آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

مانیتورینگ انتخاباتی/ تحلیل و پیش‌بینی شبکه‌های لندنی

اهم خروجی شبکه‌های لندنی «بی بی سی» و «من و تو» درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی ساعات اخیر می‌باشد، در قالب گزیده از منظرتان می‌گذرد.

بازخبر /من و تو: وعده بازبینی کلی برجام از سوی ترامپ، تنها راهی است که می‌تواند مخالفان برجام در آمریکا را آرام نگه دارد. در عین حال تمدید سه‌ماهه تعلیق تحریم‌های هسته‌ای، جلوگیری از افزایش تلاطم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ایران است تا بر نتیجه انتخابات اثری نگذارد.

* روحانی در کمپین انتخاباتی خود، مهمترین دستاورد دولتش را برجام قلمداد می‌کند، پس لازم است که آمریکا همچنان به توافق هسته‌ای پایبند باشد.

تحلیل کارشناس سیاسی شبکه من و تو از آینده کاندیداهای اصلی انتخابات:

➖ آقای روحانی، رئیس جمهور بعدی ایران است.

➖ آقای قالیباف با سابقه زیاد کار اجرائی به‌دنبال جلب نظر اصولگرایان تندرو و حمله به روحانی است.

➖ آقای رئیسی در انتخابات پیروز نمی‌شود. او تنها آمده تا معروف شود و در آخر از قالیباف حمایت می‌کند.

➖ آقای احمدی نژاد به فکر ریاست جمهوری نیست و فقط آمده تا با مخالفان خود -که پیش از این حامی وی بودند- تسویه حساب کند تا در ۴ سال بعدی بتواند به‌عنوان ناجی ملت ایران، رئیس‌جمهور شود.

بی بی سی/ مهران براتی، مفسر سیاسی: تحلیل سیاستمداران در دولت آمریکا این است که فردی تندرو در انتخابات ایران به ریاست‌جمهوری می‌رسد؛ پس از یکسو مواضع خود را علیه ایران تند کرده و از سوی دیگر با کاهش زمان تمدید تعلیق تحریم‌ها (از ۱۲۰ روز به ۳۰ روز) باعث می‌شود تا دولت آمریکا در روز انتخابات، تعلیق تحریم‌ها را تمدید کند و اگر در آن روز فرد تندرویی به ریاست‌جمهوری رسید، آنگاه دولت آمریکا این تعلیق را تمدید نکند.

بی بی سی/ آرش غفوری، کارشناس کارزارهای انتخاباتی: دلیلی برای فیلترینگ تماس صوتی تلگرام به‌خاطر ملاحظات سیاسی -آن‌هم در آستانه انتخابات- وجود ندارد. هدف از این کار مباحث مالی و سودهای تجاری این شرکت از تماس‌های صوتی در ایران می‌باشد که فعلا غیرفعال شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *