توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
معاون گردشگری خبر داد:

ویزای الکترونیک ایران در مرحله تست پایانی

معاون گردشگری کشور از تست پایانی ویزای الکترونیک ایران خبر داد و گفت: با راه اندازی این نوع ویزا، نگرانی‌های گردشگران برای رفت و آمد به ایران و گرفتن ویزا حذف خواهد شد.

بازخبر / سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ابتدای سال ۹۵ خبر داده بود که تا پایان همین سال، ویزای الکترونیکی ایران توسط وزارت خارجه راه‌اندازی خواهد شد، اواسط امسال نیز این ویزا وارد مرحله تست با آژانس‌های گردشگری شد که قرار بود درصورت موفقیت، شکل گسترده‌تری به خود گیرد و پس از تکمیل این دوره، امکان ثبت درخواست انفرادی یا شخصی از طریق آن فراهم شود که اکنون در روزهای پایانی سال ۹۵، مرتضی رحمانی موحد از تست پایانی این ویزا خبر داده است.

وی گفت: ویزای الکترونیک خدمتی ویژه است که از حدود دو سال پیش طرح آن آغار شده. تست‌های آن سنگین است که با بعضی کشورها نیز پشت سر گذاشته شده که در صورت نهایی و اجرایی شدن، بسیاری از نگرانی‌های گردشگران و مسافران ایران برطرف خواهد شد، آنها فارغ از معطلی‌های فرودگاه، با کمترین دردسر می‌توانند از خانه خود درخواست ویزا بدهند و پس از تایید در سفارتخانه و یا فرودگاه برچسب ویزا را دریافت کنند.

او سپس درباره این که ایران با چه کشورهایی برای صدور ویزای فرودگاهی قرارداد دارد تا ایرانی‌ها نیز از این تسهیلات بهره‌مند شوند، اظهار کرد: صدور ویزای فرودگاهی جزو خدمات انتخابی کشورها است، مثل لغو ویزا نیست که کشورها برای آن قرارداد متقابل داشته باشند. دولت‌ها معمولا ویزای فرودگاهی را برقرار می‌کنند که گردشگران بیشتری را جذب کنند.

رحمانی موحد که در گفت‌وگوی ویژه خبری از راهکاری‌های توسعه گردشگری سخن می‌گفت، درباره سرنوشت سرویس های بهداشتی که وعده بازمانده دولت قبل بوده و از مهمترین مطالبات گردشگران ایرانی و خارجی بویژه در آستانه سفرهای نوروزی است، گفت: این طرح از دولت قبل آغاز شده بود که چالش‌های زیادی داشت، در ارزیابی‌ها و بازبینی‌ها به این نتیجه رسیدیم که شاید فقط ۱۵ واحد از سرویس‌های بهداشتی وعده داده شده، قابل احیاء و بهره برداری است.

او اضافه کرد: برای بهبودی وضع مجتمع‌های بین راهی نیز با سازمان راهداری، اقدامات مشترکی شده که از آن جمله پرداخت تسهیلات بوده است. مثلا امسال برای ۳۰۰ واحد و تاسیسات گردشگری، ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات درنظر گرفته شده که حدس می‌زنم ۳۰ واحد آن، متجمع بین راهی و بهداشتی بوده‌اند که با استاندارد بالا و سرمایه‌گذاری حجیم درحال احداث هستند و از کمک‌های تسهیلات صندوق توسعه ملی و حمایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بهره‌مند می‌شوند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *