ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
همزمان با هفته هنر انقلاب؛

ادای احترام هنرمندان به سردمدار هنر انقلاب

جمعی از هنرمندان و مدیران ستادی حوزه هنری هم‌زمان با آغاز هفته هنر انقلاب با حضور بر مزار شهید آوینی و شهدای انقلاب اسلامی، به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کردند.

بازخبر / در آستانه بیست و ششمین سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب شنبه ۱۹ فروردین ماه، جمعی از مدیران ستادی حوزه هنری و هنرمندان با حضور در قطعه شهدای بهشت زهرا (س) بر مزار شهید آوینی و سپس با حضور در قطعه هنرمندان بر مزار دکتر سعید کشن فلاح، هنرمند تئاتر ایران، دکتر سید حسن حسینی، شاعر، محقق و مترجم و جمعی از دیگر از هنرمندان درگذشته انقلابی حاضر شدند.

فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری، کوروش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری، مجید مصلحی مدیرکل امور استان‌ها و مجلس، هادی مولوی‌دوست مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل، خسرو زینال پور، علیرضا معین‌بخش و… با حضور بر مزار شهدا با آرمان‌های این شهید، تجدید پیمان کردند.

در حاشیه حضور هنرمندان بر مزار شهید مرتضی آوینی، کوروش زارعی در سخنانی کوتاهی شخصیت این شهید هنرمند را این‌گونه توصیف کرد: شهید آوینی سمبل انقلاب بوده و هست، ایشان از هنرمندانی بودند که از بدو تأسیس حوزه هنری در این حوزه فعالیت داشتند و هنر انقلاب به واسطه این شهید بزرگوار شکل گرفت، شهید آوینی سردمدار هنر انقلاب است.

او همچنین یادآور شد: امروز هم همچون هرسال با آمدن بر مزار شهدا و مزار شهید آوینی، هفته هنر انقلاب آغاز و یاد این شهید بزرگوار را زنده می‌کنیم.

ناصر فیض، مدیر دفتر طنز حوزه هنری نیز در کلامی کوتاه درباره شخصیت شهید آوینی گفت: شهید آوینی غیر از اینکه یک هنرمند بود، یک رفتار انقلابی را با خودش تعریف کرد. شهید آوینی از خود یک شخصیت ویژه ساخت. به اعتقاد من یکی از شاخص‌ترین هنرمندان هنر انقلاب شهید آوینی است. چه نمونه‌ای بهتر از این بزرگوار می‌توان نام برد که برای کسانی که در حوزه هنر فعالیت دارند، الگو باشد.

وی همچنین عنوان کرد: شاید با الگو قرار دادن شهید آوینی تعریف هنر در ذهن برخی هنرمندان تغییر کند. در واقع در کنار هنر انسان بودن هم مهم است؛ چراکه در درجه اول اهداف یک هنرمند باید مقدس باشد. در یک کلام شهید آوینی هم متفکر و هم هنرمند واقعی بودند و به نظرم ایشان در عرصه هنر انقلاب جامع‌ترین است./ ایسنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *