ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

امروز، کلنگ زنی واحد دوم نیروگاه‌ بوشهر

مراسم کلنگ زنی واحد دوم نیروگاه جدید بوشهر امروز شنبه و با حضور مقامات کشورمان انجام می‌گیرد.

 یاز خبر,به گزارش تسنیم، امروز شنبه واحد دوم نیروگاه جدید اتمی بوشهر با حضور مقامات کشورمان از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کلنگ زنی می‌شود.

پیش از این علی اکبر صالحی گفته بود: ۲۰ شهریورماه نیروگاه هسته‌ای ۱ و ۲ بوشهر با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه و همچنین معاون اول رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود. کلنگ‌زنی نیروگاه ۱ و ۲ بوشهر با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد دلار از پروژه‌های مهم کشور بوده و مقطع تاریخی مهمی برای کشور به شمار می‌رود که این امر نشان‌دهنده رشد مطلوب صنعت هسته‌ای است.

وی یادآور شده بود: با ساخت نیروگاه‌های ۱ و ۲ بوشهر سالانه ۲۲ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی و از تولید ۱۴ میلیون تن گازهای گلخانه‌ای در سال جلوگیری می‌شود که در مسائل زیست محیطی نقش به‌سزایی دارد.

همچنین ولادیمیر پوتین نیز به همکاری ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه‌های جدید در ایران خبر داده و ذکر کرده بود که «روسیه به تهران کمک خواهد کرد تا برجام را به طور کامل اجرا کند، این شامل فرایند غنی‌سازی اورانیوم و تبدیل قابلیت‌های تولید ایزوتوپ‌های پایدار نیز خواهد بود. علاوه براین، مسکو و تهران در خصوص طرح‌هایی برای ساخت ۸ نیروگاه هسته‌ای دیگر در ایران به توافق رسیده‌اند.»

در این خصوص بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی آژانس هسته‌ای دولتی روسیه (روس اتم) نشان می‌دهد که تاریخ آغاز به کار فاز دوم از نیروگاه برق هسته‌ای بوشهر در جنوب ایران برای اکتبر سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

بر این اساس، آمار و اطلاعات روس اتم همچنین نشان می‌دهد تاریخ آغاز به کار فاز سوم نیروگاه برق هسته‌ای بوشهر نیز آوریل سال ۲۰۲۶ است.

نیروگاه برق هسته‌ای بوشهر که با کمک روسیه در ایران ساخته شده است سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را شروع کرد و بعد از یک سال به ظرفیت کامل خود رسید. این نیروگاه آوریل سال ۲۰۱۶ سرانجام به ایران تحویل داده شد و رسماً کار ساخت و راه اندازی آن تکمیل شد.

ساخت این نیروگاه در سال ۱۳۵۴ توسط شرکت‌های آلمانی آغاز شد. پس از انقلاب اسلامی ساخت آن متوقف شده و در سال ۱۳۷۴ قراردادی میان ایران و روسیه برای تکمیل آن به امضاء رسید. تکمیل نیروگاه تا شهریور ۱۳۹۰ طول کشید. در این سال نیروگاه بوشهر تولید برق را آغاز کرده و با توان ۷۰۰ مگاوات فعالیت کرد.

نیروگاه بوشهر نخستین و تنها نیروگاه هسته‌ای غیرنظامی تولید برق در خاورمیانه است. پیش از این سه نیروگاه تحقیقاتی در ایران، ۲ تا در عراق، ۲ تا در فلسطین اشغالی و یکی در سوریه ساخته شده بود، اما نیروگاه تولید انرژی در منطقه وجود ندارد.

بر اساس قرارداد سازمان انرژی اتمی ایران و روسیه، تأمین سوخت آن با روسیه است و پسماند اتمی آن نیز به روسیه بازمی‌گردد و مسئولیت اداره آن بر عهده پرسنل متخصص ایرانی است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *