اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

خودداری داوطلبین از راه انداختن کمپین‌های انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی

دبیر هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستا استان هرمزگان گفت: داوطلبین از راه انداختن کمپین‌های انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی خودداری کنند.

بازخبر / دبیر هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستا استان هرمزگان گفت: داوطلبین از راه انداختن کمپین‌های انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی خودداری کنند.

علی مجیدی زاده فینی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: رسیدگی به صلاحیت داوطلبین که از سوی هیئت‌های اجرایی به هیئت نظارت انتخابات شوراها ارسال‌شده بود، طبق ماده ۵۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به مدت یک هفته یعنی تا پایان روز سی و یکم به کلیه پرونده‌هایی که از طریق هیئت‌های اجرایی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ارسال‌شده در هیئت نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها رسیدگی می‌شود.

وی بابیان اینکه با توجه به مستندات و مدارکی که از طریق مراجع چهارگانه به‌دست‌آمده رسیدگی خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس برابر قانون به تمام این موارد به‌صورت پرونده به پرونده رسیدگی می‌شود و مدت‌ها وقت گذاشته می‌شود و توسط اعضای هیئت نظارت شهرستان‌ها رسیدگی می‌شود.

دبیر هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستا استان هرمزگان اضافه کرد: توصیه می‌کنم در خصوص تائید یا رد صلاحیت داوطلبین از هرگونه گمانه‌زنی خودداری شود و تاکنون هیچ گزارش و نتیجه‌ای به هیچ شخصی اعلام‌نشده و طبق قوانین پایان روز سی و یکم که مهلت قانونی رسیدگی است و روز یکم اردیبهشت به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اعلام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روز دوم اردیبهشت اعلام نتایج صلاحیت داوطلبین توسط فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: پرونده‌ها هنوز در حال بررسی بوده و به نتیجه نهایی نرسیده است؛   بررسی‌ها در چندین مرحله صورت می‌گیرد و ممکن است برای پرونده‌ای نیاز باشد از مراجع مختلفی استعلام شود.

مجیدی زاده با اشاره به اینکه به علت حساسیت آبرو و حیثیت داوطلبین از چندین مرجع و در محرمانه‌ترین شکل ممکن استعلام می‌شود، اضافه کرد: هیچ‌گونه اطلاعاتی از این هیئت‌ها و مراجع درز پیدا نمی‌کند و پرونده‌ها بسیار محرمانه نگهداری و مندرجات آن به بیرون از هیئت درز پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه پس از اعلام نتایج طبق تبصره ۲ ماده ۵۰ داوطلبینی که در هیئت نظارت رد صلاحیت شده‌اند به مدت سه روز می‌توانند شکایت خود را به بخش‌ها و از بخش‌ها به شوراهای نظارت شهرستان‌ها و از شهرستان به استان اعلام کنند، خاطرنشان کرد: شکایات خود را به هیئت‌های اجرایی تحویل داده و هیئت‌های اجرایی می‌تواند شکایت را در ظرف مدت مقرر به شورای نظارت ذی‌ربط تحویل دهند.

مجیدی زاده با اشاره به اینکه از تاریخ تحویل شکایت از هیئت اجرایی به هیئت نظارت به مدت ده روز در هیئت‌های نظارت رسیدگی می‌شود، اظهار کرد: شکایت روستاها در هیئت نظارت بخش‌ها و شکایات بخش‌ها در هیئت نظارت شهرستان‌ها و شکایات شهرستان‌ها در هیئت نظارت استان رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس پرونده‌های برگ‌شماری شده‌ای که ارسال می‌شود، شکایات بررسی و تائید یا رد صلاحیت نهایی پس از ۱۰ روز در ۱۷ اردیبهشت توسط هیئت نظارت استان اعلام خواهد شد.

مجیدی زاده در پاسخ به سؤال ایسنا در خصوص تبلیغات زودهنگام داوطلبین انتخابات شوراها، افزود: کمیته‌ای با عنوان ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل‌شده که موارد به شعبه ۱۰۱ کیفری و شعبه ۸ دادیاری توسط این ستاد برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی معرفی می‌شود.

وی بابیان اینکه توصیه بنده به داوطلبین و حامیانشان این است که از هرگونه تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی و به‌صورت کمپین حامیان جلوگیری کرده و قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد، تصریح کرد: انجام هرگونه فعالیت‌های تبلیغاتی تحت هر عنوانی، خارج از مهلت قانونی انتخابت جزء تخلفات است و انجام هرگونه تبلیغات یعنی هر تبلیغاتی اعم از مجازی و غیرمجازی!

مجیدی زاده با اشاره به اینکه توصیه می‌کنم داوطلبین از انتشار تصاویر و متن‌های تبلیغاتی توسط خودشان یا حامیانشان جلوگیری کرده و از حامیان خود بخواهند از انجام هرگونه تبلیغات خودداری کنند، تصریح کرد: مدت فعالیت تبلیغاتی مجاز برابر ماده ۶۱ آیین‌نامه ۸ روز قبل از اخذ رأی شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آن ادامه دارد و در آن مدت‌زمان در چهارچوب قوانین تبلیغات انتخاباتی می‌توانند تبلیغات خود را انجام دهند و غیرازاین اگر باشند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا با حضور رئیس‌کل دادگستری به‌عنوان رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی جلساتی تشکیل‌شده و اگر تخلفی محرز شود به شعبه مربوطه معرفی‌شده و توسط نماینده حقوقی در آن شعبه به این موارد رسیدگی خواهد شد، افزود: توصیه می‌کنم داوطلبین در فضای مجازی دقت کنند و فضای زودرس تبلیغاتی را فراهم نکنند زیرا رعایت قوانین و مقررات انتخاباتی باید از اولویت‌های تمامی داوطلبین باشد، چراکه قرار است وارد عرصه شورا شوند و کسی که از ابتدا قوانین را رعایت نکند نمی‌تواند پایبند به قوانین باشد و در روند کاری‌اش در شورا نیز تأثیر می‌گذارد.

دبیر هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستا استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه داوطلبین از راه انداختن کمپین‌های انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی خودداری کنند، خاطرنشان کرد: هیچ شخصی تاکنون تائید یا رد صلاحیت نشده است که شخص یا حزبی لیستی ارائه دهد و در صورت انتشار شایعات، توسط پلیس فتا که یکی از اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی است، این موضوع پیگیری خواهد شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *