آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
ماهی چه خواصی دارد؟

برشته کردن ماهی گاریز یکی از غذاهای موردعلاقه مردم بندرعباس

ماهی دارای ارزش تغذیه ای بسیار بالایی است و اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی داراست.ابتدا به خواص ماهی پرداخته و سپس آموزش برشته کردن ماهی گاریز را دراختیارتان می گذاریم .

بازخبر/از خواص ماهی چه می دانید؟ماهی دارای ارزش تغذیه ای بسیار بالایی است و اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی داراست.ابتدا به خواص ماهی پرداخته و سپس آموزش برشته کردن ماهی گاریز را دراختیارتان  می گذاریم.

برشته کردن ماهی گاریز

  • ماهی و آبزیان امگا ۳ دارند که اثرات بسیار مهمی‌در سلامت انسان به عهده دارد و در پیش‌گیری از بسیاری بیماریها و کنترل و کمک به بهبود اختلالات و عوارض مختلف نقش مهمی به عهده دارد.
  • ماهی یکی از منابع خوب آهن است و آهن در خونسازی و همچنین در حفظ مقاومت بدن در برابر میکروب‌ها نقش مهمی‌به عهده دارد.
  • ماهی حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین‌های گروه “B”است.بعضی از انواع ویتامین‌های گروه “B”در خون سازی نیز مؤثرند. بنابراین با مصرف ماهی می‌توانیم به سلامت اعصاب، شادابی، طراوت پوست و پیشگیری از کم خونی کمک کنیم .

مواد لازم برای برشته کردن ماهی گاریز برای ۴ نفر :

ماهی تازه گاریز یک کیلو

نمک به مقدار لازم

  • ماهی گاریز بوشهری به دلیل دارا بودن چربی بیشتر خوشمزه تر از ماهی گاریز بندرعباس است .

طرز تهیه ماهی گاریز برشته :

ابتدا باید شکم ماهی ها را خالی کنیم . توجه داشته باشید که پولک ماهی را نمی کنیم ! ماهی ها را شسته و میگذاریم در آبکش برای ۵ دقیقه . حال نمک را روی ماهی ها میپاشیم . ماهی ها را زیر و بالا کرده تا نمک به تمام ماهی ها برسد . اگر دیدیم نمک روی ماهی ها کم است میتوان مقداری نمک اضاف کرد و ماهی هارا زیر و بالا کرد تا خوب همه ماهی ها نمکی شوند .

باید ماهى‌ها را حداقل یک ساعت جلوتر نمک زده تا کاملاً نمک به خود بگیرد و هنگام پختن از نمک شسته نشود.

ورقه فلزی یا تابه برای برشته کردن ماهی لازم است .

ورقه فلزى باید کاملاً داغ باشد اگر نه پوست ماهى به ورقه فلزى مى‌چسبد و کنده مى‌شود.

ماهی ها را ردیفی روی تابه یا ورقه فلزی می گذاریم و حواسمان باید باشد که وقتی دیدیم ماهی یک طرفش برشته شد ماهی را بچرخانیم به طرف دیگر تا هر دو طرف برشته شوند . مدت برشته کردن ماهی کوتاه است چون ماهی گوشت نرمی دارد و زود پخته می شود .

برشته کردن ماهی گاریز

بعد از پختن ماهى‌ها باید آنها را در ظرفى درب‌دار گذاشت تا سرد نشوند . آب لیمو یا لیمو تازه را روی ماهی ها ریخته و نوش جان کنید . در کنار ماهی خرما خرده می شود برای انکه اگر احیانا خار ماهی را هم خوردیم ، خرما آن را فرو برد .سیتاس

 

پسندیدم(5)نپسندیدم(2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *