توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

از یاد هاشمی تا مدافعان حرم در یادداشت نوروزی وزیر ارشاد

نفس‌های سال ٩۵ به شمارش افتاده و اندک اندک صدای بهار به گوش می‌رسد. سال ٩۵ با همه اتفاقات تلخ و شیرینش به نقطه پایانی رسیده است.

بازخبر / در آستانه فرارسیدن عید نوروز و سال نو، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادداشت نوروزی خود را منتشر کرده است.

در متن این یادداشت آمده است:

«سالی که با رویدادها و حوادث گوناگونی همراه بود. فقدان عزیزان و هموطنان‌مان در حوادثی همچون قطار مسافری تبریز- مشهد و آتش‌سوزی پلاسکو تا رحلت یار دیرین انقلاب، امام و رهبری، آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی، از پر کشیدن تعدادی از اصحاب فرهنگ و هنر تا شهادت جوانان شجاع مدافع حرم که جان خود را در برابر گلوله دشمنان سپر کردند، هر یک داغی بر دل نشاندند و دریغ و افسوس بر جای گذاشتند و یاد و نام خود را در خاطره تاریخی ملت جاودانه کردند. در جهان پر دغدغه امروز، سنگینی نبود هر چهره تأثیرگذاری بیشتر احساس می‌شود. نوروز در پیش است و امید آن داریم که نقطه آغازی بر پایان غم‌ها باشد.

در سوی دیگر سال ٩۵ توأم با کامیابی‌ها و توفیقات بزرگی برای ملت فهیم ایران هم بود. گشایش‌های حاصل از توافق برجام آهسته آهسته خود را در طول امسال نمایان ساخت و امید می‌رود که استمرار این روند به جهشی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور  منجر شود.

ایران اسلامی امروز در جهان پرآشوب و پر مخاطره، نقطه‌ای امن و امیدبخش است و این توفیق در سایه لطف الهی، تدابیر رهبر فرزانه انقلاب، تلاش‌های دولت تدبیر و امید و نیز کوشش‌های همه دلسوزان نظام اسلامی در سطوح مختلف حاکمیتی، نظامی و امنیتی حاصل گشته است. اگر از بهار بیاموزیم که نسیم خوش امید را بر تن و جان هر انسانی جاری کنیم، آن گاه می‌توانیم فرداهای بهتری را برای این سرزمین متصور شویم. فرا رسیدن بهار، نوید تغییر، نوید رویش و میل به نو شدن با خود به همراه دارد و بکوشیم که ما نیز به قافله بهار بپیوندیم تا جهان را نو کنیم.

نوروز که از عناصر اصلی هویتی ما و تداوم‌بخش حیات فرهنگی جامعه ایرانی است، در باور فرهنگی ما روز نو، روز شادی، روز زندگی، روز خرد، روز عدل و روز اعتدال است. طبیعت، تاریخ و انسان در این روز بر سالخوردگی چیره می‌شوند و جان تازه می‌یابند. نوروز در جامعه امروز بخشی از فرهنگ زندگی، شادی و دوستی  در جهان پیرامون ماست و می‌تواند دل‌ها و اندیشه‌ها را به هم نزدیک‌تر کند و موجب همدلی و همگرایی بیشتر شود. از خداوند بزرگ که دگرگون‌کننده حال و احوال است، خالصانه بخواهیم که حال ما را به نیکوترین وجه بیامیزد و نور امید را در دل‌های همه ما فروزان کند»./ افکار

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *