بازخبر / محمد محمودی شاه نشین نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهررو روستا در هیئات های اجرایی در روز سه شنبه ۲۳۳ فروردین به پایان رسیده، گفت: هیئت های اجرایی لیست همه داوطلبین تائید صلاحیت شده را در اختیار هیئت های نظارت قرار دادند.

وی افزود: هیئت های نظارت از دیروز جمعه تا چهارشنبه ۳۰ فروردین فرصت دارد صلاحیت کاندیداهایی که از سوی هیئت های اجرایی تائید شده را بررسی و اعلام نظر کند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا افزود: هیئت های نظارت در این مرحله می توانند طبق قانون و با استناد به مواد قانونی صلاحیت کاندیداها را تائید و یا رد کنند.

شاه نشین گفت: بعد از اعلام نظر هیئت های نظارت، داوطلبینی که از سوی هیاتهای اجرایی و هیاتهای نظارت رد صلاحیت شدند می توانند با شکایت، از هیئت های نظارت بالادستی درخواست رسیدگی کنند که از سوم تا ششم اردیبهشت فرصت دارند تا شکایت خود را مطرح کنند.

وی با اعلام رضایت از عملکرد مراجع چهارگانه در اعلام نظر راجع به سوابق داوطلبین انتخابات گفت: وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال تا کنون همکاری خوبی داشتند و ما با توجه به بررسی هایی که داشتیم مسئولین مرتبط باانتخابات تا کنون از نحوه عملکرد مراجع چهار گانه اعلام رضایت کردند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا تصریح کرد: برای بررسی صلاحیت افراد، از این مراجع چهار گانه استعلام می شود و جواب استعلام هم محرمانه است.

شاه نشین افزود: این مراجع در تائید یا رد صلاحیت افراد نظر نمی دهند بلکه نسبت به سوابق این داوطلبان فقط نظر دستگاه خود را اعلام می کنند.

وی گفت: مرجع اعلام نظر در خصوص تائید یا رد صلاحیت افراد، هیئت های اجرایی و نظارت هستند.

افکار/