چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس؛

مردم لنگ سود ۴۵ هزار تومانی سهام عدالت نیستند

شاهرودی ضمن انتقاد از اینکه سهام داران سهام عدالت حق مالکیت ندارند،گفت:سود ۴۵ هزار تومانی سهام عدالت سخیف کردن و توهین به مردم است.

بازخبر / حسن حسینی شاهرودی دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در خصوص معایب سامانه سهام عدالت اظهار داشت: سامانه ای که وزارت اقتصاد برای سامانه سهام عدالت باز کرده آن چیزی نیست که بنا بود دولت انجام دهد.

وی ادامه داد: توقع داشتیم سهام عدالت وارد بورس شده و افراد بتوانند در این مکان سهام خود را خرید وفروش کرده و قیمت گذاری کنند .

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم  بیان داشت: حدود ۵۰ میلیون نفر از افراد جامعه از سهامداران سهام عدالت هستند، این افراد باید بتوانند از این سهام استفاده و در تصمیمات شرکت هایی که سهام از آن آنها است سهیم بوده و در مجامعشان شرکت کنند.

حسینی شاهرودی تأکید کرد: طبق قانون سهام داران حق مالکیت دارند در حالیکه سهام داران سهام عدالت حق مالکیت ندارند، یعنی نه اجازه خرید و فروش سهام را دارند و نه اجازه تصمیم گیری در ارکان آن شرکتی که سهام از آنِ آنها است.

وی در ادامه افزود: سهامداران سهام عدالت حتی نمی دانند سهامشان به چه شرکتی تعلق دارد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم بیان داشت : متأسفانه درهمین  اواخر هم تعدادی از شرکت های سود ده همچون شرکت های پتروشیمی از سبد سهام عدالت خارج شدند.

حسینی شاهرودی درباره سود سالیانه سهام عدالت نیز گفت: سود سالیانه  در نظر گرفته شده برای هر سهام  حدود ۴۵ هزار تومان است که ماهانه نزدیک به ۳ تا ۴ هزار تومان است، این میزان سود اصلاً درست نبوده و توهین به مردم  محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بعد از ده سال اعلام می کنیم سامانه ای برای سهام عدالت به منظور شفاف سازی آن راه اندازی کرده ایم تا مردم بدانند سهامشان از کیست ، از کجاست و چقدر سود به آن تعلق می گیرد، افزود: در نظر گرفتن سود کمتر از ۵ درصد و به مبلغ  ۴۵ هزار تومن برای هر سهام ،چه معنی دارد و مردم این ۴۵ هزار تومان راچکار خواهند کرد؟

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم تصریح کرد: نزدیک به ۱۲ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان پولی به نام سود سهام عدالت در جامعه توزیع خواهد شد در حالیکه این میزان می‌تواند در توسعه همان صنایع هزینه شود، مردم که لنگ ۴۵ هزار تومان نیستند.

حسینی شاهرودی گفت: منظور از ایجاد سامانه و تعیین و تکلیف سهام عدالت صرفاً توزیع سود نبود، بلکه دادن حق مالکیت رسمی به سهام داران بود که این اتفاق نیافتاده است.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *