آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

پیام جسورانه ایران به دونالد ترامپ

«ما قربانی تجاوز ناجوانمردانه هستیم و از هیچ‌کس برای تقویت نیروهای مسلح و ساخت موشک و هواپیما اجازه نخواهیم گرفت…»

بازخبر / پایگاه خبری شبکه فاکس نیوز (Fox News) با انتشار گزارشی به انعکاس اظهارات  اخیر حسن روحانی در رابطه با آمریکا پرداخته و آن را پیامی جسورانه از سوی ایران به دونالد ترامپ خوانده است.

در این گزارش که تحت عنوان “ایران می گوید از کسی برای تقویت و پیشرفت نظامی خود اجازه نخواهد گرفت” منتشر شده است، می خوانیم؛

«حسن روحانی رئیس جمهور ایران در اظهارات روز شنبه خود، که پیامی جسورانه به دونالد ترامگ به نظر می رسد، عنوان کرد که تهران از هیچ کس برای ساخت موشک اجازه نخواهد گرفت.

روحانی در مراسمی که برخی از جنگ افزارهای ساخت ایران در آن به نمایش گذاشته شده بود، عنوان کرد: “ما همواره اعلام کرده‌ایم که تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح ایران، تنها برای دفاع از کشور است و هیچ وقت علیه کشور دیگری به‌کار گرفته نخواهد شد زیرا ما قربانی تجاوز ناجوانمردانه هستیم و از هیچ‌کس برای تقویت نیروهای مسلح و ساخت موشک و هواپیما اجازه نخواهیم گرفت. “

او همچنین گفت: “ایران هیچگاه قصد تجاوزگری نداشته، ندارد و نخواهد داشت اما درعین‌حال صلح، جاده یکطرفه‌ای نیست که اگر تصمیم گرفتیم، صلح‌خواه باشیم، طرف مقابل هم بخواهد صلح‌خواه باشد؛ بنابراین باید همواره مراقبت و هوشیاری وجود داشته باشد.”

اظهارات روحانی یک هفته پس از آن صورت می پذیرد که آمریکا نزدیک به ۶۰ موشک تام هاک را به یک پایگاه هوایی در سوریه شلیک کرد که جنگنده های رژیم بشار اسد از آن پایگاه حملات خود را انجام می دادند. روحانی این اقدام آمریکا را نقض آشکار حاکمیت سوریه خوانده بود.»

این پایگاه آمریکایی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره کرده و این سخنان رئیس جمهور را اظهارات انتخاباتی دانسته و می نویسد: «حسن روحانی که با انتخابات ریاست جمهوری رو به رو است، به خاطر انتقاداتی که نسبت به عملکرد او مطرح است، نیاز دارد که لفاظی های خود علیه غرب را افزایش دهد.»

پسندیدم(5)نپسندیدم(2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *