اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
آیا در مسافرت های خود با هواپیما اصول را رعایت می کنید؟

آیا در مسافرت‌ های خود با هواپیما مثل یک جنتلمن رفتار می کنیم تا حق دیگران ضایع نشود؟

تاخیرهای طولانی چندساعته که گاهی نصف یا تمام روزتان را هدر می‌دهند، مسافرانِ خسته و کلافه‌ای که توی صف عبور از گیت هل‌تان می‌دهند و بعضی ماموران بداخلاق گیت‌های کنترل، همه و همه باعث می‌شوند بعضی وقت‌ها سفر هوایی بیشتر از آن‌که سکوی پرتاب به سوی خوشحالی باشد، اعصاب‌تان را خرد کند و کسل و بی‌حوصله شوید.

بازخبر/تاخیرهای طولانی چندساعته که گاهی نصف یا تمام روزتان را هدر می‌دهند، مسافرانِ خسته و کلافه‌ای که توی صف عبور از گیت هل‌تان می‌دهند و بعضی ماموران بداخلاق گیت‌های کنترل، همه و همه باعث می‌شوند بعضی وقت‌ها سفر هوایی بیشتر از آن‌که سکوی پرتاب به سوی خوشحالی باشد، اعصابتان را خرد کند و کسل و بی‌حوصله شوید.

تحت هر شرایطی آرامش‌تان را حفظ کنید. نکات ساده‌ای هستند که اگر هر مسافری آن‌ها را رعایت کند همه خوشحال و راحت سفر می‌کنند. مهم نیست دیگران چطور رفتار می‌کنند، شما  این توصیه ها را به کار بگیرید تا در هر شرایطی شخصیت متفاوت و جذابی باشید.

۱- تلفن همراه‌ خود را در حالت پرواز قرار دهید

نه فقط در هواپیما، در تمام وسایل نقلیه‌ی عمومی اگر اصرار دارید در طول سفر حتما وسط جمعیت با تلفن همراه صحبت کنید، آرام صحبت کنید. مطمئن باشید در ارتفاع چندهزارتایی آسمان شنیدن مکالمه‌ی تلفنی شما آن‌هم با صدای بلند برای هیچکس جذاب نیست. اگر تماستان خیلی خیلی ضروری است، با صدای آرام صحبت کنید.

۲- نوشیدنی و غذای پرادویه یا بدبو را به همراه نیاورید

این را همیشه به یاد داشته باشید که هوای داخل کابین هواپیما هوای تازه نیست و آخرین بویی که دیگران دوست دارند استشمام کنند، بویی است که از ظرف غذای همراه شما بلند می‌شود. وقتی کباب کوبیده می‌گیرید، در فضای بسته به بوی آن دقت کرده‌اید؟ حالا فکر کنید یکی با شما در فضای سربسته نشسته که راه هوا ندارد و آن بو هم پخش می‌شود! همراه بردن غذا داخل هواپیما بیشتر برای آن‌هایی مناسب است که از رژیم خیلی خاص غذایی پیروی می‌کنند یا غذای هواپیما برایشان ضرر دارد. درنهایت اگرپروازتان خیلی طولانی است، لقمه‌های ساده و مقوی مثل نان و پنیر و گردو درست کنید که هم بو نداشته باشد و هم خوشمزه و مقوی است.

۳- شما مسئول کودک خود هستید

به خصوص اگر همراه خانواده به سفر تفریحی می‌روید، به خاطر داشته باشید که لحظه‌ی تفریح و آسایش شما درست از وقتی که وارد فرودگاه می‌شوید، شروع نشده است. به یاد داشته باشید که هواپیما جای مناسبی نیست که فرزندتان را به حال خودش رها کنید و خودتان مشغول صحبت با همسرتان یا مشغول تلگرام باشید. همه‌ی ما می‌دانیم که بچه‌ها گاهی واقعا غیرقابل کنترل می‌شوند، اما تلاشتان را برای کنترل و سرگرم کردن فرزندتان بکنید. باور کنید برای هیچکس جالب نیست که مثلا یک بچه‌ی سه‌ساله دائم از پشت به صندلی‌اش سر لگد بزند! پس تمام تلاشتان رابکنید تا کودکتان را در طول سفر سرگرم نگهدارید.

۴- به صف احترام بگذارید

بله! شما به یک سفر کاری آمده‌اید و حسابی دیرتان شده و ممکن است دیر به قرارتان برسید و معامله‌ی بزرگی را از دست بدهید و چه و چه و چه… همه می‌دانند شما خیلی مهم‌اید و کارتان هم بسیار مهم است ولی باور کنید این‌که هنگام عبور از تمام گیت‌ها بدون توجه به بقیه توی صف بزنید و نوبت دیگران را رعایت نکنید، خیلی‌ بیشتر از آن‌که شما قرارتان را از دست بدهید، اعصاب بقیه را خرد می‌کند.

۵- دسته‌ی صندلی را رها کنید.

در ردیف‌های اکونومی هواپیما دسته‌ی صندلی بین شما و مسافر کناری‌تان مشترک است و باالطبع هر دوی شما حق دارید که دست‌تان را روی آن تکیه دهید. دست‌کم تا وقتی بیدارید و حواس‌تان به رفتارتان هست، اجازه بدهید آن بنده‌خدایی که کنارتان نشسته هم گاهی دستش را روی آن دسته‌ی صندلی بگذارد.

۶- آرام صحبت کنید

مهم نیست که همراه دوست‌ صمیمی‌تان سفر می‌کنید، یا با خانواده یا با هر کسی دیگر. تحت هر شرایطی به خاطر داشته باشید که نباید با همدیگر با صدای بلند صحبت کنید. نه این که تا آخر سفر لال بنشینید یک گوشه، هرقدر خواستید باهم گپ بزنید ولی با صدای آرام. همین!

 

۷- به نفر جلویی و پشتی خود رحم کنید!

مهم نیست کسی که روی صندلی جلویی شما نشسته چه کسی است، هرکسی باشد حریم شخصی و آسایش خود را دوست دارد. اگر خسته شدید به صندلی جلویی‌تان دائم تکیه نکنید، دست‌هایتان را روی پشتی صندلی جلویی قلاب نکنید و برای بلند شدن از صندلی خودتان، از زیرسری صندلی جلویی کمک نگیرید. وقتی هم می خواهید پشتی صندلی را بخوابانید حتما با نفر پشت سرتان هماهنگ کنید.

۸- از هدفون استفاده کنید

وقتی در پرواز حوصله‌تان سر می‌رود و می‌خواهید با تماشای کلیپ‌های خنده‌داری که دوستان‌تان فرستاده‌اند خودتان را سرگرم کنید، یا وقتی می‌خواهید با  بازی استراتژیک خفنی که برای همین سفر دانلود کرده‌اید مشغول شوید، هدفون را فراموش نکنید. باور کنید کلیپ‌های موبایل شما هر قدر هم جذاب و خنده‌دار باشند برای اطرافیان‌تان جذاب نیستند.

۹- نظافت شخصی‌ را رعایت کنید

لطفا به محض نشستن روی صندلی یا وقتی خواب‌تان می‌گیرد بلافاصله کفش‌هایتان را درنیاورید. اگر می‌توانید کمی با خستگی پاهایتان کنار بیایید. اگر تحملش سخت است، یک یا دو جفت جوراب تمیز و یک دستمال مرطوب جای زیادی توی کیف‌تان نمی‌گیرد، بعد از درآوردن کفش با دستمال مرطوب پایتان را تمیز کنید و جورابتان را عوض کنید. حتما قبل از پرواز دوش بگیرید تا هم خودتان و هم بقیه از شر بوی بدن خلاص شوید.

۱۰- حوصله به خرج دهید

بعد از نشستن هواپیما و هنگام پیاده شدن، تا وقتی ردیف‌های جلویی شما خالی نشده، از جایتان بلند نشوید و با کیف و وسایل‌تان وسط راهرو منتظر نایستید. ابتدا وسایلتان را به آرامی جمع کنید و تا وقتی که راهرو خلوت می‌شود کمی دیگر هم صبر کنید. تا شما یک بار وسایلتان را مرتب کنید و چک کنید که چیزی را جا نگذاشته باشید، وقتی راهرو خلوت شد خیلی شیک و مجلسی و باحوصله از هواپیما خارج شوید.

 

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *