اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

بی بی سی: جهانگیری ضربه گیر روحانی است

“اصلاح طلبان همگی روی نامزدی آقای روحانی توافق کرده بودند اما…”

بازخبر / علیرضا نامور حقیقی، کارشناس بی بی سی، در مورد علت ثبت نام اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اصلاح طلبان همگی روی نامزدی آقای روحانی توافق کرده بودند اما افرادی مثل آقای موسوی لاری فشار آوردند که این مسیر را ما با بهترین وضعیت طی کنیم که چند ملاحظه دارد.»

نامورحقیقی افزود: «ملاحظه اول این است که اگر یک درصد هم احتمال رد صلاحیت آقای روحانی وجود داشته باشد، آن وقت اصلاح طلبان با دست خالی هیچ کار نمی توانند بکنند اما وقتی ثبت نام صورت بگیرد، از این بایت هنوز کارتی برای بازی دارند. آقای روحانی، خودش می گفت اگر کاندیدای سایه بیاید، هزینه رد صلاحیت اش پایین می آید اما بالاخره قبول کرد آقای جهانگیری بیاید.»

کارشناس بی بی سی در ادامه گفت: «ملاحظه دوم در مورد مناظره هاست؛ اگر آقای روحانی به تنهایی در مناظره ها در برابر ۵، ۶ اصولگرا می بود، آنها فرصت کافی پیدا می کردند به آقای روحانی به دلیل در قدرت بودن، حملات مختلفی را انجام دهند و آقای روحانی هم نمی توانست یک تنه حریف آنها بشود.»

نامور حقیقی در مورد آخرین ملاحظه هم گفت: «در برخی موارد که نقدهای رادیکالی به وضعی است که آقای احمدی نژاد درست کرد، آقای روحانی ترجیح می دهد این سخنان از زبان آقای جهانگیری مطرح بشود تا سطح تنش افزایش نیابد. از این بابت آقای جهانگیری ضربه گیر هم هست.»

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *