اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
سرمقاله رای الیوم؛

السیسی همپیمان اصلی ترامپ برای مقابله با ایران/ عربستان عقب نشینی کرد

«السیسی رییس جمهور مصر، تنها رییس جمهوری این کشور است که از پیمان کمپ دیوید در سال ۱۹۷۸ تاکنون این اندازه مورد ستایش یک رییس جمهور آمریکا قرار گرفته است.»

بازخبر / روزنامه رای الیوم در سرمقاله امروز خود به قلم “عبدالباری عطوان” نوشت: «السیسی رییس جمهور مصر، تنها رییس جمهوری این کشور است که از پیمان کمپ دیوید در سال ۱۹۷۸ تاکنون این اندازه مورد ستایش یک رییس جمهور آمریکا قرار گرفته است. ترامپ درباره السیسی گفت که او کار خارق العاده ای انجام داد و آمریکا با قدرت از او و مردم مصر حمایت خواهد کرد.»

رای الیوم در ادامه سرمقاله خود آورد: «ستایش و تعریف خاص از السیسی توسط ترامپ به این معناست که او می خواهد السیسی را در منطقه به عنوان همپیمان اصلی قرار دهد تا در موازات محور قرار گرفتن ایران در منطقه توسط روسیه قرار گیرد و سیاست خارجی واشنگتن را پیش ببرد.»

این روزنامه افزود: «السیسی در حالی از واشنگتن به قاهره باز خواهد گشت که مرد شماره یک ترامپ و نماینده عالیرتبه آمریکا در منطقه تبدیل شده و این به معنای قرار گرفتن السیسی به نوک پیکان هر گونه جنگ سیاسی و نظامی پیش رو توسط آمریکا در منطقه است. السیسی بعد از سفر به واشنگتن و دیدار با ترامپ، رهبری ائتلاف سنی برای مقابله با ایران را بدست گرفت. این موضوع باعث شد تا عربستان درباره بدست گرفتن رهبری منطقه عقب نشینی کند و این جایگاه را برای مصر قبول کند.»

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *