توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

نگاهی به حوادث تروریستی ترکیه در سالی که گذشت/چگونه ناآرامی در سرتاسر ترکیه رخنه کرد+تصاویر

ترکیه در سال ۱۳۹۵ یکی از اهداف عمده گروه‌های تروریستی و به خصوص تروریست‌های داعش بود تا جایی که حملات تروریستی زیادی طی سال گذشته در این کشور به وقوع پیوست.

بازخبر / ترکیه در سال ۱۳۹۵ یکی از اهداف عمده گروه‌های تروریستی و به خصوص تروریست‌های داعش بوده و حملات تروریستی زیادی طی سال گذشته در این کشور رخ داده است.
طی سال گذشته حدود ۳۰ حمله تروریستی در ترکیه رخ داده و در پی این حملات تروریستی حدود صدها نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 حمله به ترکیه
از جمله مهمترین حملات تروریستی که طی سال گذشته در ترکیه رخ داده است می‌توان به حمله تروریستی در باشگاه ورزشی «بشیکتاش»، ترور سفیر روسیه در آنکارا، حمله تروریستی به یک مراسم عروسی در شهر «غازی عنتاب» و تنها لحظاتی پس از آغاز سال ۲۰۱۷ حمله به باشگاه شبانه «رینا» در استانبول اشاره کرد.
حمله تروریستی به مراسم عروسی در غازی عنتاب:
در روز ۲۰ آگوست سال ۲۰۱۶ یک عامل انتحاری به مراسم عروسی در شهر غازی عنتاب حمله کرد و باعث کشته شدن حدود ۵۰ نفر شد.
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در پی این انفجار، با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که به احتمال زیاد داعش مسئول حمله به مراسم عروسی در شهر غازی عنتاب است.
 حمله در ترکیه
خبرگزاری آناتولی نیز در این باره گزارش داد: بر اساس اطلاعات به دست آمده در حمله تروریستی شنبه شب به یک مراسم عروسی در مرکز شهر غازی عنتاب جنوب در ترکیه ۵۰ تن کشته و ۹۴ نفر دیگر زخمی شدند.
استانداری غازی عنتاب نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این حمله در منطقه بی باغچه شهرستان شاهین بی در مرکز این شهر  در یک مراسم عروسی به وقوع پیوست.
حمله انتحاری در مقابل باشگاه ورزشی بشیکتاش:
در روز ۱۰ دسامبر نیز دو حمله انتحاری در مقابل باشگاه «بشیکتاش» ترکیه رخ داد که در پی این دو حمله انتحاری ۴۴ تن جان خود را از دست داده و ۱۴۹ تن دیگر نیز زخمی شدند.
 نگاهی به حوادث تروریستی ترکیه در سالی که گذشت/
«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه نیز در پی وقوع این انفجار اعلام کرد: دو انفجار به فاصله یک دقیقه از یکدیگر اتفاق افتاد که انفجار نخست یک خودروی بمب‌گذاری شده و انفجار دوم نیز انتحاری بوده و این دو انفجار نیروهای امنیتی پلیس را هدف گرفته‌اند.
«شاهین‌های آزادی بخش کردستان» که یک گروه از شبه نظامیان کرد و از حامیان و شاخه‌های پ.ک.ک هستند مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفتند.
ترور سفیر روسیه در آنکارا:
روز دوشنبه ۱۹ دسامبر «آندری کارلوف»، سفیر روسیه در ترکیه، هنگام سخنرانی در یک گالری در آنکارا مورد حمله مرد مسلح قرار گرفت و کشته شد.
فرد مهاجم با کت‌ و شلوار و کراوات و با فریاد، هشت گلوله به سوی سفیر روسیه شلیک کرد.
او همچنین کلماتی به زبان روسی ادا کرده و شماری از عکس‌های نمایشگاه را پاره کرد. بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه ضارب ۲۲ سال داشته است و مادر و خواهر ضارب نیز توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شدند.
نگاهی به حوادث تروریستی ترکیه در سالی که گذشت/
به گفته خبرنگار روزنامه حریت، او ابتدا با شلیک تیر هوایی باعث فرار حاضران در سالن شده و بعد به سوی سفیر روسیه تیراندازی کرده بود.
برخی خبرنگاران حاضر در این نمایشگاه در این باره گفته بودند که ضارب به آنها گفته است که هر چه زودتر نمایشگاه را ترک کنند، زیرا مایل نیست که به افراد دیگر آسیبی وارد شود.
 نگاهی به حوادث تروریستی ترکیه در سالی که گذشت/
مقامات ترکیه در بررسی ترور سفیر روسیه در این کشور، تحقیقات خود را به احتمال وجود ارتباط میان عاملان کودتای نافرجام و این ترور متمرکز کردند و ایدن ترور را اقدامی از سوی عوامل کودتای نافرجام عنوان کردند.
مقامات ترکیه و روسیه در واکنش به این حادثه اعلام کردند که ترور سفیر روسیه اقدامی برای بر هم زدن و ایجاد تنش در روابط  دو جانبه مسکو و آنکارا بوده است.
حمله به باشگاه شبانه استانبول:
تنها ساعاتی پس از آغاز سال ۲۰۱۷ فردی مسلح، باشگاه شبانه «رینا» در استانبول را هدف حمله مسلحانه قرار داد و موجب کشته شدن ۳۹ تن و زخمی شدند ۶۴ تن دیگر شد.
پلیس ترکیه در پی این حمله مسلحانه که از سوی گروه تروریستی داعش انجام شده بود، موفق شد «عبدالقادر ماشاریپف» تبعه اهل ازبکستان را دستگیر کند.
 نگاهی به حوادث تروریستی ترکیه در سالی که گذشت/
ماشاریپوف بعد از دستگیری اعتراف کرد  که این حمله را با دستور مستقیم داعش از سوریه انجام داده است. وی همچنین در اعترافات خود گفته بود که قصد حمله مسلحانه به میدان «تقسیم» استانبول را داشته اما به دلیل تدابیر شدید امنیتی در این میدان، وی هدف حمله خود را در آخرین لحظات تغییر داده است.
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *