ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
جروزالم پست:

موشک‌های حزب‌الله یا توان هسته‌ای ایران؛ کدامیک برای اسرائیل خطرناک‌تر است؟

“تا زمانیکه حکومت جمهوری اسلامی در ایران برقرار است، با توافق هسته‌ای و یا بدون آن، ایران همچنان در مرکز تهدید علیه موجودیت اسرائیل قرار دارد.”

بازخبر / پایگاه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: “یوسی کوهن”، رئیس موساد، و ژنرال ” گادی ایزنکوت “، فرمانده نیروهای ارتش اسرائیل، دیدگاه متفاوتی درباره بزرگترین تهدید  منطقه‌ای علیه اسرائیل دارند. در حالیکه “کوهن” معتقد است ایران بزرگترین تهدید اسرائیل به شمار می‌آید، “ایزنکوت” تاکید می‌کند حزب‌الله بزرگترین تهدید است.

“کوهن” در سخنرانی اخیر خود در دانشگاه نتانیا اظهار داشت: تا زمانیکه حکومت جمهوری اسلامی در ایران برقرار است، با توافق هسته‌ای و یا بدون آن، ایران همچنان در مرکز تهدید علیه موجودیت اسرائیل قرار دارد.

رئیس موساد در این سخنرانی تاکید کرده بود: ایران هیچگاه دست از تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای برنداشت، پس از ایران به ترتیب حزب‌الله، حماس و به طور کلی تروریسم بزرگترین تهدید برای اسرائیل هستند.

این درحالی است که “ایزنکوت” دیدگاه متفاوتی دارد و معتقد است همکاری حزب‌الله لبنان با نیروهای ارتش سوریه، از این گروه نظامی یک تهدید جدی برای اسرائیل ساخته است.

فرمانده نیروهای نظامی اسرائیل حتی معتقد است ایران در رتبه آخر تهدیدات علیه تل‌آویو قرار دارد و در شرایط کنونی تحرکات حزب‌الله بیش از ایران نگران‌کننده است. بیشتر روی سخن “ایزنکوت” به همکاری‌های نزدیک حزب‌الله و نیروهای تحت امر “بشار اسد”، رئیس جمهور سوریه، اشاره دارد.

وی در سخنرانی روز گذشته خود تاکید کرد ارتش اسرائیل باید به تلاش‌های خود ادامه دهد تا تسلیحات پیشرفته در دست افراد نادرست قرار نگیرد. سخنان این فرمانده اسرائیلی به شلیک موشک‌های ضد هوایی سوریه اشاره داشت که جمعه پیش علیه جنگنده‌های اسرائیلی استفاده شده بودند.

“ایزنکوت” تاکید کرد ورود به جنگ داخلی سوریه تامین‌کننده منافع اسرائیل نیست و به نفع تل‌آویو است تا مرزهای شمالی را آرام نگه دارد؛ کاری که در ۶ سال گذشته و همزمان با آغاز بحران داخلی سوریه انجام داده است.

با توجه به تنش‌هایی که از روز دوشنبه در مرز سوریه و اسرائیل شدت گرفته است، این فرمانده نظامی بر حفاظت از مرزها بیش از هر نکته دیگری تاکید دارد. “ایزنکوت” در مصاحبه اخیر خود با اسپوتنیکاظهار داشت: حفاظت از مرزها، نه تنها حق ما است؛ بلکه یک وظیفه برای ما محسوب می‌شود.

باوجود سخنان این فرمانده نظامی، رئیس موساد بار دیگر تاکید کرد امنیت اسرائیل در گرو مهار دشمنان آن است. باید به دشمنان شماره یک اسرائیل (اشاره به ایران) نشان داد نیروهای ما بر مقابله با آنها متمرکز شده‌اند.

اینطور به نظر می‌رسد که میان مقامات ارشد و اجرایی اسرائیل درباره اولویت‌بندی تهدیدات، اختلاف نظر وجود دارد. درحالیکه عده‌ای ایران را تهدید شماره یک اسرائیل می‌دانند، برخی دیگر حزب‌الله لبنان را اولویت امنیتی اسرائیل قرار داده‌اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *