اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

هواری ماهی (هووری مایی) غذای سنتی بندرعباس

هواری ماهی یا ماهی پلو یکی از غذاهای سنتی استان هرمزگان به خصوص شهر بندرعباس است. در این نوع غذا می توان از انواع ماهی ها استفاده کرد ولی بیشتر از ماهی هوور استفاده می شود.

بازخبر.هواری ماهی یا ماهی پلو یکی از غذاهای سنتی استان هرمزگان به خصوص شهر بندرعباس است. در این نوع غذا می توان از انواع ماهی ها استفاده کرد ولی بیشتر از ماهی هوور استفاده می شود.

مواد لازم‌ جهت تهیه هواری ماهی:

برنج‌: سه‌ پیمانه‌

سیر: ۲ تا ۳ حبه‌

نمک‌: به‌ مقدار کافی‌

فلفل‌ قرمز و ادویه‌: به‌ مقدار کافی‌

ماهی‌ (بهتر است هوور باشد): ۱۵۰ گرم‌

آب‌: ۶ پیمانه‌

پیاز متوسط خرد شده‌: ۱ عدد

کره‌: ۵۰ گرم‌

طرز تهیه‌:

برنج‌ را از قبل‌ خیس‌ می‌ کنیم‌. سپس روغن‌ را در دیگ‌ روی‌ آتش‌ ملایم‌ داغ‌ کرده‌ و پیاز را در آن‌ تفت‌ می دهیم تا طلائی‌ شود. سیر را ریز خرد کرده‌ و با زردچوبه‌ به‌ پیاز اضافه‌ می‌ کنیم‌ و کمی‌ آنها را هم می زنیم‌.

ماهی‌ را اضافه‌ کرده‌ و ادویه‌ و فلفل‌ را می‌ ریزیم‌. ماهی‌ را در پیاز تفت‌ می‌دهیم‌ تا آب‌ ماهی‌ تمام‌ شود. سپس آب‌ را با نمک‌ اضافه‌ کرده‌ و می‌ گذاریم‌ به‌ جوش‌ بیاید. وقتی‌ چند جوش‌ خورد، برنج‌ را اضافه‌ کرده‌ و پس‌ از آن‌ که‌ آب‌ هم‌ سطح‌ برنج‌ شد ، برنج‌ را با کفگیر زیر و رو کرده‌ و کره‌ را کمی‌ آب‌ کرده‌ روی‌ برنج‌ می‌ریزیم. زیر شعله‌ را کم‌ کرده‌ و زیر دیگ‌ را شعله‌ پخش‌ کن‌ و روی‌ آن‌ را دم‌ کنی‌ می‌گذاریم‌.

پس‌ از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ پلو آماده‌ است‌. در صورت‌ تمایل‌ می‌ توانید ۱ پیمانه‌ گشنیز یا شوید ساطوری‌ شده‌ و ۱ پیمانه‌ لوبیا چشم‌ بلبلی‌ یا عدس‌ را هم‌ به‌ هواری اضافه‌ کنید.

نوش جان!

ماهی هوور

پسندیدم(4)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *