آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

کمک داعش به نامزد محبوب دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه اول اردیبهشت گفته است، تیراندازی به نیروهای پلیس در پاریس به موقعیت مارین لوپن، رهبر حزب راست‌گرای جبهه ملی، در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه کمک می کند.

بازخبر / رییس جمهوری آمریکا در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح کرده است، به رغم این که به طور علنی از مارین لوپن در انتخابات روز یکشنبه فرانسه حمایت نکرده است، اما حمله پاریس موقعیت رهبر حزب راست‌گرای جبهه ملی را تقویت خواهد کرد.

مردی ۳۹ ساله شامگاه پنج‌شنبه در خیابان شانزه‌لیزه پاریس به سوی نیروی پلیس تیراندازی کرد. در این تیراندازی یک پلیس کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. فرد مهاجم نیز به ضرب گلوله پلیس کشته شد و در نهایت داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

به گزارش رادیو فردا، دونالد ترامپ در کاخ سفید به آسوشیتدپرس گفته است: او (خانم لوپن) در موضوع کنترل مرزها قویترین (نامزد است)، و او همچنین در مورد آنچه در فرانسه در جریان است از همه قویتر است.

وی اضافه کرده است: هر نامزدی که در مساله تروریسم موضع شدیدتری داشته باشد و هر کسی که در موضوع کنترل مرزها موضع سرسخت تری داشته باشد در انتخابات بهتر عمل خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه سوم اردیبهشت برگزار می شود و در صورتی که هیچ یک از نامزدهای این انتخابات نتوانند ۵۰ درصد آرا را کسب کنند مرحله دوم بین دو نامزدی که بیشترین آرا را دارند در هفتم ماه مه برگزار خواهد شد.

نظر سنجی‌های درباره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از پیشتازی امانوئل مکرون، چهره میانه‌رو،حکایت دارد.

این در حالی است که به گزارش رویترز، مارین لوپن در این نظرسنجی‌هادر جایگاه دوم قرار دارد. لوپن در برنامه‌های انتخاباتی خود خواهان سخت‌گیری‌های شدید در پذیرش مهاجران و همچنین خروج فرانسه از اتحادیه اروپا شده است.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *