توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

ایرانی‌ها از تهدیدهای آمریکا نگرانی ندارند/ ارتش یک میلیونی هم کار به‌جایی نمی برد

آمریکایی ها هم همانند اوروپایی ها برای رسیدن به پول اعراب هر از گاهی شعارهای تند نثار ایران می کنند تا شاباش دریافت کنند.

بازخبر / برخی همسایگان ایران دست و پا می زنند تا ایالات متحده را مجاب کنند به ایران حمله کند و متصور هستند با پول های خود می توانند جنگ جدیدی در منطقه به پا کنند. لهجه تهدید دولت جدید در واشنگتن و همپیمانانش بر علیه تهران بسیار تند شده. اما ایرانی ها هیچ دلهره ای از بابت این اقدامات نشان نمی دهند. چرا؟

بر عکس تصور همسایگان عرب ایران مخصوصا عربستان سعودی تهران چشم داشت ایالات متحده در حال حاضر پول اعراب است و نه چیز دیگری و همانند رهبران دیگر کشورها آقای ترامپ متوجه شده که رمز گاوصندوق عرب های حوزه خلیج فارس کلمه “ایران” است.

آمریکایی ها هم همانند اوروپایی ها برای رسیدن به پول اعراب هر از گاهی شعارهای تند نثار ایران می کنند تا شاباش دریافت کنند. جالب اینکه برخی کشورهای شرق آسیا هم به اینان پیوسته اند و برای خالی کردن جیب اعراب بر علیه ایران شعار می دهند و بعد پشت پرده از ایرانی ها عذر خواهی می کنند و می گویند چون شاه عربستان آنجا بود خواستیم دلش را به دست آوریم (عملا جیبش را به دست آورند) و یا اشتباه ترجمه بود و یا به یکباره از دهان مسئولین ما در رفت و از ایرانی ها می خواهند به دل نگیرند و بدانند که رابطه آنها با ایرانی ها مستحکم تر از آن است که به خاطر چندرقاز پول عربستان بخواهند آن را به هم بزنند.

همین صحبت ها را ایرانی ها قبلا از اوروپایی ها هم شنیده اند. خوب با این شرایط چرا ایران باید از این تهدیدات دلواپس باشد؟ حال این صحبت ها به کنار ولی برخی واقعیات است که ایرانی ها با توجه به آنها می دانند تهدیدات آمریکایی ها فقط بلوف است.

باید توجه داشت که مبنای سیاست همه ابر قدرتها بدون استثنا گرو منافع اقتصادی بوده و هست و حتی جنگ های جهانی اول و دوم و بیش از نود درصد جنگ های تاریخ بشریت به دلیل منافع اقتصادی برپا شده. ایالات متحده هم از این ماجرا مستثنی نیست و تا وقتی که بحث منافع اقتصادی در میان باشد چیزی به نام رفاقت و دوستی با دیگر کشورها برایش مطرح نیست.

ایالات متحده دوستی رقیب اقتصادی اصلی خود یعنی اتحادیه اوروپا را به هم ریخته وعلیرغم اینکه ادعای دوستی با کشورهای اوروپایی دارد اما به هر نحوی که شده تلاش دارد این اتحادیه را به هم بریزد چون این اتحادیه می تواند خطری برای اقتصاد ایالات متحده باشد.

اینکه آقای ترامپ انگلیسی ها را تشویق می کند از اتحادیه اوروپا خارج شوند به این دلیل نیست که وی به مردم انگلیس علاقه دارد (فراموش نکنید ترامپ آلمانی تبار است) بلکه به این دلیل است که چشم ندارد اوروپای قدرت مند را ببیند. و رفتار وی با خانم آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هم نشان از این دیدگاه وی دارد، ترامپ نتوانست در ملاقات با خانم مرکل عصبانیت خود از آلمان که مهره اصلی نگاه دارنده اتحادیه اوروپا است را مخفی کند.

در حال حاضر توجه اصلی سیاست گذاران اصلی ایالات متحده مدتها است به سمت ابر قدرت نو ظهور یعنی چین و شرق آسیا متمرکز گشته و آقای ترامپ یا هر رئیس جمهوری دیگر در ایالات متحده هم باید به سیاست های کلی توجه داشته باشد و نمی تواند به علایق شخصی خود بپردازد. مضاف بر اینکه خود آقای ترامپ نیز حامی تز جلوگیری از رشد ابر قدرت رقیب می باشد.

حجم جابجایی نیرو و تسلیحات ایالات متحده به سمت شرق آسیا نشان می دهد که این کشور اهداف دیگری در این منطقه از جهان دارد و بحث آزمایش های موشکی کره شمالی بهانه ای بیش نیست.
خوب با توجه به این شرایط اگر بنا باشد ایالات متحده جنگی را برپا کند بدیهی است اولین نقطه که برایش اهمیت خواهد داشت همان شرق آسیا خواهد بود نه خاورمیانه.

قطعا چین و روسیه و حتی هندوستان به ایالات متحده اجازه نخواهند داد به راحتی خواسته های خود در شرق آسیا را تحمیل کند و ایالات متحده اینجا مجبور است تمام توان و نیروی خود را استفاده کند.

به این ماجراها توانمندی های دفاعی ایران را اضافه کنید. توانمندی هایی که می تواند هم به زیرساخت های پشتیبانی کننده ایالات متحده آسیب برساند هم اینکه منابع مالی ای که امروزه ایالات متحده روی آنها حساب باز کرده را نابود کند (پول نفت کشورهای عربی).

ایالات متحده برای جنگ با گروه کوچکی در افغانستان حدود یکصد هزار نیروی خود را بسیج کرد و برای جنگ در عراق حدود ۲۵۰ هزار نیرو، اگر بخواهد وارد جنگی با ایران شود حد اقل به یک ملیون نیرو نیاز خواهد داشت.

شاید این کشور بتواند تصمیم بگیرد که با ایران وارد جنگ شود اما خود هم می داند که خروج از این جنگ در اختیار آن نخواهد بود وده ها هزار نیروی آن در این جنگ نابود خواهند شد.
خوب ماجرا حساب کتاب دو دو تا چهارتا برای مقامات ایالات متحده است.

چه قدر باید در جنگ با ایران هزینه کنند و چه منافعی برای آنها در پیش خواهد بود. آیا راضی کردن برخی کشورهای عربی اینقدر برای ایالات متحده ارزش دارد؟ بدیهی است که پاسخ خیر است.
ایرانی ها هم به خوبی می دانند هر چه قدر هزینه حمله احتمالی برای دشمن را بالا ببرند قطعا دشمن بیشتر در مورد حمله احتمالی به ایران فکر خواهد کرد.

بدیهی است در این شرایط مقامات ایالات متحده باید احمق باشند تا بخواهند جنگی بر علیه ایران به پا کنند و آنها کاملا متوجه هستند که برپایی چنین جنگ یا درگیری ای در شرق آسیا برایشان به نفع تر خواهد بود تا در خاور میانه. به این دلیل هم هست که ایرانی ها از تهدیدات ایالات متحده احساس خطر نمی کنند.

منبع: اسپوتنیک

گزارش و تحلیل: عماد آبشناس

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *