اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

خارج‌سازی لاشه مغروقه پرخطر از جنوب جزیره لاوان

با تلاش کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان لاشه یک فروند مغروقه پرخطر واقع در جنوب جزیره لاوان خارج و به بندر شهید رجایی منتقل شد.

بازخبر / منطقه خلیج‌فارس، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از خروج لاشه یک فروند مغروقه پرخطر از جنوب جزیره لاوان و انتقال آن به بندر شهید رجایی خبر داد و گفت :خارج‌سازی مغروقه مذکور درراستای انجام تعهدات سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون ایمن‌سازی آبراه های حاکمیتی کشور انجام گرفت است.

محمدرضا پور رجبی بابیان اینکه این مغروقه حدود ۵۰ متر طول و ۱۲ متر عرض   داشت، وزن آن را حدود ۲۰۰ تن آهن‌آلات شامل بدنه زیرآبی و موتور اصلی و دیزل ‍ژنراتور اعلام کرد و افزود: این مغروقه از قدیمی‌ترین سازه‌ها پرچی با موتوری از نوع استاپ انجین بوده که در حال حاضر این نوع شناور به‌ندرت تولید می‌شود.

پور رجبی عملیات برشکاری زیرآبی، خارج‌سازی و انتقال این مغروقه به مجتمع   بندری شهید رجایی را به مدت ۷۵ روز کاری دانست و عنوان کرد: این مغروقه از قدیمی‌ترین سازه‌های موجود در مسیر تردد   بود که مشکلاتی را برای شناورها متردد در جنوب جزیره لاوان به وجود می‌آورد.

وی افزود: با خارج‌سازی مغروقه و پاک‌سازی محدوده، تردد در منطقه جنوب جزیره لاوان با ایمنی بیشتری صورت می‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول کلیه فرایند بررسی، شناسایی، تعیین اولویت خطرساز بودن، برآورد ابعاد، خارج‌سازی و اجرای آن بر عهده اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده است.

ایسنا/

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *