آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

رویای مشترک ایران و روسیه/ خبری بد برای آمریکا و داعش

« این اتحاد یکی از نگران کننده ترین تحولات دهه اخیر در امور بین المللی است که شروعی برای رویاهای امپریالیستی[!] مشترک دو دشمن بالقوه ایالات متحده است.»

به گزارش بازخبر،روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز (Washington Times) با انتشار گزارشی مدعی شده است ایران و روسیه دست به دست هم داده اند تا خاورمیانه را تحت حکومت خود درآورند.

در این گزارش می خوانیم:

از نظر تاریخی، غرب در گذشته از سوی امپراطوری های ایران و روسیه با تهدید وجودی مواجه بوده است. امروز نیز ایرانی ها به دنبال آن هستند که یک هلال شیعی به وجود آورده و کشورهای شیعی که از خلیج فارس تا مدیترانه کشیده شده اند را تحت سلطه خود درآورند.

روس ها نیز حملاتی را به همسایگان خود شروع کرده و در خاورمیانه نیز در حال ماجراجویی هستند. از سال ۲۰۰۸ سیاست خارجی روسیه در خدمت دکترین پوتین در آمده است که به دنبال ایجاد شکاف در ناتو، کاهش اشتیاق غرب برای راه اندازی سیستم ضد موشک های بالستیک، درگیر شدن در دیپلماسی قهری استفاده از انرژی و بکارگیری شیوه شوروی سابق در کنترل تسلیحاتی بوده است.

هدف این دکترین، بازیابی سلطه منطقه ای روسیه و بازگشت به یک مسیر امپریالیستی است و با مدرن سازی نظامی روسیه از جمله ارتقاء تسلیحات هسته ای همراه بوده است و در کمپین نظامی روسیه با سوریه نیز به نمایش گذاشته شده است. در نهایت نیز این نهضت شیعی با جاه طلبی های روسیه ادغام شد و نتیجه آن بود که روسیه از یک پایگاه نظامی در ایران استفاده نمود.

اگر این اتفاق در گذشته رخ می داد یعنی زمانی که میهن پرستان آمریکایی با چشمانی باز از امنیت ملی آمریکا حفاظت می کردند، زنگ های خطر آنچنان بلند به صدا در می آمد که تمامی رسانه ها را متوجه خود می کرد. تا روز دوشنبه جنگنده ها و بمب افکن های روسی از پایگاه هوایی همدان در ایران پرواز می کردند. این اتفاق نه تنها موجب کاهش زمان ماموریت های هوایی روسیه تا ۶۰ درصد می شده است بلکه به جنگنده های روسیه اجازه داده که محموله های سنگین تری را حمل نمایند. یکی دیگر از مزیت های این اقدام برای آن ها، توانایی حمله به دارایی ها و پرسنل آمریکا در منطقه -در صورتی که قصد انجام چنین کاری را داشته باشند- است و توانایی اطلاعاتی روسیه را افزایش خواهد داد.

تحولات اخیر سیگنالی به منطقه و تمام جهان ارسال می کند که استراتژی اصلی روسیه آن است که تبلیغات سال های اول ریاست جمهوری پوتین را که توسط بسیاری از سیاستمداران به عنوان هیاهوی بی معنی قلمداد شده و نادیده گرفته می شد را به واقعیت تبدیل نماید.

روشنفکران آمریکایی تا کنون قدرت و جاه طلبی های روسیه را نادیده گرفته اند. این دقیقا مانند نادیده گرفتن ترکیب حاصل شده از استراتژی بزرگ فارسی با نهضت شیعی است. ناوگان دریای روسیه در دریای سیاه، نیروهای زمینی روسیه در سوریه و همچنین حملات جنگنده های روسی از داخل و خارج ایران، محاسبات در سوریه را به طور کلی تغییر داده است. هر چند این خبری بد برای داعش است، خبری بد برای منافع آمریکا در منطقه نیز هست. شاید ما ماهیت مرگبار داعش را با نظامی گری و توسعه طلبی ایران و روسیه تجارت می کنیم.

البته نمی توان این رویداد را با توافق هسته ای ایران بی ربط دانست. این اتحاد ماکیاولیستی[!] یکی از نگران کننده ترین تحولات دهه اخیر در امور بین المللی است که شروعی برای رویاهای امپریالیستی مشترک دو دشمن بالقوه ایالات متحده است.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *