آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد؛

اقامت ۹ میلیون مسافر در مراکز اقامتی

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا شب گذشته ۹ میلیون نفر در مراکز اقامتی کشور اقامت داشته‎اند.

بازخبر / زهرا احمدی‎پور عصر امروز در حاشیه سفر به بروجرد در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: بارش باران در بسیاری از مناطق کشور و تغییرات آب و هوایی مانع مسافرت هموطنان به نقاط مختلف کشور نشده است.

وی با اشاره به اقامت ۹ میلیون نفر در مراکز اقامتی کشور تا شب گذشته بیان کرد: استان خراسان رضوی در بین دیگر استان‎های کشور رکورددار اقامت مسافران در مراکز اقامتی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود به بافت تاریخی بسیار گسترده شهرستان بروجرد اشاره و تاکید کرد: در این شهرستان بناهای متنوعی اعم از مساجد و خانه‎های تاریخی فاخر با قدمت بالا وجود دارد.

احمدی‎پور ادامه داد: بخش‎هایی از بناهای تاریخی شهرستان بروجرد به دلیل تغییرات رخ داده در آنها دستخوش تخریب شده است، البته تخریب این بناها در برخی نقاط و ابنیه بیشتر و گسترده‎تر است.

وی به بازدید خود از چند بنای فاخر تاریخی و مذهبی در بروجرد از جمله مساجد امام و جامع، خانه افتخارالاسلام و دبیرستان امام اشاره و تصریح کرد: قرار است که در سال ۹۶ و صورت مشارکتی یک محور گردشگری ـ تاریخی ـ فرهنگی پیش‎بینی شده برای بافت تاریخی بروجرد طراحی شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: طرح محور گردشگری ـ تاریخی ـ فرهنگی بافت تاریخی بروجرد در فصل بهار آماده و در طول سال اقدامات مورد نیاز برای این منظور انجام می‎شود.

احمدی‎پور اظهار کرد: اعتبارات مورد نیاز برای محور گردشگری-تاریخی-فرهنگی بافت تاریخی بروجرد نیز به صورت مشارکتی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر دستگاه‎های اجرایی استان لرستان تامین و هزینه می‎شود.

وی از ساماندهی بافت تاریخی بروجرد به عنوان یک اولویت و ضرورت یاد و خاطرنشان کرد: می‎کوشیم که این بافت را به یک محور تاریخی ـ گردشگری و فرهنگی در این شهرستان تبدیل کنیم، البته این مهم به طور حتم اجرایی و محقق می‎شود.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *