آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رئیس ستاد دیه کشور خبرداد:

۲۳۰۰ بدهکار مهریه و ۷۵۰۰ بدهکار مالی در زندان/۵۰۰ میلیارد کمک های مردمی در سال ۹۵

رئیس ستاد دیه کشورگفت: امروز بالغ بر ۲۳۰۰ بدهکار مهریه و ۷۵۰۰ بدهکار مالی در زندان های کشور حضور دارند که ستاد دیه سعی در آزادی آنان دارد.

بازخبر / منطقه خلیج فارس در کیش، با حضور رئیس ستاد دیه، مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مدیران و سرمایه گذاران بخش خصوصی، مراسم گلریزان کیش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار شد.

در این جلسه مدیر عامل ستاد دیه کشور با اشاره به تاریخچه این ستاد در راستای رفع مشکلات زندانیان غیر عمد در سراسر کشور گفت: در هر کشوری عده ای از افراد درون زندان به سر می برند اما متاسفانه برخی از آنان افرادی هستند که به دلایلی نظیر حوادث رانندگی و بدهکاری گرفتار شده اند و افراد آبرومندی هستند.

سید اسد الله جولایی افزود: بر مبنای همین مساله و با پیشنهاد شهید لاجوردی که خود سخت ترین زندان ها را در دوران پیش از انقلاب تحمل کرده بودند، اقداماتی برای آزادی زندانیان آغاز شد و طی آن مراسم گلریزانی انجام شد و ستاد با مبلغ اولیه ۱۱۰ میلیون تومان کار خود را آغاز کرد. بدیهی است که با این رقم در سال های نخست کارهای بسیاری انجام شد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: در سال جاری ما در بیش از ۲۷۸ نقطه کشور جشن گلریزان داشتیم که طی آن بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به ستاد دیه توسط مردم کمک شد همچنین در سال ۹۴ نیز برای آزادی ۸۵۶۵ نفر که بدهی بالغ بر ۷۲۲ میلیارد تومان داشتند، ستاد دیه تلاش کرد که از این میزان قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان آن را از طلبکاران و اولیای دم بخشایش دریافت کرده و مابقی نیز بر اساس کمک ها تامین و این عده آزاد شدند.

جولایی بالا بودن حوادث رانندگی در کشور را نیازمند فرهنگ سازی و آموزش دانست و عنوان کرد: متاسفانه حوادث رانندگی در کشور ما آمار بالایی دارد که نیازمند آموزش و فرهنگسازی است.

وی اظهار کرد: طی یک آسیب شناسی ما دریافتیم که بیش از ۵۰ درصد رانندگان گرفتار در زندان ها گواهینامه ندارند و بیش از ۸۰ درصد آنها فاقد بیمه نامه هستند لذا جلساتی برگزار شد که طی آن توانستیم به اصلاح قانون بپردازیم که سبب شد پس از اجرای قانون جدید روزانه به جای ۵۷ تا ۶۰ راننده ۱ الی ۲ راننده وارد زندان شوند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان کرد: هم اکنون  بر ۲۳۰۰ نفر بدهکار مهریه و ۷۵۰۰ بدهکار مالی در زندان ها داریم همچنین ۷۷ نفر نیز به دلیل عدم توجه به ایمنی کار در زندان هستند و ۱۲۳ نفر نیز به دلیل دیه شبه عمد در زندان حضور دارند.

جولایی افزود: البته در نه ماهه گذشته برای ۶۰۹۳ نفر که بالغ بر ۴۹۰ میلیارد تومان بدهی داشتند، اقداماتی انجام شد و با گذشت مبلغ ۱۸۳ میلیارد تومان شرایط آزادی آنان فراهم شد.

وی ادامه داد: در ۲۲ بهمن ماه امسال تصمیم گرفته شد که بتوانیم تا قبل از عید نوروز همه زندانیانی را که تا سقف ۲۲ میلیون بدهی دارند در قالب طرح از بهار انقلاب تا بهار طبیعت آزاد کنیم لذا قرار شد شرایط آزادی ۱۵۰۰ نفر فراهم شود که از اجرای این طرح تا امروز بالغ بر ۹۹۸ نفر آزاد شده اند.

در ادامه معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز بر اهمیت کمک به ستاد دیه تاکید کرد و گفت: گاهی اتفاقات ناگواری پیش می آید که باعث محبوس شدن افراد آبرومند جامعه می شود، افرادی که به شکلی ناخواسته و عموما درحوادث رانندگی گرفتار می شوند لذا لازم است که جامعه به این بخش توجه داشته باشد.

ابراهیم رضوانی با اشاره به تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر برگزاری مراسم گلریزان زندانیان در کیش، اظهار کرد: کیش شهری بسیار خوشنام است که دارای ویژگی ها و صفات برجسته بسیاری است لذا ما امیدواریم که با این قدم نخست فرهنگ تازه ای را به این شهر بیافزاییم و انشاالله این بخش را نیز جزئی از فرهنگ کیش کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: حوادث گاهی در زندگی غیر قابل پیش بینی هستند لذا کمک که به مردمانی که به خاطر یک حادثه در زندان هستند، اقدام مثبتی است که سازمان منطقه آزاد از آن حمایت می کند و مردم کیش نیز از آن استقبال می کنند و امیدواریم که بتوانیم گام مثبتی برای بهبود در این بخش داشته باشیم.

همچنین علی جیرفتی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم گفت: تمام سعی سازمان منطقه آزاد کیش بر این بوده که با وجود شلوغی های کاری بسیار تا قبل از نوروز این جلسه را برگزار کند زیرا معتقدیم که حضور یک زندانی در کنار خانواده خود برای جامعه بسیار مثمرثمر است.

به گزارش ایسنا، جشن گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد شب گذشته چهارشنبه ۲۵ اسفند ماه در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار و طی آن شرایط آزادی بیش از ۱۱ زندانی با جمع آوری مبلغی بالغ بر ۲۵۴ میلیون تومان میسر شد

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *