آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
العربیه مدعی شد؛

درخواست از آمریکا برای واگذاری «مادر بمب‌ها» جهت حمله به ایران

“آمریکا در سال ۲۰۰۸ کار بروز رسانی این بمب را با هدف بمباران تأسیسات زیرزمینی و غیرقابل نفوذ آغاز کرده بود.”

بازخبر / به نقل از العربیه، «مادر بمب ها» یک بمب کلاسیک غیر هسته ای که به رویای اسرائیل برای حمله به ایران تبدیل شده است. آمریکا با درخواست اسراییل برای واگذاری این بمب مخالفت کرده است.

العربیه ادعا کرد: اسرائیل بارها از آمریکا تقاضای واگذاری مادر بمب ها با هدف حمله به ایران را کرده بود ولی واشنگتن در پاسخ گفته که این سلاح ویژه ارتش آمریکاست که در عمق ۶۰ متری زمین می تواند نفوذ کرده و به هدف اصابت کند.

این شبکه خبری افزود: آمریکا در سال ۲۰۰۸ کار بروز رسانی این بمب را با هدف بمباران تأسیسات زیرزمینی و غیرقابل نفوذ آغاز کرده بود. یکی از بانک های اهداف مادر بمب ها، تأسیسات نظامی ایران مانند زرادخانه های موشکی است که در کوه ها جاسازی شده است.

 گفتنی است که وزیر اسبق دفاع و رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی درباره کره شمالی و همچنین هدف از طراحی بمب موسوم به «مادر همه بمب‌ها» صحبت‌هایی مطرح کرد که به شرح  زیر است:

*«کلمات که از دولت(ترامپ) بیرون می‌آید، از آنچه در حال حادث شدن است، دارد اقدامات تحریک آمیز بیشتری را صورت می‌دهد. من فکر می‌کنم که ما باید خیلی مراقب باشیم. ما نباید وارد هیچ گونه اقدام بی محابا شویم. دلیلی وجود داشته که روسای جمهور آمریکا درباره کره شمالی، اقدام و تصمیم نهایی(برای حمله) را نگرفته‌اند».

* «ما در اینجا، یک جنگ هسته‌ای محتمل را پیش رو داریم که احتمال میلیون‌ها قربانی خواهد داشت. در نتیجه ما باید اینجا، قدری از خودمان مراقبت به خرج دهیم».

* آمریکا باید از هرگونه اقدام بی محابا در قبال کره شمالی پرهیز کند و چنین اقدامی را «خطرناک» توصیف کرد.

* «وقتی من وزیر دفاع بودم ما در حال کار بر روی آن سلاح بودیم. خیلی صریح بگویم که این بمب ابتدا برای هدف قرار دادن احتمالی تاسیسات غنی سازی زیر زمینی در ایران بود. این دغدغه ما بود. این یک سلاح موثر است. من آزمایش و تست آن را دیدم. این سلاح میتواند در زیر زمین نفوذ کند».

پسندیدم(1)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *