ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
تکنولوژی چه بر سر تاکسی هامی آورد؟

تحول در تاکسی ها با اپلیکیشن های تاکسی یاب ایرانی اسنپ و تپسی و راه های موفقیت آنها

تکنولوژی به سرعت در حال تغییر شرایط زندگی است و این موضوع به تازگی در سیستم حمل و نقل کشورمان نیز خودی نشان داده است. ورود اپلیکیشن های تاکسی یاب ایرانی اسنپ و تپسی دو نمونه موفق از ورود تکنولوژی به ساختار زندگی معمول ماست.

snapp-or-tap30.ctas_.bazkhabar

بازخبر/تکنولوژی به سرعت در حال تغییر شرایط زندگی است و این موضوع به تازگی در سیستم حمل و نقل کشورمان نیز خودی نشان داده است. ورود اپلیکیشن های تاکسی یاب ایرانی اسنپ و تپسی دو نمونه موفق از ورود تکنولوژی به ساختار زندگی معمول ماست.

 اسنپ-تپسی.سیتاس.بازخبر

 

این دو استارتاپ ایرانی تنها در مدت کوتاهی توانستند که مورد اقبال عمومی قرار گرفته و کاربران زیادی را به سمت خود جلب کنند. کیفیت خوب خدمات، در دسترس بودن و البته از همه مهمتر، قیمت مناسب از جمله ویژگی های جذابی است که به راحتی می تواند هر مشتری را به سوی خود بکشد.

دو روز قبل در وبلاگ رسمی اسنپ اعلام شد که این شرکت به زودی وارد کرج شده و این شهر، دومین مکانی است که از خدمات این اپلیکیشن بهره مند خواهد شد. این خبر بسیار خوبی برای شهروندان کرجی است.

وجود خودروهای اسنپ، همانطور که مدیرعامل این شرکت در نهمین جشنواره وب و موبایل ایران اعلام کرد، نه تنها برای کاربران صرفه اقتصادی بسیار دارد که به کم کردن آلودگی هوا نیز کمک شایانی خواهد کرد. دور زدن های بی مورد رانندگان و مسافرکش های شخصی برای پیدا کردن مسافر در سطح شهر، بی شک نه تنها باعث آلودگی هوا می‌شود که از لحاظ اقتصادی نیز برای رانندگان به صرفه نخواهد بود.

اسنپ دو روز قبل این خبر را منتشر کرد و اکنون رقیب این شرکت، تپسی با انتشار توئیتی در اکانت رسمی توییتر و البته با ارسال نوتیفی به مشتریان خود ورود رسمی تپسی را به کرج اعلام نمود. تپسی ساعتی قبل در توییت خود نوشت: “تپسی به کرج رسید! خوشحالیم که از امروز در کرج هم همراه شما هستیم“

تپسی زودتر از رقیب قدرتمند خود وارد کرج شده و از امروز به طور رسمی شروع به ارائه خدمات در این شهر کرده است. این احتمال وجود دارد که مسیر تهران – کرج نیز شامل این خدمت رسانی جدید شود. در هر صورت این دو اپلیکیشن در حال توسعه و گسترش کسب و کار خود به خارج از شهر تهران هستند و مسلما به سرعت در شهرهای بزرگ دیگر نیز ورود خواهند کرد. منتظر باشید، تحول عظیمی در سیستم حمل و نقل ایران در حال شکل گیری است!

مقایسه تاکسی یاب ایرانی اسنپ و تپسی

 اسنپ-یا-تپسی.سیتاس.بازخبر.

هر دو اپلیکیشن اسنپ و تپسی از نقشه گوگل درون برنامه شان استفاده می کنند و ترافیک را هم به کاربر نمایش می دهند. علاوه بر این هر دو شرکت اپلیکیشن های مجزایی را برای رانندگان تعبیه کرده اند که به کمک نقشه گوگل کوتاه ترین مسیر را با توجه به ترافیک به راننده نمایش می دهد. طبق پرسوجوهایی که از رانندگان هر دو شرکت انجام دادیم اپلیکیشن سمت راننده تپسی نسبت به اپلیکیشن سمت راننده اسنپ کامل تر می باشد و امکانات بیشتری را در اختیار رانندگان قرار می دهد.

در پایان سفر ها، مسافران می توانند به راننده شان و میزان رضایت از سفر امتیاز بدهند. این امتیاز باعث می شود تا رانندگان با امتیاز بیشتر اولویت بیشتری برای سفرها باشند و از طرف شرکت نیز طرح های تشویقی(مثل اینترنت رایگان یا پورسانت کمتر) دریافت کنند. بعد از اتمام سفر، سفر شما در سوابق سفرهایتان ثبت می شود و میتوانید رسید سفرهایتان را نیز دریافت کنید.

سود هر دو شرکت اسنپ و تپسی از پورسانتی است که از رانندگان دریافت میکنند. آخرین پرس وجوهای ما نشان داد که اسنپ از هزینه سفر ها ۱۳ درصد را دریافت می کند و تپسی از هزینه سفرها ۱۰ درصد را دریافت می کند. این درحالیست که آژانس ها از رانندگانشان بین ۲۰ تا ۲۵ درصد پورسانت می گیرند. یکی از دلایلی که سفر با این اپلیکیشن ها برای کاربران ارزان تر و به صرفه تر می شود همین پورسانت کمتر است.

مزیت اسنپ و تپسی نسبت به آژانس ها کاملا واضح است. اول اینکه سفرتان قطعا از آژانس یا تاکسی دربستی ارزان تر خواهد بود، به علاوه رانندگان موظفند در طول مسیر با توجه به گرمای هوا حتما از کولر یا بخاری استفاده کنند. دوم اینکه هر دو شرکت، برای ثبت نام رانندگان شرایط خاصی دارند. مثلا ماشین شان باید مدل ۸۵ به بالا باشد. ظاهرشان آراسته و برخورد خوبی با مسافران داشته باشند. اکثر رانندگان هم برای اینکه امتیاز بیشتری از مسافران دریافت کنند، در سفر ها باب صحبت را با مسافر باز می کنند و سعی می کنند رضایت مسافر را جلب کنند. ازین رو حداقل می دانید با فردی متشخص و ماشینی تمیز سفر می کنید./سیتاس

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *