آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

۱۷ شهرستان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی/ کشف ۳۰ جسد تاکنون

از روز گذشته، پنج استان کشورمان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفتند که بیشترین خسارات جانی مربوط به دو شهرستان آذرشهر و عجب‌شیر بوده است.

بازخبر / از روز گذشته، جمعه ۲۵ فروردین ماه، پنج استان کشورمان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفتند که بر اساس اعلام مسئولان، بیشترین خسارات جانی مربوط به دو شهرستان آذرشهر و عجب‌شیر واقع در آذربایجان شرقی بوده است.

۱۷ شهرستان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی

شاهین فتحی، معاونت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در توضیح گزارش سیل و آبگرفتگی ۲۵ فروردین ماه تا ساعت ۶ صبح امروز گفت: چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و همچنین ١٧ شهرستان (مراغه، چارایماق، هریس، بستان آباد، ورزقان، شبستر، تبریز، عجب‌شیر، آذرشهر، ملکان، سراب، ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر، سقز و زنجان) تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

معاونت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی به ٣٢ شهر و روستا افزود: همچنین تا کنون به ۱۱۰۰ نفر امدادرسانی شده، ۷۷ تن اسکان اضطراری یافتند، ۱۴ تن به مناطق امن منتقل شدند و شش تن نیز برای دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند.

فتحی با بیان اینکه متاسفانه ٩ نفر نیز جان باختند، گفت: ۵ تن در شهرستان عجب‌شیر، ۳ نفر در آذرشهر و یک تن نیز در اشنویه جان خود را از دست دادند.

به گفته معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر، ۱۵ تن نیز در شهرستان‌های آذرشهر و عجب‌شیر مفقود هستند.

وی افزود: همچنین تخلیه آب از ۴۸ واحد منزل مسکونی صورت گرفته است و مجموعا ۴١ تیم عملیاتی شامل ۱۸۰ امدادگر و نجاتگر فعالیت داشتند.

معاونت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمرتاکید کرد: امدادرسانی‌ها در دو استان آذربایجان شرقی و غربی ادامه دارد.

۱۷ فوتی و ۲۰ مفقود در آذربایجان شرقی

خلیل ساعی، مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی در خصوص آخرین آمار افراد مفقودی در سیل شبانه روز گذشته آذربایجان شرقی گفت: در شهر عجب شیر تاکنون ۲۰ نفر مفقودی داشتیم که اجساد ۱۴ نفر آن‌ها پیدا شده و تن‌ها حدود ۶ نفر مفقود مانده‌اند. با ادامه روند امدادرسانی‌ها به نظر می‌رسد تا ساعات آینده، سایر مفقودین را نیز پیدا کنیم.

وی افزود: در آذرشهر نیز ۱۷ نفر مفقودی داشته‌ایم، همچنین اعلام شده است که حدود ۷ خودرو در سیل مفقود شده‌اند که تاکنون دو خودرو پیدا شده‌اند که یکی خالی و دومی دارای سه سرنشین بود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی در کل استان بر اثر سیل روز گذشته، تاکنون ۱۷ نفر فوت و ۲۰ نفر مفقود شده‌اند.

ساعی درباره وضعیت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان نیز توضیح داد و گفت: در تبریز نیز بارش‌ها شدید بوده، اما خوشبختانه موردی از فوت و مفقودی نداشتیم، اما خسارات به تاسیسات زیربنایی وارد شده است که بعد از عملیات امدادرسانی بازسازی آن‌ها نیز صورت می‌گیرد. در حال حاضر همکاران هلال‌احمر بحث اسکان اضطراری را انجام و نیازهای اولیه حادثه‌دیدگان را تامین کرده‌اند.

۵ فوتی در سیل کردستان

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده، گفت: روز گذشته سامانه بارشی که به کشور وارد شد، چهار استان آذربایجان شرقی، غربی، کردستان و زنجان را تحت تاثیر قرار داد و باعث بروز سیلاب‌هایی شد که تعدادی نیز متاسفانه جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان مدیریت بحران از فوت پنج تن در استان کردستان بر اثر سیل خبر داد.

وی افزود: در شهرستان آذرشهر حدود ۱۵ تا ۱۷ نفر از مردمی که زیر یک پل برای تفریح حضور داشتند، به علت سیل مفقود شدند که تا کنون جسد دو نفر از آن‌ها پیدا شده است. در زمانی شروع حادثه، امدادگران عملیات امداد و نجات را آغاز کردند که تا کنون توانستند به ۱۱۰۰ نفر امدادرسانی و ۱۴ نفر را به مکان امن منتقل کنند، شش نفر را به مراکز درمانی ارجاع دهند و آب را از ۴۸ واحد مسکونی تخلیه کنند.

انتقاد از بی‌توجهی مردم به هشدار‌ها

نجار در تازه‌ترین اظهارات خود، آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده را تشریح کرد و از مرگ ۳۰ تن در پی سیلاب در چهار استان کشور خبر داد و گفت: هشدارهای لازم از سوی مقامات محلی به شهروندان داده شده و حتی در حریم رودخانه‌ها نیز مسئولان شخصا به خودرو‌ها و افراد حاضر مراجعه کرده و از آنان می‌خواستند که با توجه به پیش بینی‌ها محل را ترک کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که برای بازدید از مناطق حادثه دیده به تبریز سفر کرده، گفت: در حال حاضر در آذرشهر هستم. در این منطقه پلی قرار دارد که هنگام سیل تعدادی از خودرو‌ها روی آن قرار داشته و علی رغم هشدارها، تعدادی از این خودرو‌ها حاضر به خارج شدن از آن نبودند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *