش از ۵۰۰ هزار نفری باقی بماند و تنها تسهیلات یک بدهکار بانکی می‌تواند مشکل تمامی ۵۰۰ هزار زوج جوان در نوبت تسهیلات ازدواج را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست باید وضعیت مدیریت اقتصادی را تغییر بدهیم، اضافه کرد:با یک مدیریت جهادی و انقلابی از بطن مردم، برای مردم و از مردم می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

رئیسی با بیان اینکه جوانان ایرانی اکنون در تمامی عرصه‌ها از جمله نانو، هوا و فضا و علم و فناوری در حال آماده‌سازی پرتاب ماهواره به فضا هستند، اضافه کرد: معضل اشتغال و مبارزه با فساد در تمامی عرصه‌ها قابل‌حل است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید در عرصه‌های مختلف از جمله کشاورزی مدرن و نوین، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی اقدامات جدی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: در تجارت و ترانزیت کالا در منطقه سهم کشورمان چقدر است درحالی‌که امروزه امکانات در تمامی عرصه‌ها وجود دارد و تنها مردم ما نیازمند منزلت و کرامت هستند و این کرامت را خداوند به آن‌ها داده است.

وی با بیان اینکه یک دختر نخبه تحصیل‌کرده باید در عرصه‌های اجتماعی نقش ایفا کند، افزود: باید از بانوان فعال و تولیدکننده به طور قانونی حمایت صورت گیرد و تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند.

رئیسی با اشاره به اینکه به‌عنوان خادم امام رضا(ع) هیچ شغلی را دل‌نشین‌تر از خادمی امام رضا(ع) نمی‌دانم، اضافه کرد: برای هوا و هوس نیامده‌ام تا خود را مطرح کنم بلکه در این عرصه ورود کرده‌ام که بر لبان آن جوان بیکار به‌جای خجالت، خنده نقش ببندد و در یک‌کلام آن معلم و کارگر برای گرفتن تسهیلات خجالت نکشد و نبیند صندوق ذخیره فرهنگیان توسط عده‌ای به یغما رفته است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه آمده‌ام به‌عنوان خدمتگزار مردم برای انقلاب، نظام جمهوری اسلامی، مردم بدون توجه به این گروه و آن گروه و این جناح آن جناح دولت اسلامی تحقق پیدا کند.

رئیسی در پایان با بیان اینکه بسیاری از گره‌های کشور به‌طور حتم گشوده خواهد شد، تصریح کرد: با دستان توانمند مردم و متخصصین داخلی و بدون چشمداشت به دست بیگانگان می‌توان وضع موجود را تغییر داد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *