اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

روسیه دوست دشمن ماست/ اقدام پوتین چگونه قابل توجیه است؟

«در مورد ولادیمیر پوتین چگونه باید قضاوت کنیم؟ او دشمن داعش است که دشمن ما است اما در عین حال پوتین دوست ایران و حزب الله و سوریه است که دشمنان اسرائیل هستند…»

بازخبر /پایگاه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz) با انتشار یادداشتی تحت عنوان “روسیه، دوست دشمن ما” به رابطه دوستانه روسیه با ایران، سوریه و حزب الله پرداخته است که موضوعی هراس انگیز برای رژیم صهیونیستی است.

در این گزارش آمده است:
«دشمنِ دشمن ما، دوست ما است و دوست دشمن ما نیز به احتمال زیاد دشمن ما خواهد بود. خوب، ما در مورد ولادیمیر پوتین چگونه باید قضاوت کنیم؟ او دشمن داعش است که دشمن اسرائیل است اما در عین حال پوتین دوست ایران و حزب الله و سوریه است که دشمنان اسرائیل هستند. اما انتخاب پوتین اشتباه است؟

سرگئی لاوروف، محمد جواد ظریف و ولید معلم، وزرای خارجه روسیه، ایران و سوریه ضمن ملاقات در مسکو ملاقات کرده و هماهنگی های لازم در رابطه با مواضع خود را صورت دادند و مدعی شد که اتهام استفاده از تسلیحات شیمایی توسط حکومت سوریه یک ادعای کاملا ساختگی است.

پوتین روابط خوب خود با اسرائیل را ادامه داده اما در عین از ایران و حزب الله که در پی نابودی اسرائیل هستند حمایت می کند و با آن ها متحد شده است. شاید بتوان گفت یکی از علل اساسی انتخاب این مسیر از سوی پوتین، موفقیت های داعش و ضرورت مقابله با این گروه تروریستی بوده است.

اما به نظر می رسد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این راه پر پیچ و خم وارد نشده و با بمباران کردن پایگاه هوایی الشعیرات سوریه توسط ۵۹ موشک تام هاک به روشنی جدیت خود را اعلام کرده است.

اکنون که گرد و خاک های حمله به پایگاه هوایی سوریه فرو نشسته است، برای واشنگتن کاملا روشن می شود که دشمن واقعی غرب در خاورمیانه، ایران است. ایران در حال حاضر بر لبنان مسلط شده، جای پای خود را در سوریه محکم کرده و اکنون در حال توسعه نفوذ خود در یمن است.

داعش قابل شکست دادن است، اما عقب راندن ایران، چالشی بسیار بزرگتر است بویژه پس از آن که ایران در سال های اخیر تقویت شده است؛ این چالشی واقعی آمریکا در خاورمیانه است. موضوعی که چند سال پیش توسط جیمز ماتیس، وزیر دفاع کنونی آمریکا به رسمیت شناخته شده و او با اشاره به این موضوع گفته بود: “تهدیدهای اصلی که آمریکا با ان مواجه است عبارت است از ایران، ایران و ایران.

ایران همچنین تهدید اصلی است که اسرائیل با آن مواجهه است. برخلاف هشت سال ریاست جمهوری اوباما، اکنون می توان انتظار داشت که هماهنگی قابل توجهی میان واشنگتن و جروزالم برای مقابله با ایران وجود داشته باشد. دشمن دشمن ما، دوست ما است.»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *