ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
از سرقت قایق تا بیماری‌های پوستی؛

قایقرانان هرمزگانی چشم انتظار توجه مسئولین / شهردار بندرعباس:آمادگی کامل برای تکمیل پیست

قایقرانی استان هرمزگان به‌ویژه در بخش بانوان که سال‌هاست از برخی از کمبودها و عدم همکاری مناسب مسئولان استانی رنج می‌برد اکنون نیازمند یاری است تا با یک‌همت جمعی بتوان این ورزش در معرض خطر را از امواج مشکلات به ساحل آرامش و موفقیت رساند.

بازخبر، قایقرانی هرمزگان سال‌های زیادی است که برای ورزش استان افتخارآفرینی می‌کند و حضور قایقرانان مطرح استان در تیم ملی کشور یکی از افتخارات قایقرانی استان محسوب می‌شود اما کسب نشان‌های رنگارنگ داخلی و خارجی نباید مسئولان را از تجهیزات فرسوده این رشته و همچنین در اختیار قرار دادن مکانی مناسب برای تمرین غافل کند چراکه عدم توجه به اولین ملزومات، این رشته ورزشی در سال‌های آینده با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد و ممکن است سیلات مشکلات قایقرانی استان را در خودش غرق کرده و برای بازگشت دوباره این ورزش سال‌ها تلاش هم مؤثر نباشد.

قهرمانان، مربیان و افتخارآفرینان قایقرانی هرمزگان تنها به امید اینکه روزی شاهد پیست اختصاصی در بندرعباس خواهند بود، امواج سهمگین مشکلات را درمی‌نوردند و چشم امید به تدبیر مسئولان کشوری و استانی دوخته‌اند.

قایقران ملی‌پوش هرمزگانی که سابقه مدال‌آوری در مسابقات آسیایی و شرکت در بازی‌هایی آسیایی اینچئون را در کارنامه دارد، با اشاره به مشکل پیش روی بانوان قایقران استان، گفت: بانوان قایقران استان ما باوجود مشکلات متعدد همواره جزء برترین‌های قایقرانی کشور هستند اما این موفقیت‌ها نباید باعث شود تا مسئولان از تزریق امکانات به این ورزش غافل شوند.

هدیه کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: متأسفانه تمرینات ما در بخش بانوان نیز به برخی ساعات خاص محدودشده و گاهی ساعت تمرین به‌قدری دیروقت است که خانواده برخی از بچه‌های تیم با آن ساعت تمرین مخالفت می‌کنند و همین مسئله ما را در جذب نیرو نیز با مشکل روبرو کرده و باعث برخی از بانوان علاقه‌مند به قایقرانی کار را از نیمه رها کرده و عطای این ورزش را به لقایش ببخشند.

کاظمی با اشاره به اینکه در قایقرانی آن‌قدر استعداد و ظرفیت داریم که اگر مسئولان استان همکاری کنند حتی توان برگزاری مسابقات آسیایی در بندرعباس وجود دارد، تصریح کرد: اما متأسفانه قایقرانی رشته مظلومی است که کمتر موردتوجه قرارگرفته و گاهی وقتی با مسئولی صحبت می‌کنی، می‌بینی حتی این رشته مدال‌آور استان را به‌درستی نمی‌شناسند.

وی در پایان گفت: امروز قهرمانان قایقرانی استان نیازمند همکاری و یاری مسئولان هستند و معلوم نیست در استانی که به‌عنوان دروازه اقتصادی کشور شناخته می‌شود چرا کسی حاضر نیست دست قایقرانی استان را گرفته و این ورزش مدال‌آور و نشاط‌آور را به ساحل آرامش برساند.

یک ملی‌پوش تیم قایقرانی کشورمان گفت: رشته قایقرانی مستلزم داشتن امکانات مناسب است که با توجه به پتانسیل هرمزگان در این موضوع کمی دچار مشکل هستیم.

ستاره شریفی که سابقه عضویت شش‌ساله در تیم ملی دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اضافه کرد: همچنین رشته قایقرانی در هرمزگان نیازمند یک ساختمان در کنار حوضچه محل تمرین است تا قایقرانان وسایل خود را در آن قرار دهند و با مشکل روبرو نباشند.

این عضو تیم باشگاهی تایدواتر که سابقه قهرمانی مسابقات کشوری را در کارنامه دارد، افزود: قایقرانی هرمزگان نسبت به سایر نقاط کشور، رشد مناسبی داشته است و جای پیشرفت دارد.

شریفی در پایان ابراز امیدواری کرد فدراسیون در بخش امکانات به هیئت‌ها کمک کند و سبب تقویت استان‌ها شود.

نایب‌رئیس هیئت قایقرانی استان هرمزگان نداشتن پیست مشخص، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و از همه مهم‌تر سرقت پاروها و قایق‌ها را از مشکلات این رشته روزش در هرمزگان دانست.

آرزو پاسلار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: نبود پیست مشخص، ورود جت اسکی و قایق موتوری به حوضچه تمرینی باعث شده تا قایقرانان نتوانند در آرامش و آسایش به تمرین بپردازند.

مربی تیم ملی کشورمان در خصوص وضعیت حوضچه تمرینی تیم قایقرانی استان در بندرعباس، تصریح کرد: یکی از مشکلات قایقرانان نداشتن جای مناسب برای تمرین است و در حوضچه پشت فرمانداری همیشه با مشکل روبرو هستیم اما با این محدودیت‌ها تمرینات را انجام می‌دهیم.

پاسلار ادامه داد: عدم پاسخگویی شهرداری و استانداری در خصوص این حوضچه که مسئولیت آن با کیست باعث سرگردانی قایقرانان شده که این امر همکاری بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

وی که نخستین مدال‌آور طلای استان هرمزگان در رشته قایقرانی در مسابقات کشوری بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر از استان هرمزگان چهار ملی‌پوش به نام‌های هدیه و سارا کاظمی، کیانا کمال زاده و مینا عبدالله زاده در اردوی تیم ملی بزرگ‌سال و فاطمه احمدی در تیم ملی نوجوانان عضویت دارند.

نایب‌رئیس هیئت قایقرانی استان هرمزگان تصریح کرد: تیم قایقرانی استان هرمزگان باوجود تمامی کم و کاستی‌ها و کمبود امکانات با همبستگی به تمرینات خود در حاشیه خلیج‌فارس مشغول هستند تا به همگان ثابت کنند هرمزگانی‌ها با مشکلات و کمبود امکانات هم قادر خواهند بود به بالاترین مقام در هر رشته‌ای برسند .

وی اضافه کرد: در تأمین قایق نیز دچار مشکل هستیم (قایق کایاک و کانو) به تعداد نفرات ملی‌پوش داریم به نفراتی که مبتدی هستند و در دوره استعدادیابی قرار دارند قایق فراهم نیست که مجبوریم از قایق‌های ملی پوشان استفاده کنیم.

پاسلار در پایان گره‌گشای مشکلات قایقرانی حمایت بخش خصوصی و ارگان‌های نیمه‌دولتی دانست و عنوان کرد: خوشبختانه شرکت تایدواتر در این سال‌ها حمایت مناسبی از قایقرانان به عمل‌آورده است که جا دارد سایر صنایع و شرکت‌ها در این زمینه فعالیت کنند.

همچنین مربی کاناپولو و قایقرانی اسلالوم استان هرمزگان گفت: عدم‌حمایت و نگاه تبعیضی مسئولان بین ورزش بانوان و آقایان باعث شده تا نتوانیم از حمایت‌های لازم برخوردار شویم.

ملیحه شاهین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: یکی از مشکلات هیئت قایقرانی نداشتن فضای مناسب برای ورزشکاران این رشته ورزشی در زمان تمرینات است.

وی اضافه کرد: به هنگام تمرین قایقرانان در حوضچه پشت فرمانداری بندرعباس، قایق و وسایل شخصی آنان مورد سرقت قرار می‌گیرد که بارها این مشکل مطرح‌شده اما هنوز برای آن فکر اساسی نشده است و ازآنجایی‌که قایقرانان استان تعداد زیادی ملی‌پوش هستند این انتظار دارند که در زمان تمرین، بدون دغدغه به فعالیت بپردازند.

شاهین زاده که به همراه تیم منتخب هرمزگان سابقه قهرمانی اسلالوم در مسابقات کشوری را داراست، خاطرنشان کرد:مشکلات آب آلوده، ورود فاضلاب شهری و خور گور سوزان به حوضچه تمرین از مشکلات مهمی است که سبب تهدید قایقرانان شده است.

وی اضافه کرد: بیماری‌های پوستی و عفونی ناشی از ورود فاضلاب از دیگر مواردی است که باعث دلسردی قایقرانان شده است.

شاهین زاده در پایان نبود امنیت در زمان تمرین، نبود دروازه برای تیم ۶ نفره کاناپولو و نداشتن پیست اسلالوم را از دیگر مشکلات رشته قایقرانی در استان هرمزگان عنوان کرد.

شهردار بندرعباس در خصوص وضعیت پیست حوضچه تمرین تیم قایقرانی استان پشت فرمانداری بندرعباس، گفت: آمادگی آن راداریم در صورت در اختیار قرار گرفتن این حوضچه، به تبدیل این پیست به یک مجموعه گردشگری و تفریحی و فضای تمرینی استاندارد اقدام کنیم.

شهردار بندرعباس بابیان اینکه یکی از فرصت‌های مهم شهر بندرعباس ساحل و دریاست، اضافه کرد: مطالعه چند موضوع در ساحل و دریا در قالب حوزه گردشگری ازجمله حوزه ورزش‌های ساحلی صورت گرفته که خوشبختانه در هفته دولت زمین ساحلی غدیر بندرعباس به‌صورت یک مجموعه استاندارد جهانی به بهره‌برداری می‌رسد و این مجموعه آمادگی میزبانی از رویدادهای بین‌المللی داراست.

عباس امینی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مذاکره با هیئت‌های مختلف ورزشی و آبی و همکاری تنگاتنگ شهرداری بندرعباس با مجموعه ورزش هرمزگان، خاطرنشان کرد: بحث ساخت اسکله تفریحی را در دستور کارداریم و افتتاح پلاژ بانوان بندرعباس تا پایان سال یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در حوزه ورزش صورت گرفته است.

وی عدم مالکیت حوضچه پشت فرمانداری بندرعباس را دلیل بر عدم توسعه این مکان دانست و عنوان کرد: در این خصوص نامه‌نگاری‌های زیادی شده و این حوضچه در اختیار سازمان همیاری شهرداری‌ها قرار دارد و در اختیار پیمانکار است اما شهرداری آمادگی آن را دارد در صورت در اختیار قرار گرفتن آن به تبدیل آن به یک مجموعه گردشگری و تفریحی اقدام کند.

به گزارش ایسنا، حال قایقرانان هرمزگانی چشم‌انتظار توجه بیشتر مسئولین به این رشته پرطرفدار و مدال‌آور هستند تا با اندکی تغییر نگاه شاهد صید مدال‌های رنگارنگ ورزشکارانی باشیم که در کمبود امکانات بارها شایستگی خود را نشان داده‌اند.

گزارش امیرحسین طالبی

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *