اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
واشنگتن تایمز؛

در آستانه جنگ هستیم

«دونالد ترامپ وعده رونق و امنیت را به مردم آمریکا داده بود اما اکنون ما را در آستانه جنگ با روسیه، چین، کره شمالی و ایران قرار داده است…»

بازخبر / روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز (Washington Times) با انتشار یادداشتی به انتقاد از سیاست های جنگ افروزانه دولت آمریکا پرداخته است.

در این یادداشت می خوانیم:
«دونالد ترامپ وعده رونق و امنیت را به مردم آمریکا داده بود اما اکنون ما را در آستانه جنگ با روسیه، چین، کره شمالی و ایران قرار داده است. رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا می گوید که آمریکا آماده استفاده از نیروی نظامی برای پاسخ به کشتار غیرنظامیان در هر جای دنیا هستیم.

اما واقعیت آن است که ارتش آمریکا اخیرا بیش از ۲۰۰ غیر نظامی را در بمباران منطقه ای در عراق در ۱۷ مارس به کام مرگ کشانده است؛ این تعداد تقریبا چهار برابر افرادی است که در حمله هوایی ۴ آوریل سوریه کشته شده اند.

پرزیدنت ترامپ می گوید این حمله شیمیایی بوده است اما ممکن است گازهای شیمیایی بر اثر تخریب کارگاه های ساخت تسلیحات شیمیایی شورشیان منتشر شده باشد و هیچ سند محکمی بر استفاده بشار اسد از تسلیحات هسته ای وجود ندارد.

ایالات متحده کشوری است که در جنگ جهانی دوم با استفاده از تسلیحات متعارف و همچنین بمب های هسته ای، غیرنظامیان را به صورت دسته جمعی بمباران کرده و ما در جنگ ویتنام، روستاها را با بمب های ناپالم هدف گرفته ایم. در جنگ جهانی اول نیز آمریکا از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است.

آمریکا از نظر تاریخی کشوری دوستدار جنگ است و حتی حزب دموکرات نیز در این رابطه مانند جمهوری خواهان، دیوانه وار عمل می کنند. بسیاری از آمریکایی به خاطر آن به ترامپ رای دادند که گمان می کردند او روابط آمریکا با روسیه را تقویت خواهد کرد و در حیطه سیاست خارجی، منافع آمریکا را در اولویت قرار خواهد داد؛ اما اکنون ترامپ با اقدامات خود به روشنی نشان داده است که ما هنوز به دنبال آن هستیم که خود را پلیس جهانی معرفی کنیم.

تنها چیزی که برای سیاست مداران و ژنرال های آمریکایی اهمیت دارد آن است که با وارد کردن آمریکا به جنگ های غیرسازنده آن هم یکی پس از دیگری، شجاعت خود را به نمایش بگذارند.»

پسندیدم(11)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *