توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
امیدوارم در سال جدید خانواده‌ای بی سرپرست نباشد و همه یک شغل خوب داشته باشند

روایت ملی‌پوش ایران از سال ۹۵ و یک روز خاص که هم برایش تلخ بود هم شیرین

علیرضا جهانبخش امیدوار است که تیم‌ملی امشب قطر را شکست دهد.

بازخبر / سال ۹۵ برای علیرضا جهانبخش دو روی سکه بود. جدا از اتفاقاتی که در ایران افتاد و کل مردم را ناراحت کرد عمل جراحی مادرش برای او سخت ترین شرایط را رقم زده بود.البته او در همان روز به اوج خوشحالی هم رسیده بود،چرا که عمل جراحی مادرش با موفقیت انجام شد و باعث  شد تا او در یک روز هم خیلی ناراحت شود و هم خیلی خوشحال.پسر با اخلاق فوتبال ایران که امروز به همراه تیم ملی مقابل قطر قرار می گیرد از سال ۹۵،خاطرات خوب و بدش و آرزوهایش می گوید.آرزوهایی که یکی از آنها صعود ایران به جام جهانی است،دیگری اینکه خانواده ای بی سرپرست نباشد و یکی هم سلامتی همه مردم ایران.او مهربان است و سعی می کند در سه – چهار جمله ای که حرف می زند یکی – دو کلمه برای مردم ایران دعا کند.

*در خصوص سال ۹۵ برایمان بگو. برای تو چطور بود؟

سال ۹۵ سالی پر از فراز و نشیب برای من بود. در این سال مادرم عمل جراحی کرد و این اتفاق بدی برای من بود. و خوشحالیم در این سال از این جهت بود که حال مادرم پس از عمل خیلی خوب شد. روز سختی را پشت سر گذاشتم.برای خودم در تیم ملی و آلکمار هم اتفاقات خوب زیادی رخ داد. اما اتفاقات بدی در سطح جامعه افتاد. از فروریختن ساختمان پلاسکو تا فوت تعدادی از هنرمندان. من به خانواده های درگذشتگان تسلیت می گویم و امیدوارم سال ۹۶ پر از اتفاقات خوب برای همه باشد.

*کمی درباره شرایط خودت در کشور هلند و لیگ این کشور صحبت کن.

امسال برای چهارمین سال است که من در لیگ هلند حضور دارم. خدا رو شکر از شرایط راضی ام و اینجا جا افتادم. شرایط کشور هلند با ایران به کلی متفاوت است اما توانسته ام خودم را با شرایط اینجا تطبیق بدهم.

*رابطه ات با ایرانیان مقیم هلند چگونه است؟ ضمن اینکه رضا قوچان نژاد هم در لیگ هلند فعالیت دارد.

من در هلند به غیر از رضا قوچان نژاد، دوستان دیگری هم دارم. ایرانی های اینجا، همیشه به من لطف داشته اند و به من محبت می کنند. فاصله شهر ما با شهر رضا زیاد است و به همین جهت کمتر همدیگر را ملاقات می کنیم.

*وضعیتت در آلکمار چگونه است؟ چه هدفی در این تیم داری؟

امیدوارم بتوانیم امسال یک اتفاق خوبی برای آلکمار و هوادارانش رقم بزنیم و آن هم قهرمانی در لیگ هلند است. آلکمار چند سالی است قهرمان نشده و ما به دنبال فتح حداقل یک جام در این فصل هستیم تا هواداران را خوشحال کنیم.

*در مورد بازی با قطر چه نظری داری؟ در بازی رفت یک گل زیبا زدی.

بله من در بازی رفت به قطر گل زدم. قطر تیم خوبی است و ما الان در این کشور هستیم.من روز سه شنبه تمرین کردم و نظر پزشکان هم مساعد بود. نمی دانم که بازی خواهم کرد یا نه چون بستگی به نظر سرمربی دارد اما اگر بازی کنم، قطعا بیشترین تلاشم را خواهم کرد که تیم موفق شود. تیم ما خیلی تیم خوبی است چون از جوانانی باتجربه تشکیل شده. بچه ها همدل هستند و همه به دنبال صعود به جام جهانی هستیم. من و دوستانم در تیم ملی همه برای یک پرچم می جنگیم. همه ما داریم تلاش مان را می کنیم اما راه سخت است. قطعا مقابل قطر بازی سختی داریم.باید پله پله و بازی به بازی حرکت کنیم. هیچ حریفی از پیش بازنده نیست. ما باید مسابقه به مسابقه پیش برویم. الان حریف ما فقط قطر است که چند ساعت دیگر مقابلش به میدان می رویم. بازی در زمین حریف قطعا راحت نیست.

*فکر می کنم بعد از چندین سال می توانی در ایام نوروز به ایران بیایی. در این مورد چه نظری داری؟

به نظر من یکی از اتفاقات خوب برای تیم ملی تقارن بازی ها با عید نوروز بود. این بهترین فرصت برای من است تا به ایران بیایم و خانواده ام را ببینم.

*قراردادت با آلکمار چه وضعیتی دارد؟

من هنوز ۳ سال دیگر با آلکمار قرارداد دارم و تصمیم جدیدی نگرفته ام. اما قطعا دوست دارم که پیشرفت کنم و به مراتب بالاتر برسم. ولی الان زود است که بخواهم در موردش صحبت کنم.

*نظرت در خصوص عید نوروز چیست؟

 من زیاد اهل مهمانی رفتن و این برنامه ها نیستم و ترجیح می دهم در تعطیلات این مدلی بیشتر در خانه باشم. اما بچه که بودم از ذوق عیدی گرفتن به مهمانی ها می رفتم. اگر ایران باشم بیشتر وفت ها در شمال کشور هستم. در شهر پدری ام «جیرنده» گیلان .همه خانواده هنگام سال نو در خانه پدربزرگم جمع می شویم. حس و حال خوبی دارد.دلم برای آن روزها واقعا تنگ شده است.

*از خاطرات عیدت برایمان بگو. با عیدی هایت چه کار می کردی؟ در دوران مدرسه رابطه ات با مشق های عید چگونه بود؟

یک بار در اردوها استوکم پاره شده بود و پول نداشتم.با عیدی هایی که جمع کرده بود یک استوک پوما خریدم.آن موقع خیلی خوب بود. در بچگی خیلی اذیت می کردم.چند روز مانده به عید مدرسه نمی رفتم.پیک شادی که برایتان نگویم.همه را خواهر بزرگم برایم حل می کرد

*چه فرقی میان نوروز خودمان و کریسمس اروپایی ها است؟

عید نوروز ما به نظر من خیلی استانداردتر از کریسمس است چون به خوبی ترتیب فصل ها رعایت شده در حالی که سال نو در اروپا و کشورهای آمریکایی در زمستان است. به خاطر بهار و زیبایی های عید ما که همزمان با عوض شدن فصل صورت می گیرد، توانسته ام همبازیانم را متقاعد کنم که عید نوروز بسیار زیباتر و با کیفیت تر از کریسمس است و آنها هم این مسئله را پذیرفته اند.

*آرزویت برای سال جدید چیست؟

امیدوارم در سال جدید هیچ خانواده ای بی سرپرست و بی کار نباشد و برای همه مردم کشورم آرزوی موفقیت دارم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *