چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
از تفکرات مرتضی سلطانی موسس زرماکارون بدانیم

کارآفرین موفق و موسس گروه صنعتی زر ماکارون در ایران کیست؟

مرتضی سلطانی موسس زر ماکارون در سال ۱۳۴۰ در قم به دنیا آمد.کودکی سختی داشت. زمانی که کودکان هم سن او مشغول بازی گل کوچیک بودند، مرتضی به همراه چندتا از دوستان دیگرش با ریختن آب بر روی قبرها در آرامگاه ها اولین کارآفرینی اش را شروع کرد.
نخستین کارهای او واکس زدن کفش، فرش فروشی و تراشکاری بود اما آنچه او را در مسیر پیشرفت قرار داد سوله سازی بود.
برای به دست آوردن فناوری این کار تلاش بسیاری به کار برد و بعد از فراز و نشیب های فراوان موفق شد در سایه کار گروهی به موفقیت برسد.

زرماکارون-سیتاس

بازخبر/ مرتضی سلطانی موسس برند زر ماکارون در سال ۱۳۴۰ در قم به دنیا آمد.کودکی سختی داشت. زمانی که کودکان هم سن او مشغول بازی گل کوچیک بودند، مرتضی به همراه چندتا از دوستان دیگرش با ریختن آب بر روی قبرها در آرامگاه ها اولین کارآفرینی اش را شروع کرد.نخستین کار های او واکس زدن کفش، فرش فروشی و تراشکاری بودند اما آنچه او را در مسیر پیشرفت قرار داد سوله سازی بود.
برای به دست آوردن فناوری این کار تلاش بسیاری به کار برد و بعد از فراز و نشیب های فراوان موفق شد در سایه کار گروهی به موفقیت برسد.

مرتضی سلطانی ، امروز یک کارآفرین مطرح، یک صنعتگر موفق، یک صادرکننده نمونه و یک مدیر برتر است که لقب”سیمرغ صنعت ایران” را به او داده اند. او متواضعانه خود را سرباز صنعت سرزمینش می داند.

 زرماکارون-سیتاس

رمز موفقیت
سلطانی در عرصه صنعت ، تولید و نگاه انسان محورانه  سال ها در عرصه ی ریخته گری کار کرد و اولین تولید کننده میل لنگ در ایران نیز بوده است.بنیانگذار گروه صنعتی زر، شناخت ادبیات تولید و رقابت را در تولید بدون مرز شرط رقابت جهانی می داند و سه عامل کیفیت خوب، بسته بندی خوب و نگاه مشتری مداری را شرط قرارگرفتن محصولات در کنار تولیدات جهانی بیان می کند.

مرتضی سلطانی الگوی مدیریتی خود را نگاه انسان محورانه می داند و اگر مجموعه ای در دنیا برند شده مطمئن باشید نگاه انسان محورانه داشته است.

او شرکاء عرصه تولید را پرسنل های تولید می داند و آنها را بر شرکاء مالی ارجعیت می دهد، زیرا شرکاء کاری یعنی تفویض وظایفی که بهره وری را بالا می برد که این مورد در شریک مالی نیست.

او می گوید:  هر نیرو در خط تولید باید بداند که شریک است و ماحصل کارش نتیجه کار یک مجموعه می باشد.

 زرماکارون-سیتاس1

 

از ویژگی های مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی زرماکارون نگاه فرا مرزی اوست. تا حدی که گرفتن بازارهای جهانی او را راضی نمی کند و نگاه به بازارهای اشباع و فوق اشباع نیز در نگاه و برنامه هایش قرار دارد، او از پاستای باریلا ی ایتالیا یاد می کند که با تولید نزدیک به ۲۰۰۰ تن در روز اولین تولید کننده پاستای جهان می باشد و زرماکارون با ۱۵۰۰ تن تولید پاستا در تعقیب اوست و سلطانی می خواهد به بازار اشباع شده ترکیه با توجه به صادرات پاستایش ورود پیدا کند که هم اکنون هم پاستاهای زر به نمایندگی ایران در این کشور در کنار برندهای معتبر جهانی از جمله باریلا در سبد انتخابی مشتریان ترک قرار دارد و در صَدَد موفقیت های بیشترش در این موقعیت می باشد.

ثروتمند نیستم

او خود را ثروتمند نمی داند بلکه معتقد است یک تولید کننده است. او می گوید: ثروتمند کسی است که پول دارد و دغدغه ای ندارد و خرج می کند، ولی تولید کننده سرمایه اش را صرف توسعه و تولید می کند که نمی توان به تولید کننده ، ثروتمند در نگاه عام تلقی کرد.بازخبر

پسندیدم(4)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *